امانت یک میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در کرمان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: طی سال جاری‌ یک میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به امانت گرفته شده است. به گزارش “صدای زرند”، به نقل از فارس، محمدجواد حسین‌زاده صبح امروز در دیدار کتابداران کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۲ باب […]

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: طی سال جاری‌ یک میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به امانت گرفته شده است.

صدای زرند

محمدجواد حسین‌زاده: امانت یک میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در کرمان

صدای زرندبه گزارش “صدای زرند”، به نقل از فارس، محمدجواد حسین‌زاده صبح امروز در دیدار کتابداران کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۲ باب کتابخانه عمومی با یک میلیون و ۴۵۰ هزار عنوان جلد کتاب در استان کرمان فعال است.

وی بیان داشت: در زمینه توسعه فضای کتاب و کتابخانه‌ای در استان کرمان شاهد رشد خوبی هستیم و شهروندان استقبال خوبی از فضاهای نمایشگاهی و کتابخانه‌ها دارند.

حسین‌زاده افزود: طی سال جاری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان مراجعه و یک میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب را به امانت گرفته‌اند. در بحث تخصصی کتاب، بیشترین اقبال شهروندان کرمان به ترتیب مطالعه کتاب‌های حوزه دین، ادبیات و فرهنگ و کودک و نوجوان است.

حسین‌زاده با اشاره به راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز‌ استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ خیر فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی از سراسر استان کرمان گرد هم آمده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: ۲۳ باب کتابخانه عمومی استان کرمان با ۵۰۰ هزار متر مربع فضا و سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومانی توسط خیران احداث شده است.

وی ابراز داشت: طی ماه گذشته سه باب کتابخانه در شهرستان‌های کرمان، سیرجان و زرند توسط خیران احداث و به بهره‌برداری رسید.اعتقاد ما بر این است که هر اندازه مطالعه در جامعه افزایش بیشتری داشته باشد به همان میزان مسائل و مشکلات کاهش می‌یابد.