ارسال ۴۰ درصدی زعفران کرمان به سایر استان ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان خبر داد ارسال ۴۰ درصدی زعفران کرمان به سایر استان‌ها صدای زرند : رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۴۰ درصد از زعفران تولید شده در استان کرمان، به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود. به گزارش “صدای زرند” به نقل از تنسیم,عباس مولایی اظهار کرد: با توجه […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان خبر داد

ارسال ۴۰ درصدی زعفران کرمان به سایر استان‌ها

صدای زرند : رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۴۰ درصد از زعفران تولید شده در استان کرمان، به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.
 ارسال 40 درصدی زعفران کرمان به سایر استان ها

ارسال ۴۰ درصدی زعفران کرمان به سایر استان ها

به گزارش “صدای زرند” به نقل از تنسیم,عباس مولایی اظهار کرد: با توجه به نیاز کم زعفران به آب، کرمان مستعد کشت این گیاه باارزش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان سطح زیرکشت زعفران در شمال استان کرمان را ۴۰۰ هکتار عنوان و تصریح کرد: امسال، یک تن زعفران خشک در شمال استان کرمان تولید شده است.

مولایی متوسط تولید زعفران خشک در هر هکتار را بیش از دو کیلوگرم عنوان کرد و گفت: بیش‌ترین سطح زیرکشت زعفران در شمال استان کرمان، مربوط به شهرستان زرند است.

وی مناطق زعفران‌خیز شهرستان زرند را دهستان‌های دشتخاک، سربنان، جرجافک و حتکن اعلام و تصریح کرد: آب و هوای منطقه برای کشت این گیاه ارزشمند بسیار مناسب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: زعفران در شهرستان‌های راور، کوهبنان، بردسیر، بافت، سیرجان، رفسنجان و کرمان نیز کشت می‌شود.

مولایی خاطرنشان کرد: به دلیل مقدار کم تولید زعفران در استان، این محصول باارزش در حال حاضر در داخل کشور مصرف شده و صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/