تحقق سبک زندگی اسلامی در گرو احیای امر به معروف است

استاد دانشگاه تهران گفت: بخش اعظم زندگی امر به معروف و نهی از منکر است که باید توجه کنیم و این فریضه را انجام دهیم تا به سبک زندگی اسلامی برسیم. به گزارش “صدای زرند”، محمد محبوبی عصر دیروز در نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی در زرند اظهار داشت: بحث اصلی سبک زندگی […]

استاد دانشگاه تهران گفت: بخش اعظم زندگی امر به معروف و نهی از منکر است که باید توجه کنیم و این فریضه را انجام دهیم تا به سبک زندگی اسلامی برسیم.

صدای زرند

تحقق سبک زندگی اسلامی در گرو احیای امر به معروف است

صدای زرندبه گزارش “صدای زرند”، محمد محبوبی عصر دیروز در نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی در زرند اظهار داشت: بحث اصلی سبک زندگی اسلامی را رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی در سال ۹۱ مطرح کردند که ۲۷ سئوال مطرح کردند.

وی افزود: اگر بخواهیم همه آنها را بررسی کنیم ریشه آن بر می‌گردد به کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی توسط تک تک ما که همانند نماز بر همه ما واجب است.

کارشناس فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان داشت: اگر به زندگی، قیام و نهضت امام حسین (ع) نگاه کنیم، همه ۵۷ سال زندگی آن حضرت برای سبک زندگی است، یعنی همه زندگی و منش امام حسین برای سبک زندگی ما درس است.

محبوبی عنوان کرد: بخش اعظم زندگی امر به معروف و نهی از منکر است که باید توجه کنیم و این فریضه را انجام دهیم تا به سبک زندگی اسلامی برسیم، برای لحظه لحظه ساعات عمر خود برنامه‌ریزی کنیم.

وی یادآور شد: امروز ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم باید فرهنگ سازی و الگوسازی و از همه مهمتر برای دیگر جوامع تمدن‌سازی کنیم، امروز ما در زمینه‌های مختلف سخت‌افزاری و تولید علم جلو هستیم، اما در بخش سبک زندگی عقب هستیم و باید آسیب‌شناسی کنیم.

محبوبی با توجه به جنگ نرم دشمن عنوان کرد: رهبر انقلاب بارها در زمینه تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن به مسئولان گوشزد کردند، اما بعضی از مسئولان حرکتی انجام ندادند و امروز دشمنان ما که در زمینه‌های نظامی و در طول هشت سال دفاع مقدس، در عرصه اقتصادی و تحریم اقتصادی و سیاسی نتوانستند، کاری از پیش ببرند با راه‌اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تلاش می‌کنند روش و فرهنگ ما را بگیرند.

کارشناس فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: آنها از طرق مختلف به ویژه رسانه‌های ارتباط جمعی، اینترنت و شبکه‌های مختلف فاسد، مواد مخدر، راه‌اندازی عرفان‌های نوظهور و کاذب تلاش می‌کنند، ساختار جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی را تغییر کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما است راه چاره پیدا کرده و آسیب‌شناسی کنیم و بهترین راه عمل کردن به احکام اسلامی و گوش فرا دادن به فرامین ولی فقیه در جامعه اسلامی است واین وظیفه همه ما را سنگین می‌کند.

محبوبی گفت: از همه مهم‌تر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

 

منبع:  خبرگزاری فارس