آرش کمانگیر زرند

داستان آرش آنقدر در گفتار و نوشتارها جاری و ساری شده که تکرار آن ملال آور است؛ ولی انگار این تاریخ باز برای مردمان زرند تکرار شد. آرشی از یکی از روستاهای زرند پا در رکاب کرد. اما نه به قصد رفتن به بالای کوه “اییریو خشوتا” تا بر فراز البرز تیری بیندازد و محل […]

Nekoei

داستان آرش آنقدر در گفتار و نوشتارها جاری و ساری شده که تکرار آن ملال آور است؛ ولی انگار این تاریخ باز برای مردمان زرند تکرار شد.

آرشی از یکی از روستاهای زرند پا در رکاب کرد. اما نه به قصد رفتن به بالای کوه “اییریو خشوتا” تا بر فراز البرز تیری بیندازد و محل فرو افتادن آن تیر، مرز ایران و توران در نظر گرفته شود؛ تا شود سرحدات ایران… بلکه رفت تا از قله های افتخارات کشور اسلامی و متمدن ایران همچنان پاسداری کند.

اگر چه آرش تاریخ، کوه “خوانونت” در خاور دور را نشانه رفت. اما آرش زرند در دل خاور سکوی اول را هدف قرار داد. آرش تاریخ اگر چه به نقل گذشتگان از فرط خستگی از کوه پرت شد و سپاهیان منوچهر پیشدادی تکه تکه های بدنش را برای خانواده اش بردند؛ اما آرش زرند برای خانواده ی ۷۶ میلیونیش مدال طلا را به ارمغان آورد.

دراین میان فصل مشترک آرش شاهنامه وآرش زرند (حمزه نکویی) در همان خستکی پیوند خورده اند. شاید هیچ وقت حمزه ی آرش نشان فکر نمی کرد بعد از آن تلاش های عظیم، آنان که با حمایت اواینک مدال شورای را بر سینه دارند بامحروم کردن او از حقی که خودشان برای این قهرمانان در شورای بلدیه تصویب کرده بودند، خستکی را بر جانش نهادینه کنند. اگر چه جسمش تکه تکه نیست اما روحش…؟!

این عمل اخلاقی نیست. وقتی در کارزار انتخابات از قهرمانان شهر برای تحقق اهداف خود مایه می گذاریم؛(گر چه، به قول آقای نکویی ایشان در موقع انتخابات شورایی اسلامی در شهر نبوده و در اردو به سر می برده و خبرهم نداشته که بعضی آقایان قصد دارند از نام ایشان در جلب آرا مردم شریف و بزرگوار زرند بهره گیرند.) حالا با این منطق که خیلی از افراد اعتراض کرده اند که شامل مصوبه ی شورای شهر – دادن زمین مسکونی به قهرمانان کشوری و بین المللی– می شوند؛ و با توجه به مراجعه خیل کثیری از قهرمانان مجبور- شاید هم به خاطر نبودن زمین!!- به لغو آن شده اند.

اگر واقعاً این تعداد از قهرمانان اعتراض کرده اند پس زرند باید در کشورحرف اول را در زمینه ورزش بزند!!!! نکند من بچه گیسک در خواب کهفی فرو رفته بودم و سریال قهرمان های شهرستان زرند را تا قسمت یاسرخان زیبای شهر بیشتر ندیده ام!!؟ حال که ما این تعداد زیاد قهرمان داریم از عاطفه تا ورزشکار، بهتر نیست کمیسیونی مخصوص تشکیل شود و تصمیمات نهایی از مجرای آن رتق وفتق شوند تا لغو قانون خود نوشته!

139208111303221121451564

وقتی شورا با کمترین باد مخالف بادبانهایش را پایین می کشد، آیا می تواند در برابر روند آبادانی شهر که همواره با وزیدن گردبادهای دهشتناک و تند زیادی همراه خواهد بود، مقاومت کند؟ یا اینکه از همان فرمول “آسته بیا، آسته برو، که گربه شاخت نزنه” استفاده خواهند کرد.

وقتی شهردار منتخب دوره سوم شورای شهر؛ به قول آقای نکویی شخصاً شروع به کارشکنی می کند. آدم درک نمی کند اگر روحیه ی نشاط و سرزندگی را امثال همین نکویی ها با کسب مدال های طلای بین المللی مگر به جامعه پریشان زده ای چون زرند، پمپاژ نمی کنند. چه شده است، برای بالا بردن روحیه ی نشاط در شهر چندین میلیون تومان خرج می کنیم – جشنواره ها که به جا هم هست و از پوان های مثبت مدیریت شهری به شمار می آید- و حلقه همدلی و همکاری تشکیل می دهیم (پیام ما، ش۳۲۹)؛ ولی چه چیزی مزید بر علت شده که وقتی یک مدال، آن هم طلا  این شادی را سیستماتیک به مردم زرند تزریق می کند حاضر به هزینه کردن چند متر زمین نیستیم.

چگونه آقایان با گرفتن عکس یادگاری با این قهرمانان آلبوم افتخارات خود را رنگین تر می کنند ولی زنگ شادی را برای دلاورمردان عرصه ورزش نمی نوازند. اگر در زمینه انتخابات شورای شهر ۳ دوره را پشت سر گذاشته ایم و در دور چهارم بسر می بریم، یادمان باشد این دور نیز روزی به خط پایان می رسد و باز…

صدای زرند

مراسم استقبال از جناب آقای نکویی

صدای زرند

مراسم استقبال از رضا کاظمی

برای نویسنده این ستور جالب بود در ابتدای مصاحبه قهرمان تیر و کمان قاره کهن آسیا در رشته کامپوند با دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی اصفهان  داشتند، گفتند:”آیا این مشکلات به گوش مسئولین هم می رسد؟؟“. آیا تا به حال اندیشیده یم چرا مردم شمالی ترین شهر کرمان فکر می کنند مشکلات شان به گوش خیلی ها می رسد ولی به گوش افرادی که باید برسد، نمی رسد. واقعیت این است که این دردها و فریادها به گوش آن عده ای که ما فکر می کنیم باید برسد! می رسد. چون کنشی از آنها ساطع نمی شود، پس، فرض بر نشنیدن است. این می شود که مردم متحیر می مانند این همراهی با مدیران شهر در کدام نمودار رسم می شود. نموداری در طول احساس مردم و عرض بی تفاوتی مسئولان یا نمودار با گراف طول احساس همین رای دهندگان و عرض پاسخگویی منتخبین.

هرچه باشد، نمی توان این مطلب را از ذهن دور داشت که مردم زرند احساس می کنند مسئولان با آنها…!!؟؟. مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا… خامنه ی (مدظله العالی) درباره مسئولیت می فرمایند: این مسئولیت و منصبی که در نظام اسلامی داریم طعمه و سرمایه کاسبی نیست، اشتباه نشود، مسئولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آنرا به خاطر هدف و نیت تحمل کند، در این راه از خیلی چیزها باید گذشت نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نیز باید گذشت.

 در زمان انتخابات شورای شهر، ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها، دیوانی منتشر کرد به نام “حقوق شهروندی” که مشتمل بر حقوق و جایگاه شهروندان در جامعه شهری بود. اگر چه در آن زمان تب انتخاب آقایان بالا و خردها در چشم ها. حال که پرده های چند رنگی فرو افتاده، بهتر است یک نیم نگاه به آن حقوق و آن مردان جامانده بیندازیم.

حسن ضیاءالدینی

[divider]

پی نوشت مدیریت سایت خبری تحلیلی صدای زرند:

در گفتگو با جناب آقای حمزه نکویی (افتخار شهرستان زرند)، قهرمان تیر و کمان قاره کهن آسیا در رشته کامپوند، ایشان درددل هایی از برخی مسئولین شهر داشتند که در زیر آورده شده است:

جناب آقای مهندس عسکری (شهردار) و اعضای شورای شهر دوره سوم (به ویژه ریاست شورای مبنی بر استفاده از نام ایشان در تبلیغات انتخاباتی دوره چهارم): به دلیل ندادن حق ایشان بر اساس مصوبه  شورای شهر مبنی بر دریافت یک زمین مسکونی.

جناب آقای دکتر امیری (نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی): به دلیل بیکار بودن ایشان حتی با وجود متاهل بودن و داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی (کاردانی عمران و ترم آخر مهندسی معماری).

ایشان همچنین از جناب آقای دکتر نعمت زاده ماهانی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی زرند، و جناب آقای حجت سلطانی سرپرست اداره ورزش و جوانان زرند، برای حمایت های ایشان در راه قهرمانی تشکر نموده اند.

جناب آقای حمزه نکویی شخصاً از مسئولین محترم شهرستان درخواست کرد که برای حمایت ایشان در مسابقات آسیایی که ۹ ماه آینده برگزار خواهد شد با ایشان همکاری و مساعدت کافی و لازم را داشته باشند. در این زمینه ایشان گفت: شرط حضور ایشان در این مسابقات با نام شهرستان زرند و استان کرمان، این است که مسئولین از ایشان حمایت کنند در غیرر این صورت ایشان بر خلاف عقیده و میل خود با حمایت و نام استان های دیگر در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

هدف از بیان این مسائل و مشکلات تنها یادآوری برخی مسائل است و “صدای زرند” امیدوار است که مسئولین مربوطه در این زمینه پیگیری های لازم را برای حل مشکلات قهرمان شهرمان، جناب آقای حمزه نکویی، را داشته باشند.

(فایل صوتی مصاحبه با جناب آقای نکویی موجود است).