اعلام اسامی ۸ گزینه اصلاح‌طلبان برای استانداری کرمان

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان اسامی هشت گزینه نهایی این شورا برای تصدی استانداری کرمان اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین‌علی بهرام‌پور ظهر امروز در نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان اظهار داشت: امروز در نظر داریم در مورد مسائل جاری استان […]

ostandari

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان اسامی هشت گزینه نهایی این شورا برای تصدی استانداری کرمان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین‌علی بهرام‌پور ظهر امروز در نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان اظهار داشت: امروز در نظر داریم در مورد مسائل جاری استان کرمان صحبت کنیم که عمدتا بحث بلاتکلیفی مدیریت استان است و مواضعی که شورا در این ارتباط اتخاد کرده و کارهایی که انجام داده و مواضعی که برخی از نمایندگان شورای اسلامی در این ارتباط داشتند.

انتقاد از عملکرد دولت‌های نهم و دهم

بهرام‌پور گفت: مسائلی مانند درآمدی که دولت در هشت سال گذشته داشت نه در مقطع انقلاب و نه قبل از آن اتفاق نیفتاده بود و نتیجه آن تورم ۴۰ درصدی بود، آیا تاکنون این تورم را داشته‌ایم؟ رشد منفی اقتصاد را داشته‌ایم؟

وی اذعان داشت: در حال حاضر که از صندوق بین‌المللی پول به ایران آمده‌اند، مشخص شده که با این تحول در سال آینده این رشد منفی کاهش می‌یابد و به صفر برسد و در سال ۲۰۱۴ هم مثبت شود.

این فعال سیاسی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت‌های نهم و دهم در زمینه خارجی تصریح کرد: سیاست خارجی، بحث هسته‌ای و ارتباط با سایر کشورها به کجا رسیده بود.

بهرام‌پور ابراز داشت: آخرین نشستی که احمدی‌نژاد در سازمان ملل رفت، مذاکره وی فقط با دو رئیس جمهور ناشناخته انجام گرفت، اما دولت تدبیر و امید که سرکار آمد، روحانی با ۱۱ نفر از سران کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی در ادامه انتقادات خود به دولت‌های نهم و دهم گفت: در این دولت‌ها حذف نیروی انسانی کارآمد در کشور انجام شود، تمام مدیرانی که تجربه کار مدیریتی داشتند، همه را کنار گذاشتند و دیدید با نیروهای سیاسی چه کردند، نیروهای مخالف حتی در رده‌های کارگری و کارمندی را خانه‌نشین کردند.

بهرام‌پور همچنین در روند مقایسه‌ای دولت نهم و دهم در برخورد دولت با مجلس طی هشت سال گذشته و اتفاقاتی که اخیرا بین دولت و مجلس به وجود آمده است، ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرمودند «مجلس در راس امور است» و چه کسی عنوان کرد که مجلس در رأس امور نیست و چه موضعی در برابر آن گرفته شد، موضع‌ها خیلی کمرنگ بود.

وی عنوان کرد: مجلس قانون وضع می‌کرد، مصوبه داشت، اما دولت‌ها بی‌اعتنا بودند و اجرا نمی‌کردند و در ازای آن دستورالعمل صادر می‌کردند برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که بعضی از این دستورالعمل‌ها مغایر با قانون بوده است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان با طرح این سئوال‌ها که برخورد نمایندگان با مسائلی که روی می‌داد در دولت گذشته چگونه بود؟ انتصاب‌هایی که می‌خواستند، انجام دهند در دولت چگونه بود و آیا با نمایندگان مشورت می‌کردند؟ گفت: حتی بعضی از نمایندگان فکر این را هم نمی‌کردند که در فلان جا این فرد را به کار گذارد.

باید قواعد بازی سیاسی را بپذیریم

وی ابراز داشت: ضرورت ایجاب می‌کرد که در بحث انتخابات، انتخاباتی با شکوه برگزار شود و مردم با همه گرایش‌ها وارد صحنه انقلاب شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند حتی آنهایی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند، زیرا شرایط کشور در دنیا به گونه‌ای جلوه داده شده بود که نیاز به آرای مردمی بود.

بهرام‌پور تصریح کرد: عارف به عنوان نماد اصلاح‌طلبی و جریان‌های مختلف اصولگرایی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کردند و جریان اصلاح‌طلبی همه دور محور روحانی آمدند و عارف به نفع روحانی کنار رفت.

وی عنوان کرد: از اصلاح‌طلبان عده‌ای وقتی هاشمی‌رفسنجانی نام‌نویسی کرد، رفتند و ستاد وی را تشکیل دادند، عده‌ای برای عارف ستاد تشکیل دادند و بعضی‌ها هم ستاد روحانی را راه‌اندازی کردند.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان گفت: بعد از آن اتفاقات همه اصلاح‌طلبان به اتفاق مردم پشت سر روحانی ایستادند و حمایت کردند و وی پیروز انتخابات شد.

بهرام‌پور افزود: با پیروزی قاطع روحانی هم برای نظام در سطح جهانی آبرو خریده شد و به واسطه حضور گسترده مردم که مشخص شد، مردم نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند.

وی روحانی را یک چهره معتدل با شعار تدبیر و امید خواند و عنوان کرد: در حالی جریان اصلاحات دنبال سر روحانی آمد که برخی از نمایندگان دنبال کاندیدای مورد نظر خودشان بودند که عمدتا از اصولگرایان بودند و از جبهه پایداری هم حمایت کردند و حالا باید قواعد بازی سیاسی را بپذیریم.

بهرام‌پور خطاب به نمایندگان طرفدار کاندیداهای اصولگرا گفت: اینکه کاندیداهای خودتان رأی نیاوردند، حالا باید چوب لای چرخ دولت بگذارید.

نمایندگان مجلس در انتخاب استاندار کرمان دخالت نکنند

وی خاطر نشان کرد: وقتی بخواهند، مدیری برای دستگاه اجرایی انتخاب کنند باید توان اجرایی، همسویی با دولت و صلاحیت عمومی وی را مدنظر قرار دهند و این مواردی است که دولت برای مدیر اجرایی خودش تعیین می‌کند.

بهرام‌پور تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی کشور و بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی قوا از هم مستقل هستند و هر قوه خودشان نیروهای مدنظرشان را انتخاب می‌کنند.

وی ابراز داشت: اگر اصل بر قانون باشد و هر کسی در جایگاه خودش حرکت کند، مشکلی نداریم و یک بخشی از مشکل این است که همه می‌خواهند در کار دیگران مداخله کنند، اما دست دولت باید برای انتخاب مدیرانش باز باشد.

این فعال سیاسی بیان داشت: آقای نماینده‌ای که برای دولت تعیین تکلیف می‌کند و بعضا تهدید هم می‌کند که اگر شما گزینه ما را انتخاب نکنید و یا اگر آقای فلانی را ابقا نکنید، خاموش نمی‌نشینیم، آیا این امر قانون است، آیا این منطق است و آیا این گونه می‌توان کشورداری کرد.

بهرام‌پور ادامه داد: ما به عنوان شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان گزینه‌هایی را برای استانداری کرمان پیشنهاد داده‌ایم و این پیشنهادات نه تنها در بحث مدیریت کلان استان بلکه شامل سایر مدیران هم می‌شود.

وی گفت: اصولگرایان هم می‌توانند، گزینه‌های مورد نظر خود را به دولت پیشنهاد دهند، اما مدیر ارشد استان در وهله نخست به دولت پاسخگو است و وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت است و اگر مدیر در انجام کار ناتوان بود یا خطایی از وی سر زد، نماینده باید از طریق ابزار قانونی اقدام کند.

بهرام‌پور با اشاره به اینکه رابطه‌ای که دولت تدبیر و امید با مجلس داشته این رابطه چگونه بوده است، افزود: در حالی دولت‌های نهم و دهم می‌گفت که مجلس در رأس امور نیست، اما برخورد روحانی با مجلس منطقی و توأم با احترام است.

این فعال سیاسی بحث انتخاب وزیر ورزش و جوانان را هم پیش کشید و اذعان کرد: روحانی سه وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده به نماینده سوم هم رأی ندادند، اما وی از نمایندگان قدردانی کرده و گزینه بعدی را بعد از یک ساعت معرفی می‌کند.

بهرام‌پور تصریح کرد: مجلس به وزیرهای پیشنهادی متخصص رأی نداد، اما به وزیر غیرتخصصی دولت قبل رأی اعتماد داد.

وی با تاکید بر اینکه منظورم تمام نمایندگان نیست، بلکه منظورم بعضی از نمایندگان است که برخوردهای دوگانه دارند، ادامه داد: مواضع در مورد دولت قبل و فعلی چگونه است.

بهرام‌پور ابراز داشت: نمایندگان می‌خواهند برای مدیریت استان کرمان تعیین تکلیف کنند و این مسئله به حدی بوده که بلاتکلیفی استان کرمان برای انتخاب استاندار به علت فشار نمایندگان استان کرمان است.

وی تصریح کرد: بعضی از نمایندگان استان کرمان نامه می‌نویسند، امضا می‌کنند، ملاقات‌هایی انجام می‌دهند و فشار می‌آورند از جنبه‌های مختلف که یا استاندار فعلی ابقا شود یا از گزینه‌های مورد نظر ما یک نفر را انتخاب کنید.

این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود در مورد شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان بیان داشت: این شورا برآیند جریان‌های اصلاح‌طلبی استان کرمان است برای اینکه تشتت آرا نباشد و این شورا از جریان اصلاح‌طلب در استان کرمان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: درخواست از نمایندگان این است که در استان کرمان ۹۰۰ هزار رأی پشتیبان روحانی بوده است و خواسته مردم تغییر در مسائل اجرایی استان کرمان است و می‌طلبد که افراد توانمند جدید همسو با دولت مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند، اما برای آقایان حتی بر نمی‌تابد مدیریت ارشد استان تغییر کند.

وی یادآور شد: نمایندگان در مجلس برای تامین مسائل مردم، رعایت تقوا و عدالت سوگند خورده‌اند و حالا مردم مصالح را تشخیص دادند و دولت تدبیر و امید سرکار آمد و مردم می‌خواهند به عینه تغییرات را ببینند.

بهرام‌پور افزود: کارهای شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان هیچ ضمانت اجرایی ندارد و ساطوری هم برای کسی تیز نکرده‌ایم که اگر این کار را انجام ندهید، این کار را در مقابلش انجام می‌دهیم و وظیفه ما این است که نظر مشورتی بدهیم، خواه آقایان بپذیرند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه جریان‌های سیاسی وظیفه نظارتی دارند، گفت: اگر مدیری هم نصب کردند، کارهایش را رصد می‌کنیم و به مسئولان امر گزارش می‌کنیم، اما در جریان‌های سیاسی بعدی می‌تواند، تصمیم‌گیری کند.

بهرام‌پور با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان جلسه‌های مکرر و حداقل هفته‌ای یک جلسه دارد، تصریح کرد: قرار بر این نبوده که ما به مسئولان امر فشار وارد کنیم و مطالب را به صورت منطقی مطرح کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: آقایانی که می‌گویند سه بار به روحانی در مورد ابقای استاندار کرمان گفته‌ایم این یعنی فشار به دولت.

بهرام‌پور ابراز داشت: اعتدال‌گرایی همواره موضع  جریان اصلاح‌طلبی است و از نظر دینی هم می‌گوییم، اسلام دین وسط است و افراط و تفریط خوب نیست.

وی خاطر نشان کرد: جریان اصلاح‌طلبی هم‌سو بوده و افراط و اختلاف نداشته‌اند و جریان اعتدال‌گرایی در کشور به راه افتاده و ما از شعار روحانی که اعتدال‌گرایی است حمایت می‌کنیم و این عنوان را زیبنده می‌بینیم.

اسامی ۸ گزینه اصللاح‌طلبان برای تصدی استانداری کرمان

بهرام‌پور همچنین با اعلام اسامی کاندیداهای شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان برای تصدی استانداری کرمان گفت: شورا بعد از جلسه های متمادی برای اینکه دست دولت باز باشد، گزینه‌هایی را معرفی کرد که گزینه‌ها متجاوز از ۱۰، ۱۲ نفر بود و در نهایت هشت گزینه را معرفی کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد گزینه‌هایی که معرفی می‌کنیم، تاکید بر روی فرد خاصی نداریم تا دست دولت باز باشد، افزود: کریمی استاندار سابق کرمان، ابوسعیدی رئیس ستاد روحانی، مصطفوی رئیس سابق دانشگاه باهنر و همایی دارای سوابق مدیریتی در تشکیلات نظامی، امنیتی و انتظامی از جمله گزینه‌های ما برای استانداری کرمان هستند.

mr.farshad

این فعال سیاسی همچنین فرشاد معاون سیاسی امنیتی استاندار سابق، بختیاری نماینده سابق مجلس و میرزایی استاد دانشگاه را از دیگر گزینه‌های شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان برای استانداری کرمان خواند و افزود: سردار بنی‌اسدی از نیروهای سپاه که چند سال کارنامه مدیریتی در صنعت بر عهده دارد هم از گزینه‌های ما بود که وی این پیشنهاد را قبول نکرد.

بهرام‌پور تصریح کرد: انتخاب این اسامی برای استانداری کرمان برمی‌گردد به سوابق کاری افراد که می‌توانید این سوابق را از خودشان بپرسید.

وی خطاب به نمایندگان در مورد انتخاب گزینه‌هایی برای استانداری کرمان ابراز داشت: شما به عنوان نماینده نباید این کار را انجام دهید، ما که لیست می‌دهیم، می‌گوییم ما جریان سیاسی هستیم و جریان اصولگرا هم لیست خود را ارائه دهند.

بهرام‌پور ابراز داشت: نمایندگان، نماینده مردم در مجلس هستند و باید نظارت کنند، حالا نماینده‌ای که استاندار پیشنهاد کرده، آیا می‌تواند بر کار وی نظارت کند.

وی اذعان داشت: اینکه افراطی‌ها اکنون شعار اعتدال‌گرایی می‌دهند، خوب است، اما باید در عمل صادق باشند و دوگانه عمل نکنند.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان افزود: بعضی‌ها از یک طرف شعار اعتدال می‌دهند، اما افراط خود را در همین ایام نشان داده‌اند.

بهرام‌پور با اشاره به اینکه گزارش ۱۰۰ روزه دولت روحانی در چند روز آینده ارائه می‌شود، ابراز داشت: بحث اصلی بحث مذاکرات هسته‌ای است و نمی‌خواهند، کشور تحت تاثیر این مسائل قرار گیرد.

این فعال سیاسی اذعان داشت: این آثار در بسیاری جاها مشهود است که بعضی از نمایندگان در انتخاب استاندار کرمان به دنبال منافع شخصی بوده‌اند و آنها باید بدانند که در انتخابات مجلس پیش‌رو مردم به افراد افراطی رأی نمی‌دهند.

بیان یک نقطه قوت از احمدی‌نژاد

وی در میان انتقادات گسترده خود به دولت‌های نهم و دهم به بیان یک نقطه قوت هم پرداخت و اظهار کرد: تنها موردی که در دولت نهم و دهم به افراط کشیده نمی‌شد این بود که به دیگران اجازه نمی‌داد در کارهای مدیریتی دخالت کنند.

بهرام‌پور در ادامه سخنان خود باز هم تاکید کرد که معطلی استان کرمان برای انتخاب استاندار جدید به علت فشار نمایندگان است، گفت: برداشت ما این است اطلاعات و رایزنی که انجام داده‌ایم، دولت هم نمی‌خواهد، کشور دچار تنش شود و امیدواریم که در هفته جاری وضعیت استان کرمان مشخص شود.

وی ابراز داشت: از طرف شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان قضیه استاندار پیگیری شده، اما فقط بحث کرمان نبوده و هنوز برای ۱۰ استان دیگر مدیر ارشد انتخاب نشده است.

بهرام‌پور عنوان کرد: این کم‌کاری وزارت کشور برای انتخاب بعضی استانداران به لحاظ فشارهای جریان‌های افراطی است.

وی در تشریح بحث اعتدال‌گرایی افزود: این بحث در سطح کشور مطرح است و در آینده با تشکیل احزاب در کشور و تصویب اساس‌نامه و مرام‌نامه خط‌مشی را مشخص می‌کنند.

 اعضای شورای اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان کرمان چه کسانی هستند؟

بهرام‌پور گفت: شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان از گروه‌های ۱۸‌گانه اصلاحات استان کرمان تشکیل شده و دارای پنج نماینده از اصلاح‌طلبان، پنج نماینده از ستاد روحانی و یک نفر نماینده از مجمع روحانیان است.

وی از همایی، پیشگویی، غضنفری، محمود وفایی، محمد فرشاد، مصطفوی، تاجیک، صادقی، حسن‌زاده و خواجویی به عنوان ۱۱ عضو شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان نام برد و تصریح کرد: این شورا تریبون و رئیس ندارد.

بهرام‌پور با بیان اینکه اعتدال‌گرایی دوری از افراط و تفریط است، افزود: اینکه گفته می‌شود، گزینه‌های پیشنهادی ما برای تصدی استانداری کرمان به اعتدال نزدیک نیستند، یک نظر شخصی است.

قطعا از نظرات مرعشی استفاده می‌کنیم

وی در مورد نقش حسین مرعشی در شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان گفت: از نظرات تمام دوستان بهره می‌بریم و نظر مشورتی می‌گیریم و قطعا از نظرات مرعشی استفاده می‌کنیم و وی مدیری بوده که برای استان کرمان فعالیت کرده و خدمات بزرگی انجام داده است.

بهرام‌پور بیان داشت: دوستانی در تهران هستند که در داخل و خارج از دولت حضور دارند و برای تصمیم‌گیری‌ها در استان کرمان از شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان نظر می‌گیرند.

این فعال سیاسی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد کلی‌گویی وی در مورد کنار گذاشتن نیروهای اصلاح‌طلب در دولت گذشته با وجود نیروهای اصلاح‌طلب در بدنه دولت‌های نهم و دهم گفت: این مدیران خیلی انگشت‌شمار هستند.

بهرام‌پور در مورد تشکیل گروه مشترک با اصولگرایان اذعان داشت: هر زمان در کشور جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی چنین شورایی تشکیل دادند ما هم بچه‌های آنها هستیم و این کار را در استان کرمان انجام می‌دهیم.

وی درباره عدم اعلام حمایت مرعشی از شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان کرمان گفت: مرعشی در حال حاضر از لحاظ قانونی نمی‌تواند به صورت علنی در مورد جریان‌های سیاسی موضع‌گیری کند، اما وی از تصمیمات ما حمایت می‌کند.

بهرام‌پور ابراز داشت: تا جایی که ما اطلاع داریم، کریمی برای استانداری اعلام کرده و آمادگی دارد و وزارت کشور وی را خواسته و با وی صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای هماهنگی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان کرمان هیچ نشست رسمی با نمایندگان مجلس نداشته‌اند، افزود: شاید بعضی از اعضا نشستی با زاهدی داشته‌اند که در مورد انتخاب استاندار نبوده است و همین آقایان قضایا را منتشر می‌کنند که بگویند اصلاح‌طلبان اختلاف دارند.

بهرام‌پور تصریح کرد: هیچ اختلافی بین جریان اصلاح‌طلبان وجود ندارد و شاید در روش‌ها اختلافی باشد، اما در کلیت همه هماهنگ هستند.

وی اذعان داشت: مگر می‌شود ما که طرفدار ولایت‌فقیه و نظام هستیم، اصولگرا نباشیم و همه ما اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا هستیم.

 

/لینک خبر در فارس/