خبری برای سربازان، مشمولان و کسانی که باید کارت پایان خدمتشان را عوض کنند

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره احتمال افزایش مدت خدمت سربازی به ۲۴ ماه گفت: این امر نیز نیازمند انجام بررسی است. خبری برای سربازان، مشمولان و کسانی که باید کارت پایان خدمتشان را عوض کنند   امروز مراسم رونمایی سامانه خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد. به گزارش “بوتیا پاتوق” به نقل […]

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره احتمال افزایش مدت خدمت سربازی به ۲۴ ماه گفت: این امر نیز نیازمند انجام بررسی است.

خبری برای سربازان، مشمولان و کسانی که باید کارت پایان خدمتشان را عوض کنند

خبری برای سربازان، مشمولان و کسانی که باید کارت پایان خدمتشان را عوض کنند

 

امروز مراسم رونمایی سامانه خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد.

به گزارش “بوتیا پاتوق” به نقل از خبرآنلاین، پس از برگزاری این مراسم، سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم به سوال خبرنگارها پاسخ داد. او با بیان این که تهران بالاترین درصد بهره‌مندی از معافیت سربازی و همچنین کمترین آمار اعزام را دارد، گفت: در چنین مواردی باید نسبت به رفع خلاءهای قانونی اقدام شود.

احمدی مقدم همچنین با بیان این که متاسفانه دیده شده افراد در مناطق بهره مند تر درصد اعزام کمتری دارند، خواستار افزایش ممنوعیت‌های اجتماعی برای افرادی که نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام نکرده‌اند شد.

او البته از ارائه خدمات الکترونیک در حوزه سربازی و همچنین تلاش‌های انجام شده برای مطلوب سازی محیط خدمتی سربازان سخن گفت و در پاسخ به سوالی درباره بحث افزایش حقوق گفت: چون بودجه سال آینده بسته نشده در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظری کرد.

فرمانده ناجا همچنین گفت: تلاش می‌کنیم به سمت مطلوب سازی سربازی حرکت کنیم چراکه باید امکان رشد در سربازی وجود داشته باشد و فرد احساس نکند که در این مدت از میسر زندگی خود دور می‌افتد.

تا پایان سال برای تعویض کارت‌های پایان خدمت مهلت هست

همچنین در حاشیه این مراسم، سردار سیدحمید صدرالسادات رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا هم درباره بومی سازی سربازان و تغییر در نحوه اعزام آنها گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از سربازان به شکل انفرادی اعزام می‌شوند و نیازی به مراجعه آنان به محل تجمع نیست، اما ارائه بیشتر چنین خدماتی نیازمند انجام یک سری هماهنگی با نهادهای مربوطه است.

او درباره روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت هم گفت: کسانی که از سال ۶۰ به بعد کارت پایان خدمت و معافیت دریافت کرده‌اند باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد از کارت‌های پایان خدمت تعویض شده‌اند.

صدر السادات درباره مهلت امکان تعویض کارت‌های پایان خدمت توضیح داد: در حال حاضر تا پایان امسال برای این امر زمان اختصاص داده شده که در صورت لزوم درباره تمدید آن تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته او شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۴۸۰ سوالات خود را مطرح کنند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این که زمان فعلی خدمت ۲۱ ماه است، درباره احتمال افزایش مدت خدمت سربازی به ۲۴ ماه گفت: این امر نیز نیازمند انجام بررسی است و باید میزان موالید و نیاز نیروهای مسلح در انجام کاری کارشناسی بررسی شود.

‌او درباره معافیت دوبرادری هم گفت: ارائه معافیت دو برادری فعلا اجرایی نیست و بر اساس ضوابطی که در قانون پیش‌بینی شده عمل می‌شود.

صدرالسادات به کارت‌های جعلی هم اشاره و تاکید کرد: از ابتدای طرح تعویض کارت‌ها تاکنون ۸۰۰ مورد کارت‌های معافیت جعلی شناسایی شده و تعدادی نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.