بسیج ‌موتور محرکه جامعه است

دکتر نعمت زاده ماهانی، رئیس دانشگاه آزاد واحد زرند گفت: بسیج به موتور محرکه همه بخش‌های جامعه تبدیل شده است. به گزارش “صدای زرند”، کاظم نعمت‌الله‌زاده ماهانی عصر امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد زرند، هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای تبیین بیشتر اهداف این نهاد مقدس دانست و اظهار داشت: مردمی‌ترین و پایدار‌ترین […]

دکتر نعمت زاده ماهانی، رئیس دانشگاه آزاد واحد زرند گفت: بسیج به موتور محرکه همه بخش‌های جامعه تبدیل شده است.

صدای زرند

صدای زرندبه گزارش “صدای زرند”، کاظم نعمت‌الله‌زاده ماهانی عصر امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد زرند، هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای تبیین بیشتر اهداف این نهاد مقدس دانست و اظهار داشت: مردمی‌ترین و پایدار‌ترین نهاد برآمده از بطن انقلاب اسلامی امروز به موتور محرکه همه بخش‌های اجتماعی ایران اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: بسیج یکی از عوامل تاثیرگذار در دستیابی ملت ایران به همه پیشرفت‌های این جامعه است که به خوبی توانسته با رصد فضای جامعه رویکرد غیرنظامی خود را نیز به بهترین شکل ممکن به همه دشمنان ثابت کند تا به الگویی برای همه کشورهای ‌تحت سلطه و مسلمان تبدیل شود.

رضا کردی عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد‌ زرند نیز با بازگو کردن وقایع مهم تاریخی کشور به نحوه استعمار ملت ایران از طرف کشورهای استعماری از جمله انگلیس اشاره کرده و گفت: بررسی سیر تاریخی نفوذ شرکت‌های نفتی استعماری ثابت می‌کند که چگونه با غارت منابع ملی ایران جز به منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشیدند.

وی اظهار داشت: این شرکت‌های استعماری به شکل وقیحانه‌ای نفت و ثروت ملی ایران را به صورت کاملا رایگان استخراج‌ و از طریق اقیانوس هند صادر می‌کردند که پس از روی کار آمدن سلسله پهلوی یکی از قضایایی که باید فیصله داده می‌شد همین قراردادها و استثمار نگین انگلیسی‌ها بود.

کردی با اشاره به لغو قرار‌داد دارسین در این دوره و امیدواری عمومی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های آمریکایی در آن مقطع سابقه استعماری نداشتند، بسیاری از دلسوزان به کشور را امیدوار کرده بودند که شکل تاراج گونه منابع ملی از طرف انگلیسی‌ها پایان می‌پذیرد.

وی افزود: اما قراردادهای بعدی توسط شرکت‌های انگلیسی به پشتوانه آمریکایی‌ها که ورود مجددشان به صنایع نفتی کشور آغاز شده بود، سرآغاز دیگری بر چپاول‌های ادامه‌دار استعمارگران بر این‌ کشور بود.

کردی تصریح کرد: آغاز انقلاب اسلامی در ایران حفظ و نگهداری از منابع ملی و استفاده از آن را برای‌ آحاد مردم به همراه داشت تا به امروز که ایران اسلامی به پشتوانه جریان‌های مردمی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به یکی از قدرت‌های بلامنازع جهان در حوزه علم و دانش به ویژه صنایع هسته‌ای تبدیل شد.

/انتهای پیام

 

منبع: فارس