رهاسازی ۲۹ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در زرند

مدیر جهاد کشاورزی زرند در گفتگو با خبرگزاری تسنیم بیان کرد: ۲۹ هزار قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا رنگین کمان در استخرهای آب کشاورزی لب شور و شور ‌شهرستان زرند رهاسازی شد. به گزارش “صدای زرند”، سید‌علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زرند در حاشیه اجرای طرح رهاسازی بچه ماهی در استخرهای این شهرستان […]

مدیر جهاد کشاورزی زرند در گفتگو با خبرگزاری تسنیم بیان کرد: ۲۹ هزار قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا رنگین کمان در استخرهای آب کشاورزی لب شور و شور ‌شهرستان زرند رهاسازی شد.

صدای زرند

به گزارش “صدای زرند”، سید‌علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زرند در حاشیه اجرای طرح رهاسازی بچه ماهی در استخرهای این شهرستان اظهار کرد: ۲۹ هزار قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلای رنگین کمان در استخرهای آب کشاورزی ‌این شهرستان رهاسازی شد.

وی گفت: این امر در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی شهرستان زرند و توسعه آبزی‌پروری با توجه به اینکه شهرستان زرند جزو مناطق کم آب استان محسوب می‏‎شود و به طور تقریبی ۷۰ درصد منابع آبی منطقه لب شور و شور هستند، انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: EC این آب‌‎ها در بازدیدهای متعدد کارشناسی بین ۶ تا ۳۲ میلی موس بر سانتی متر ثبت شده است.

امیری تصریح کرد: اما با وجود این کم آبی و بالا بودن شوری آب‎های زیر زمینی، این شهرستان در زمینه تولید و پرورش انواع آبزیان به ویژه در نیمه نخست امسال گونه ماهیان گرمابی و در نیمه دوم سال ماهی سردابی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به رها سازی این ۲۹ هزار ماهی قزل‌آلا، افزود: پیش بینی می‎شود در مدت شش تا هشت ماه بین ۱۰ تا ۱۱ تن گوشت سفید تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرندگفت: اشتغال‎زایی صنعت پرورش ماهی قزل‌آلا در این مناطق را بیش از ۲۴ نفر به طور مستقیم عنوان کرد و گفت: هنگام صید و برداشت ماهی و عرضه آن به بازار مصرف‌، افراد دیگری نیز به طور غیر‌ مستقیم به کار مشغول می‌شوند.

امیری با اشاره به‌ محدودیت منابع آبی کشاورزی در این بخش خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی در راستای توسعه‌ آبزی‌پروری و استفاده از این منابع می‌توان ماهی قزل‌آلا تولید کرد.

انتهای پیام/