نرخ سکه طلا تا کجا سقوط می کند؟

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به قیمت جهانی هر اونس طلا – ۱۲۴۴ دلار گفت: نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز شنبه یکسان و ۹۰۰هزار تومان است. به گزارش “صدای زرند”، عمده دلیل کاهش بهای اونس در احتمال توقف زود هنگام سیاست های فوق انبساطی آمریکا خلاصه می […]

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به قیمت جهانی هر اونس طلا – ۱۲۴۴ دلار گفت: نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز شنبه یکسان و ۹۰۰هزار تومان است.

صدای زرند

نرخ سکه طلا تا کجا سقوط می کند؟

صدای زرندبه گزارش “صدای زرند”، عمده دلیل کاهش بهای اونس در احتمال توقف زود هنگام سیاست های فوق انبساطی آمریکا خلاصه می شود. آمار فصل سوم تقاضای طلا نیز نشان می دهد با وجود کاهش میانگین قیمت طلا در فصل سوم تقاضای جواهرات به شدت کاهش یافته است. این موضوع نشان می دهد بازار مصرفی نیز با یک تاخیر همراه با بازار سرمایه گذاری به این نتیجه رسیده است که می توان به قیمت های پایین تر چشم داشت.

در چنین شرایطی برخی با اشاره به موضع گیری رییس احتمالی فدرال رزرو درخصوص ادامه سیاست های انبساطی و اجرای سیاست های مشابه در اروپا و ژاپن از صعود مجددا طلا سخن می گویند.

در مقابل گروهی هستند که اعتقاد دارند اقتصاد آمریکا به طرز محسوسی رو به بهبودی است و به همین دلیل برنامه خرید اوراق قرضه نیز متوقف می شود.

این گروه با اشاره به ارتباط دلار و طلا اجرای سیاست های انبساطی در کشورهای دیگر را نیز بی تاثیر می داند.

پیش بینی های موسسه های بین المللی نیز تایید کننده نگاه گروه دوم است. به اعتقاد این موسسه ها، طلا در پایان سال میلادی با نرخ های پایین تر از رقم کنونی بسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به قیمت جهانی هر اونس طلا – ۱۲۴۴ دلار گفت: نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز شنبه یکسان و ۹۰۰هزار تومان است.

محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: این نرخ ها در بیش از یک سال و نیم اخیر کمترین قیمت محسوب می شود.

آقای کشتی آرای که رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر تهران هم است، افزود: نیم سکه امروز ۴۶۰هزار تومان، ربع سکه ۲۶۸ هزار تومان و سکه های یک گرمی ۱۸۰ هزار تومان معامله می شود.

کشتی آرای گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۹۱هزار و ۹۰۰ تومان است.

 

منبع: ملت ایران