سیل در ۹ استان کشور؛ ۴۲۰ نفر بی خانمان

ریزش بارانهای سیل آسا در ۹ استان کشور ۴۲۰ نفر را بی خانمان کرد و منجر به مرگ دو نفر شد. به گزارش “صدای زرند”، حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با افزایش بارندگی ها در سطح کشور بیش از ۴ هزار نفر از هموطنانمان در ۹ استان کشور توسط نیروهای […]

ریزش بارانهای سیل آسا در ۹ استان کشور ۴۲۰ نفر را بی خانمان کرد و منجر به مرگ دو نفر شد.

صدای زرند

صدای زرندبه گزارش “صدای زرند”، حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با افزایش بارندگی ها در سطح کشور بیش از ۴ هزار نفر از هموطنانمان در ۹ استان کشور توسط نیروهای امدادی هلال احمر از خطر سیل نجات یافتند و ۲۹ شهرستان در استان های گیلان، بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و مرکزی دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

وی با اشاره به ورود ۱۰۰ تیم امدادی برای کمک به سیل زدگان در این استان ها گفت: امدادگران بیش از ۴ هزار نفر از هموطنانمان را که دچار سیل یا آبگرفتگی شده بودند امداد رسانی کردند و ۴۲۰ نفر را که خانه هایشان دچار آبگرفتگی شده بود، در داخل مساجد، اماکن ورزشی و چادرهای امدادی اسکان دادند.

به گفته درخشان اگر چه تا کنون سیل تا حدی فروکش کرده اما امدادگران با بهره گیری از پمپ های لجن کش تا کنون آب و گل و لای را از ۳۱۲ واحد مسکونی تخلیه کرده اند.

وی در مورد تعداد مصدومان ناشی از سیل نیز گفت: ۱۲ نفر از هموطنانمان به دلیل وقوع سیل دچار شکستگی یا مشکلات تنفسی شدند که به بیمارستان انتقال داده شدند.

کشتی گیر بهبهانی قربانی سیلاب شد

دبیر ستاد بحران شهرستان بهبهان از فوت یکی از کشتی گیران به نام این شهرستان در سیلاب باران های اخیر استان خبر داد.

حمیدرضا ورزشی گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و وجود شرایط نامساعد جوی عدم توجه به هشدارهای داده شده در خصوص احتمال بروز آبگرفتگی و سیل، دو تن از کشتی گیران این شهرستان علیرغم نامناسب بودن شرایط جوی برای تفریح به تفرجگاه شیرعلی رفته بودند که متاسفانه در مسیر دچار حادثه می شوند.

در اثر این حادثه که نیمه های شب به وقوع پیوست پژو ۲۰۶ این دو کشتی گیر درگیر سیلاب می شود که یکی از آن ها با نام بهنام مرادی از کشتی گیران به نام شهرستان بهبهان موفق می شود خود را به بیرون ماشین پرتاب کرده و نجات یابد اما بهروز پاسبان کشتی گیر دیگر همراه با ماشین به درون سیلاب افتاده و ماشین پس از طی ۵ کیلومتر متوقف می شود.

با اینکه پس از اطلاع از حادثه بلافاصله اکیپهای امدادی خود را به محل اعزام کردیم اما به علت دوری محل حادثه و صعب العبور بودن آن رساندن مصدوم به آمبولانس که در زمان رسیدن نیروهای امدادی نبض ضعیفی داشت با تاخیر صورت گرفت که متاسفانه با تمام تلاشهای صورت گرفته وی در راه اعزام به بیمارستان فوت کرد.

ورزشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در شرایط جوی پیش آمده اظهار کرد: به محض اطلاع از احتمال پیش آمد شرایط جوی نامساعد و ریزش بارانهای شدید و با توجه به مشکلات و خسارات مالی و جانی که سال گذشته به دلیل شدت بارندگی ها در این شهرستان به وجود آمد، اقدام به تشکیل ستاد بحران کردیم.

هدف از تشکیل ستاد بحران شهرستان بهبهان جلوگیری از بروز هر گونه حادثه در شرایط سخت جوی است که از اقدامات این ستاد می توان به کنترل جاده امیر و مسدود کردن دو ساعته آن در زمان بارندگی که از نقاط حادثه خیز این شهرستان است اشاره کرد.

دبیر ستاد بحران بهبهان ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش آمده گفت: از مردم بهبهان تقاضا دارم که با توجه به اقدامات این ستاد در جلوگیری از حوادث احتمالی آنها نیز همکاری لازم را در شرایط نامساعد انجام دهند تا دیگر شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

طغیان رودخانه در جنوب سیستان و بلوچستان جان یک نفر را گرفت

رضا اربابی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان به گفت: طغیان رودخانه آهوران در حوزه شهرستان ایرانشهر جان یک کشاورز را گرفت.

این کشاورز بعداز ظهر روز گذشته به همراه سه نفر دیگر با تراکتور در حال عبور از رودخانه بودند که خودروی آن ها واژگون شد.

سه نفر از چهار سرنشین تراکتور توانستند خود را به حاشیه رودخانه رسانده و نجات پیدا کنند.

یکی دیگر از سرنشینان این تراکتور با نام محمدعمر بامری بر اثر شدت جریان آب در رودخانه غرق شد.

خان محمد بامری، رئیس هلال احمر ایرانشهر نیز در این رابطه بیان کرد: این کشاورزان قصد سرکشی به مزارع خود در آن طرف رودخانه آهوران را داشتند که در حین عبور از این رودخانه دچار مشکل شدند.

اربابی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان به ایرنا اظهار کرد: تردد از محورهای ایرانشهر- نیکشهر- چابهار و محور چابهار گواتر که از روز گذشته به علت طغیان رودخانه بر اثر بارندگی بسته شده بود همچنان امکان پذیر نیست.

نیروهای راهداری برای بازگشایی این محورها در محل مستقر هستند اما تا زمان فروکش کردن آب امکان هیچ گونه فعالیت خاصی وجود ندارد.

با توجه به شدت بارندگی ها و هشدار هواشناسی ستادهای بحران از چند روز گذشته در تمام شهرهای استان در حال آماده باش قرار دارند.

در این مدت بارندگی موجب طغیان رودخانه های محلی و آبگرفتگی معابر در سطح استان شده اما خسارات جدی از سوی فرمانداری های استان گزارش نشده است.

انتهای  پیام/

منبع: ملت ایران