انتظار ۳۴ ساله کوهبنانی‌ها برای ساخت بیمارستان

مردم کوهبنان پس از گذشت ۳۴ سال از انقلاب اسلامی همچنان چشم‌انتظار افتتاح بیمارستان هستند. به گزارش “صدای زرند”، پس از انتظار ۳۴ ساله مردم کوهبنان برای احداث بیمارستان شمارش معکوس برای افتتاح این مرکز درمانی آغاز شده است که امیدواریم در آینده نزدیک محقق شود. کوهبنان سرای سالمندان می‌شود شهرستان کوهبنان که در شمالی‌‌ترین […]

مردم کوهبنان پس از گذشت ۳۴ سال از انقلاب اسلامی همچنان چشم‌انتظار افتتاح بیمارستان هستند.

خبرگزاری فارس: انتظار 34 ساله کوهبنانی‌ها برای ساخت بیمارستان

به گزارش “صدای زرند”، پس از انتظار ۳۴ ساله مردم کوهبنان برای احداث بیمارستان شمارش معکوس برای افتتاح این مرکز درمانی آغاز شده است که امیدواریم در آینده نزدیک محقق شود.

کوهبنان سرای سالمندان می‌شود

شهرستان کوهبنان که در شمالی‌‌ترین نقطه استان کرمان و در مرز استان کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی قرار دارد با مشکلات متعددی در زمینه بهداشت و درمان روبه‌روست.

مشکلات بهداشتی و درمانی کوهبنان موجب نگرانی مردم از یک سو و از طرفی سبب مهاجرت شهروندان کوهبنانی به شهرستان‌های اطراف به ویژه مرکز استان‌های کرمان و یزد شده است.

در صورت ادامه این وضع در آینده نه چندان دور کوهبنان به سرای سالمندان ایران تبدیل می‌شود، زیرا وجود مشکلات درمانی و عدم شغل و کار مناسب در بام فرهنگی استان کرمان زنگ خطری است که نیاز به توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری دارد که البته با توجه به پیگیری‌های فرماندار کوهبنان و مساعدت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جای امیدواری وجود دارد.

همچنین اورژانس کوهبنان با بیش از ۳۰ سال سابقه خدمت در حال حاضر از کمترین امکانات لازم برای مراجعه‌کنندگان برخوردار است به گونه‌ای که این مرکز جوابگوی بیماران تصادفی و حادثه‌ای بدحال نیست.

با توجه به اینکه شهرستان کوهبنان یکی از قطب‌های گردشگری در جنوب‌شرق کشور است، لذا با توجه به حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همچنین وجود معادن غنی ذغال‌سنگ با حضور کارگران در اعماق ۵۷۰ متری زمین و داشتن گسل خطرناک کوهبنان که هر لحظه امکان فعال شدن را داراست در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار برای مردم وجود دارد.

چنانچه حادثه‌ای در کوهبنان روی دهد، مردم شهرستان، مسافران، معدن‌کاران، بیماران و حادثه‌دیدگان باید با رنج و مشقت فراوان ضمن طی کردن مسافت طولانی و کوهستانی با شیب‌های تند و خطرناک همچنین پرپیچ و خم کوهبنان با آمبولانس‌های فرسوده به شهرستان زرند یا مرکز استان کرمان اعزام شوند که این خود هم هزینه مالی فراوان برای مردم در بر دارد.

همچنین جاده غیراستاندارد شهرستان کوهبنان هر لحظه ممکن است، زمینه را برای حادثه جدیدی رقم بزند و خانواده‌ای را نگران و داغدار کند و هم ممکن است، طولانی بودن مسیر خطرات جانی برای مصدومان در بر داشته باشد.

مهر ماندگار هم درمان دردهای کوهبنانی‌ها نشد

در حال حاضر شهرستان کوهبنان فاقد امکانات درمانی مناسب است و مردم این خطه از داشتن یک بیمارستان مجهز و پزشکان متخصص محروم هستند.

گرچه عملیات ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوهبنان از اعتبارات دور نخست سفر ریاست جمهوری از مدت‌ها قبل آغاز شده و این پروژه جزو طرح‌های مهر ماندگار استان کرمان هم قرار گرفته و قرار بود در پایان دولت دهم افتتاح شود، اما تا این لحظه خبری از افتتاح این بیمارستان نیست.

عملیات ساخت این بیمارستان باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا ضمن بهره‌برداری از آن مشکلات بهداشتی و درمانی کوهبنان در آینده نزدیک برطرف شود و نیاز نباشد، مردم این شهرستان برای کوچک‌ترین مورد با صرف وقت و هزینه اضافی مجبور باشند به شهرستان‌های اطراف بروند.

لازم به ذکر است، نداشتن آزمایشگاه مجهز با امکانات مدرن و به‌روز، نداشتن داروخانه شبانه‌روزی، عدم حضور پزشکان متخصص، فرسوده بودن آمبولانس‌ها، کمبود پزشک عمومی و دندانپزشک و ده‌ها مسئله دیگر از جمله مشکلات موجود درمانی کوهبنان است که امید می‌رود با افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی به زودی شاهد حضور پزشکان متخصص در مرکز شهر کوهبنان باشیم.

تن رنجور کارگران معادن طغرالجرد مرهمی می‌خواهد

البته مردم بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان هم که بیشتر شاغل در معادن یا بازنشسته معادن ذغال‌سنگ هستند از این امر مستثنا نیستند، زیرا در گذشته تنها مرکز درمانی این بخش توسط شرکت ذغال سنگ احداث شده و سال‌های متمادی توسط این شرکت اداره می‌شده، اما چند سالی است که خدمت‌رسانی به مردم با همت و تلاشگر این دیار با همکاری شرکت ذغال‌سنگ و بهداشت و درمان انجام می‌شود.

اما از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که مسئولان شرکت ذغال‌سنگ شانه از زیر کار خالی کرده‌اند و به دنبال بهانه‌ای هستند تا اندک خدمات درمانی خود به جامعه کارگری این شهر را قطع کنند و امر بهداشت و درمان این منطقه را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهبنان واگذار کنند که البته جای درنگ و همکاری بیشتر ضروری به نظر می‌رسد.

متخصص داخلی کوهبنان کجاست؟

در گذشته متخصص داخلی از سهمیه کوهبنان استخدام شده و چند ماهی هم به صورت منظم و جدی ارائه خدمت می‌کرد، اما در حال حاضر دیگر خبری از حضور این متخصص در شهرستان شنیده نمی‌شود که نیاز به پیگیری موضوع از سوی مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی دارد.

—————————————–

گزارش از: علی‌اصغر نامجوکوهبنانی

منبع: فارس

—————————————–

انتهای پیام/