امامزاده سید حمزه محله زرندوئیه شهرستان زرند

امام زاده حمزه: بنای امام زاده حمزه در قبرستان متروکه زرندوئیه که گویا نام قدیم آن صَبران بوده می باشد. این امام زاده به «پیرسبز» معروف است. قبلا توسط افراد خیّر بخصوص حاج سید حسین عمرانی مرمت هایی در امام زاده انجام گردیده است. مختصری از زندگینامه امامزاده جلیل القدر سید حمزه محله زرندوئیه شهرستان […]

امام زاده حمزه: بنای امام زاده حمزه در قبرستان متروکه زرندوئیه که گویا نام قدیم آن صَبران بوده می باشد. این امام زاده به «پیرسبز» معروف است. قبلا توسط افراد خیّر بخصوص حاج سید حسین عمرانی مرمت هایی در امام زاده انجام گردیده است.

عکس امامزاده سید حمزه محله زرندوئیه شهرستان زرند

عکس امامزاده سید حمزه محله زرندوئیه شهرستان زرند

مختصری از زندگینامه امامزاده جلیل القدر سید حمزه محله زرندوئیه شهرستان زرند

نسب شریف امامزاده سید حمزه محله زرندوئیه شهرستان زرند با هشت واسطه به امام ششم(ع) منتهی می شود که از قرار ذیل است:

سید حمزه بن زید ابی طالب الحاجی الزاهد بن علی البکر ابادی بن محمد بن علی بن محمد بن علی الخوارزمی بن قاسم الشیخ بن محمد الدیباج بن امام جعفر صادق (ع).

وی سیدی بسیار جلیل القدر عظیم الشان و از بزرگان سادات کرمان و صاحب کرامت است. او سومین فرزند پدرش است که به زهد و تقوی اراسته بوده و تمام خصال پسندیده پدر را به ارث برده است.نام او را علامه نسابه سید ضامن بن شدقم ذکر نموده و محرابی کرمانی نیز از او به عنوان امامزاده صبران یاد می کند که در محله قبرستان متروک زرندوئیه مدفون است.

 

پدرش که از دانشمندان به نام اهل بیت (ع)  و سیدی شریف ،جلیل القدر ، بزرگوار است در زهد و تقوی از سرامدان عصر خویش به شمار می رفت.و از او به عنوان زید الحاجی الزاهد الفاضل النسابه یاد می کنندو او نقابت سادات کرمان را به عهده داشته و این منصب دست به دست در میان فرزندان او چرخیده است.ارمگاه ان حضرت در شهداد زیارتگاه دوستداران اهل بیت (ع) باشد و شاه نعمت الله ولی کرمانی با پای پیاده به زیارت ان مشرف می شده است.

امامزاده حمزه که از بزرگان سادات کرمان بود،پس از وفات پدر به خواهش اهالی زرند به این شهر مهاجرت می کند که در حمله غزان سلجوقی در ربع اخر قرن ششم هجری به شهادت می رسد او بالغ بر هفتاد سال داشته است.متاسفانه از تعداد فرزندان و همسر او اطلاعی در دست نیست و منابع موجود سکوت اختیار کرده اند.

منابع : تحفه الازهار – لباب الانساب – ستاره کویر

عکس شجره نامه امامزاده سید حمزه شهرستان زرند:

عکس شجره نامه امامزاده سید حمزه شهرستان زرند

عکس شجره نامه امامزاده سید حمزه شهرستان زرند

به گزارش “صدای زرند”,متاسفانه همان طور که از عکس های زیر می بینید امامزاده سید حمزه محله زرندوئیه تکمیل نشده است و مشکلات فراوانی دارد که احتیاج به ساخت و تکمیل این امامزاده جلیل القدر دارد . که مسئولین گرامی باید برای این امامزاده چاره ای بیاندیشند.

با توجه به این که زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند در کنار این امامزاده تجمع کرده و پس از زیارت راهی سفر می شوند.

اما متاسفانه این امامزاده دارای مشکلاتی خاص می باشد . که انشاا… به کمک مردم و مسئولین بنای این امامزاده جلیل القدر تکمیل بشود.

نمای داخلی امامزاده سید حمزه شهرستان زرند:

عکس نمای داخلی امامزاده سید حمزه شهرستان زرند

عکس نمای داخلی امامزاده سید حمزه شهرستان زرند

عکس نمای سقف داخلی امامزاده سید حمزه شهرستان زرند:

    عکس نمای سقف داخلی امامزاده سید حمزه شهرستان زرند:

عکس نمای سقف داخلی امامزاده سید حمزه شهرستان زرند

انتهای پیام/

گزارش از : خبرنگار صدای زرند : مجید عرب پور