خانواده عامل مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خانواده عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است. به گزارش “صدای زرند”، احمد سعیدی عصر دیروز در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب این شهرستان با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: دشمنان تمام توان خود را برای کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خانواده عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

خبرگزاری فارس: خانواده عامل مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه است

صدای زرندبه گزارش “صدای زرند”، احمد سعیدی عصر دیروز در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب این شهرستان با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: دشمنان تمام توان خود را برای کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا به کار بستند، اما مراسم عزاداری سالار شهیدان در قلب نیویورک برگزار می‌شود و این نشانه این است که چراغ فروزان سیدالشهدا (ع) با هیچ چیز خاموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هر چند امکانات نرم‌افزاری گسترش یافته، اما هیچ چیز مانند کتاب اثرگذار نیست، بیان داشت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پرداختن بیشتر به امر مطالعه و کتابخوانی باید تلاش‌ها مضاعف شود و طرح‌های کتابخانه‌ای جزو اولویت‌ها محسوب شوند.

سعیدی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه با حرکت‌های انجام شده به نسبت کشور از رشد بسیار قابل توجهی در استان برخوردار است، بیان داشت: امیدواریم این حرکت‌ها بخشی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را کاهش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری بخشی از ساعات روزانه خود را به مطالعه می‌پردازند این حاوی پیام است که راه تعالی و پیشرفت و برون‌رفت خیلی از چالش‌ها در انس با کتاب است و خیلی از مشکلات ناشی از جهل است، بنابراین کتاب و کتابخوانی در رشد و تعالی جامعه نقش بسزایی داشته و افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان و جوانان به این امر می‌تواند در توسعه روزافزون جامعه مؤثر باشد.

سعیدی با اشاره به نقش خانواده در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: خانواده عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی ادامه داد: پیش از دولت نهم، فضاهای محدودی در زمینه نمایشگاه و فضاهایی برای برگزاری نمایشگاه وجود داشت، اما در طی هشت سال گذشته شاهد فراهم آمدن موقعیت‌های مناسب و متعددی در این زمینه بودیم که بسیاری از آنها به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگری نیز طی ماه‌های آینده آماده و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در حوزه توسعه و مرمت کتابخانه‌ها، ۱۳ هزار متر فضای کتابخانه‌ای در استان افزوده شده است، تنها طی چهار سال گذشته، ۱۷ پروژه عمرانی در استان افتتاح شده است که در همه آنها فضاهایی به عنوان گالری اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس