گزارش روز: آمار خیره کننده رونالدو در سال ۲۰۱۳

این بازیکن پرتغالی در بهترین فرم دوران بازی اش است و بخت نخست فتح توپ طلا است. نگاهی به آمار امسال او. به گزارش “صدای زرند”، زلاتان ایبراهیموویچ در سولنا زیر سایه درخشش فوق العاده کریستیانو رونالدو قرار گرفت. بازیکن پرتغالی به جام جهانی ۲۰۱۴ رفت. دو گل زلاتان اسکاندیناویایی ها را به صعود امیدوار […]

این بازیکن پرتغالی در بهترین فرم دوران بازی اش است و بخت نخست فتح توپ طلا است. نگاهی به آمار امسال او.

گزارش روز: آمار خیره کننده رونالدو در سال ۲۰۱۳

به گزارش “صدای زرند”، زلاتان ایبراهیموویچ در سولنا زیر سایه درخشش فوق العاده کریستیانو رونالدو قرار گرفت. بازیکن پرتغالی به جام جهانی ۲۰۱۴ رفت. دو گل زلاتان اسکاندیناویایی ها را به صعود امیدوار کرد. اما رونالدو که گل پیروزی بخش را در لیسبون زده بود و در بازی برگشت هم اولین گل بازی را به ثمر رسانده بود هت تریکش را کامل کرد و تیمش را به جام جهانی برد.

این بازیکن ۲۸ ساله در بهترین سال دوران بازی اش به سر می برد. فیفا تصمیم گرفت زمان رای گیری برای توپ طلا را تا پایان ماه تمدید کند (که قرار بود در ۱۵ نوامبر به پایان برسد) . بازیکن پرتغالی اکنون بخت اصلی کسب این عنوان برای دومین بار است و می تواند به انحصار لیونل مسی بر این جایزه پایان بخشد.

بازیکن آرژانتینی چهار سال پیاپی است که توپ طلا را می برد و این بار هم نامزد کسب آن است. اما او در سال ۲۰۱۳ با بحران مصدومیت روبرو بوده و برخلاف سال های پیش نامزدی قوی نیست. فرانک ریبری از بایرن مونیخ هم می تواند با کسب همه قهرمانی ها با بایرن مونیخ فاتح توپ طلا شود، اما از نظر درخشش فردی، سال ۲۰۱۳ متعلق به کریستیانو بوده است.

آمار رونالدو در ۱۱ ماه گذشته حیرت انگیز بوده است. او البته حتی یک قهرمانی هم کسب نکرده اما واقعاً بهترین بازیکن سال تقویمی بوده است. سایت گل نگاهی انداخته به این آمار:

۶۷ – رونالدو ۶۷ گل در این فصل برای باشگاه و کشورش زده است. او رکورد ۶۳ گل خود در سال ۲۰۱۲ را پشت سر گذاشته است و هنوز پنج بازی دیگر در پیش رو دارد (البته مادرید در سال ۲۰۱۳ هشت بازی دارد که دو تایش در جام حذفی، مقابل المپیک د ژاتیوا است و رونالدو به دلیل محرومیت نمی تواند در آنها بازی کند) . این ۶۷ گل در تنها ۵۶ بازی برای مادرید و پرتغال به ثمر رسیده است. ۶۳ گل او در سال گذشته در ۷۱ دیدار بود.

۶۴ – اما مسی و ریبری، دو رقیب رونالدو برای توپ طلا، در سال ۲۰۱۳ با هم ۶۴ گل زده اند.

۵۷ – این تعداد گل او برای مادرید در سال ۲۰۱۳ است. بازیکن پرتغالی در ۴۷ بازی رسمی برای رئال ۵۷ گل زده است.

۴۷ – مهاجم اهل مادیرا سه گل به سوئد زد و آمار گل های ملی اش را به ۴۷ رساند. او رکوردی برابر با پائولتا، مهاجم سابق پاری سن ژرمن پیدا کرد. رونالدو که ۱۰۹ بازی ملی دارد با یک گل دیگر بهترین گل زن تاریخ تیم ملی پرتغال می شود.

۳۷ – رونالدو ۳۷ گل از ۶۷ گل خود در امسال را در لالیگا زده است. در تنها ۳۱ بازی.

۳۴ – کریستیانو در ۲۳ بازی در فصل ۱۴-۲۰۱۳، ۳۳ گل به ثمر رسانده است.

۳۰ – او در آوریل اولین بازیکن تاریخ مادرید شد که در سه فصل متوالی بیش از ۳۰ گل می زند. او این فصل هم حتما این آمار را به چهار فصل پیاپی می رساند.

۲۵ – بازیکن پرتغالی در این فصل برای رئال ۲۵ گل زده است (از تنها ۱۸ بازی) . این بهترین آغاز او در یک فصل در اسپانیا است. تازه مادرید هم مربی جدیدی یافته و هم سیستم بازی اش عوض شده و بازیکنان هنوز به آن عادت نکرده اند، به علاوه این که مسعود اوزیل هم به آرسنال رفته. او در سه فصل گذشته با ۲۷ بار گل سازی برای رونالدو بیش از هر بازیکن دیگری کمک کرد که ستاره پرتغالی گل بزند.

۱۹ – دو گل او در خانه الچه، که البته یکی از آنها یک پنالتی جنجالی دقیقه ۹۶ بود، به این معناست که او اکنون مقابل تمامی تیم هایی که در فصول اخیر لالیگا مقابل رئال بازی کرده اند گل زده است. او در فصل ۱۲-۲۰۱۱ اولین بازیکنی شد که در یک فصل به همه گل زد. البته الچه تیم تازه صعودکرده ای بود و رونالدو تاکنون مقابلش بازی نکرده بود.

۱۷ – رونالدو در حال حاضر بهترین گل زن لالیگا با ۱۷ گل است. مسی ۸ گل زده و در مصدومیت به سر می برد. رونالدو در راه کسب مجدد عنوان پیچیچی است.

۱۶ – بازیکن پرتغالی به درخشش فردی بی چون وچرایش بلوغ را هم افزوده و در سال ۲۰۱۳ توانسته ۱۶ بار گل بسازد. این یعنی او در سال جاری میلادی روی ۸۲ گل تاثیر مستقیم داشته است!

۱۴ – گل کریستیانو به یوونتوس چهاردهمین گل او در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۳ بود. او رکورد ۱۳ گل مسی در سال ۲۰۱۲ را پشت سر گذاشت.

۱۰ – رونالدو در ۹ مسابقه در سال ۲۰۱۳ توانسته ۱۰ گل بزند. این اولین باری است که تعداد گل های او در یک سال میلادی برای پرتغال دورقمی می شود. بهترین رکورد قبلی او هفت گل در ۹ مسابقه بود. در سال ۲۰۱۱.

۸ – این بازیکن ۲۸ساله در این فصل لیگ قهرمانان در رده نخست بهترین گل زنان قرار دارد. او در ۴ مسابقه ۸ گل زده و در دو مسابقه آخر گروهی تیمش تنها یک گل می خواهد تا رکورد بیشترین گل زده در مرحله گروهی یک فصل لیگ قهرمانان را از آن خود کند و از ارنان کرسپو، فیلیپو اینتزاگی و رود ون نیستلروی بگذرد.

۶ – رونالدو شش هت تریک در سال ۲۰۱۳ برای مادرید داشته است. او در مجموع ۲۳ هت تریک برای رئال داشته است. او در شش فصل حضور در منچستریونایتد تنها یک بار هت تریک کرد و البته برای تیم سر الکس فرگوسن ۱۱۸ گل زد.

۵ – رونالدو اخیرا به رده پنجم برترین گل زنان تاریخ مادرید رسیده و از اوگو سانچس، اسطوره مکزیکی گذشته است. او ۲۲۶ گل برای رئال در تنها ۲۱۷ بازی زده است. او با ادامه روند فعلی می تواند در سال ۲۰۱۵ به بهترین گل زن تاریخ باشگاهش، رائول برسد که در ۷۴۱ بازی ۳۲۳ گل زد.

۲ – کریستیانو تا پیش از امسال نتوانسته بود برای پرتغال هت تریک کند. او اما اکنون دو هت تریک دارد: مقابل ایرلند شمالی در بلفاست، و مقابل سوئد در سولنا.
۰ – اما رونالدو سال ۲۰۱۳ را بدون قهرمانی به پایان می برد. آخرین قهرمانی باشگاه در سوپرجام پارسال بود و در آخرین فصل ژوزه مورینیو در این باشگاه. این عنوان در آگوست ۲۰۱۲ به ست آمد. اما چه این روی رای به رونالدو تاثیر بگذارد و چه نگذارد، کریستیانو با جام و بدون جام بهترین فوتبالیست سال ۲۰۱۳ بوده است.