آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران یک پیروزی محسوب می شود

دکتر امیری خامکانی گفت:‌ آزادسازی بخشی از منابع مالی و درآمدهای حاصل از فروش نفت در مذاکرات هسته‌ای یک پیروزی بزرگ برای ایران محسوب می‌شود. به گزارش “صدای زرند”، حسین امیری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: بی‌شک ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ به یک پیروزی قطعی دست یافت. وی با بیان اینکه […]

دکتر امیری خامکانی گفت:‌ آزادسازی بخشی از منابع مالی و درآمدهای حاصل از فروش نفت در مذاکرات هسته‌ای یک پیروزی بزرگ برای ایران محسوب می‌شود.

صدای زرند

آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران یک پیروزی محسوب می شود

به گزارش “صدای زرند”، حسین امیری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: بی‌شک ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ به یک پیروزی قطعی دست یافت.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی به هیچ عنوان غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت نمی‌شناختند، افزود: این کشورها همواره مدعی بودند سوخت مورد نیاز برای نیروگاه‌های هسته‌ای کشور باید در خارج از خاک ایران تهیه شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های اعمالی با هدف فشار به ایران انجام شد، تصریح کرد: خوشبختانه تیم مذاکره کننده ایران توانست بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اعمال سیاست‌های برد-برد دولت، فضای مذاکره با گروه ۱+۵ را به سود ایران تغییر دهد.

امیری با تاکید بر اینکه دیپلماسی و مدیریت قوی وزیر امور خارجه کشور نیز در مذاکرات هسته‌ای ایران بسیار تاثیرگذار بود، گفت: خوشبختانه دستگاه دیپلماسی ایران با شناخت و اشرافیت کامل، زمینه پیروزی کشورمان را در مذاکرات هسته‌ای فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه غرب همواره مخالف غنی‌سازی بود، خاطرنشان کرد: اما در توافقات صورت گرفته علاوه بر به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی، فعالیت در مراکز هسته‌ای ایران از قبیل فردو، اراک و نطنز ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از پایان محدودیت‌های ایران در بیمه کشتی‌ها و حمل و نقل نفت، افزود: آزادسازی بخشی از منابع مالی و درآمدهای حاصل از فروش نفت، پیروزی دیگری بود که در مذاکرات هسته‌ای نصیب ایران شد.

امیری با اشاره به اظهارات امروز سخنگوی هیئت دولت مبنی بر آزادسازشدن مبالغی از پول‌های بلوکه شده ایران از سوی غرب افزود: تا پیش از توافقات هسته‌ای، ایران حتی در بحث درآمدهای نفتی و انتقال آن به داخل کشور دچار مشکل بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت صحیح تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۱+۵ سبب به هم ریختن ساختار تحریم‌ها شد، خاطرنشان کرد: این مسئله یک پیروزی بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/