کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز گسترش یابد

کرمی پور، امام جمعه زرند، گفت: مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز و احساس گسترش یابد. به گزارش “صدای زرند”، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا کرمی پور یکشنبه در آیین تجلیل از نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و مطالعه افزود: دنیای بزرگ و شگفت انگیز کتاب و کتابخوانی به گروه خاصی و […]

کرمی پور، امام جمعه زرند، گفت: مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز و احساس گسترش یابد.

صدای زرند

کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز گسترش یابد

به گزارش “صدای زرند”، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا کرمی پور یکشنبه در آیین تجلیل از نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و مطالعه افزود: دنیای بزرگ و شگفت انگیز کتاب و کتابخوانی به گروه خاصی و ویژه ای تعلق نداشته و فرد فرد جامعه باید با کتاب زندگی کنند.

وی با اشاره به احادیث و روایات پیرامون اهمیت علم آموزی و رشد فرهنگی، اظهار کرد: نویسندگان و اهل قلم از علم خودشان دریغ نکنند و علم را به راحتی در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با بیان اینکه بعضی از کتابها بی محتوا هستند، گفت: برای ترغیب مردم به مطالعه لازم است که نویسندگان با خلاصه نویسی برخی مطالب خود را در قالب کتابهای کوچک جیبی در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه در دهه اول محرم در جای جای شهرستان سفره های پذیرائی مختلف صورت می گیرد از خیرین منطقه خواست بخشی از این هزینه ها را برای تهیه کتاب های مربوط به ترویج فرهنگ عاشورا اختصاص دهند و در بین مردم توزیع کنند.

وی گفت: در ۳ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب مذهبی تهیه و به آحاد مختلف مردم هدیه شده است و باید در راستای این فرهنگ نمایشگاههای مختلف در کلیه مدارس راه اندازی شود.

امام جمعه زرند با بیان اینکه ما در این شهرستان مشاور املاک زیادی داریم اما مشاور افکار نداریم، تاکید کرد: چرا باید اینطور باشد! ما باید در منازل خود مشاوره افکار راه بیندازیم و زمینه مطالعه جوانان را فراهم نمائیم.

وی گفت: می توان با یک برنامه دقیق و با استفاده از نیروی انسانی و با برگزاری مسابقاتی مانند کتابخوانی، مقاله نویسی و معاوضه کتاب، انگیزه بهتر خواندن و همچنین آشنایی با فرهنگ مطالعه را گسترش داد.

انتهای پیام/