مبلغان از شبکه های اجتماعی تلفن همراه غافل نگردند

اگر مبلغان از شبکه­ های اجتماعی به شکل صحیح استفاده نکنند، به ابزار با بازخورد بالا در اهداف ضد اسلامی تبدیل خواهند شد.

VaiberWhatsAPPاگر مبلغان از شبکه­ های اجتماعی به شکل صحیح استفاده نکنند، به ابزار با بازخورد بالا در اهداف ضد اسلامی تبدیل خواهند شد.

به گزارش “صدای زرند“، «حجت­ الاسلام والمسلمین حجتیان»، در گفت ­و گو با مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره بین­ المللی و تبلیغی- فرهنگی طوبی جامعه­ المصطفی، اظهار کرد: این دوره از جشنواره با شعار “اخوت اسلامی، امت واحده و رسالت نبوی”، با هدف بروز و پرورش استعداد و توانمندی­ های طلاب در عرصه­ های مختلف هنری- تبلیغی و مهارتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: طلاب غیرایرانی جامعه­ المصطفی در این جشنواره توانمندی­ های خود را در مشارکت جمعی و رقابت سالم ارائه خواهند داد.

معاون فرهنگی – تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه بنیه علمی و تهذیب نفس و پایبندی به اخلاق اسلامی را از عوامل موفقیت طلاب دانست و ابراز کرد: حوزه­ های علمیه باید در کنار فراگیری علم و اخلاق، خود را مجهز به علوم تبلیغی روز نمایند و شایسته است که مدیران حوزوی نیز شرایطی را فراهم سازند تا طلاب به صورت روش­مند این علوم را فرا گیرند.

حجت­ الاسلام والمسلمین حجتیان با ابراز این که طلاب غیرایرانی می­توانند به اندازه توان و ذوق خود در موضوعات کاربردی، مهارتی و تبلیغی خود را بپرورانند، اضافه نمود: وجود شبکه­ های متنوع رسانه­ ای و مجازی که در دسترس همگان قرار دارد، عرصه نویی برای مبلغان باز کرده است که نتیجه ورود نکردن به این فضاها، بازماندن از پاسخگویی به تبلیغ معکوس دشمن تبدیل کرده است.

وی با بیان این که در گذشته، تنها رسانه مبلغان منبر بود، اظهار کرد: هرچند به فرمایش رهبری، منبر جایگاهی بی­ بدیل دارد، اما باید بپذیریم که اکنون، مخاطبان چشم­ نوازی پای منبر نمی­ آیند و منبر را نمی­شناسند، همانگونه که بسیاری از طلاب غیرایرانی جامعه­ المصطفی اذعان دارند که مردم کشورشان هیچگونه آشنایی با منبر و منبری ندارند.

معاون فرهنگی- تربیتی این مجتمع ادامه داد: فضای مجازی، سایت و خبرگزاری­ ها و شبکه­ های اجتماعی فضای نو و فراگیری را برای همه اقشار مردم به وجود آورده است که نباید از آن غفلت ورزید. اکنون، شبکه­ های اجتماعی مانند وایبر و واتساب، توسط تلفن همراه، همراه همیشگی نسل جوان ما شده­ اند.

وی، با تأکید بر ورود طلاب در شبکه­ های اجتماعی، اظهار کرد: اگر مبلغان از این شبکه­ های اجتماعی به شکل صحیح استفاده نکنند، به ابزار با بازخورد بالا در اهداف ضد اسلامی تبدیل خواهند شد.

حجت­ الاسلام والمسلمین حجتیان اهمیت ابزار هنر در تبلیغ را مورد توجه قرار داد: گاهی از اوقات، حتی خط زیبا و صوت زیبا نیز می­تواند بازخورد صدها منبر را انجام دهد و منجر به جذب مخاطبان به مبلغ گردد.

معاون فرهنگی- تربیتی این مجتمع قرائت زیبای قرآن را دارای اثر باورنکردنی در بین مردم دانست و اظهار کرد: وقتی مهمانان اجلاس سران کنفرانس اسلامی با قرائت زیبا و روحانی “استاد کریم منصوری” در تهران روبه­ رو شدند، شاهد بودم که اشک در چشم سران کشورها حلقه زده بود و با دیده تحسین به او نگریستند. کدام مبلغ می­تواند در چند دقیقه اشک سران کنفرانس اسلامی را درآورد که یک قاری قرآن موفق به انجام این مهم گشته است.

حجت­ الاسلام والمسلمین حجتیان ادامه داد: یکی از طرح­ های جامعه­ المصطفی آن است که این فنون را به صورت واحد درسی و به صورت کاربردی در هر سال و دوره تحصیلی به دانش­­­ پژوهان خود منتقل کند.

وی با اظهار این که جشنواره طوبی فرصت مناسبی فراروی طلاب قرار داده است تا با تبلیغ نوین در عرصه مجازی و هنری آشنا گردد، ابراز کرد: این جشنواره در رشته­ های خطابه و سخنوری، کلاس­ داری تبلیغی و منبر حسینی و روضه­ خوانی در موضوع تبلیغ، رشته­ های مدیریت آموزشی، مدیریت مراکز فرهنگی- تبلیغی و مدیریت فعالیت ­ها و برنامه­ های فرهنگی- تربیتی در موضوع مدیریت فرهنگی، رشته­های فیلم، مستند، نشریات، وب­سایت، وبلاگ، دوبله و فیلم­نامه در موضوع رسانه ­ای، رشته­ های شعر، داستان کوتاه، نمایشنامه، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، خاطره­ نویسی و گزارش­ نویسی در موضوع فرهنگی و هنری برگزار می­گردد.

حجت ­الاسلام والمسلمین حجتیان با بیان این که طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه تا ۲۰ آبان فرصت دارند که برای حضور در این جشنواره به واحد آموزش­ های کاربردی مجتمع مراجعه کنند، ابراز کرد: طلاب صاحب آثار برای شرکت در این جشنواره سستی نکنند، هرچند که در گذشته نقصانی در این جشنواره بوده، اما سهل­ انگاری نکنند و آثار خود را عرضه کنند.

معاون فرهنگی- تربیتی این مجتمع با اظهار این که طلابی که آثاری چندانی نداشته­ اند، آنها را پرورش دهند و در این جشنواره عرضه کنند، اظهار کنند: حداقل فایده شرکت در نمایشگاه این جشنواره، آشنا شدن با آثار دیگر طلاب است تا ایجاد انگیزه­ای برای شرکت در دوره ­های آینده این جشنواره گردد.

حجت­ الاسلام والمسلمین حجتیان بازدید مسئولان ستادی و صفی جامعه­ المصطفی از نمایشگاه­ جشنواره طوبی، تشویق طلاب برای ارائه آثار فزون­تر و بازخورد دقیق­تری از نمایشگاه را در پی دارد، اظهار کرد: در شکل برگزاری این جشنواره مانند داوری­ ها نیز باید دقت نمود که ضابطه­ مند و دقیق انجام گیرد تا موجب دلگرمی طلاب و شرکت پررنگ­تر آنها در جشنواره باشیم.

وی با بیان این که دوره پیشین نمایشگاه جشنواره طوبی در فضای تنگ و کمی برگزار شده بود، ادامه داد: جشنواره امسال طوبی در زمانی برگزار می شود که بخش قابل توجهی از طلاب به تبلیغ خارج از کشور روانه می­ شوند که شرکت کم­­رنگ آنها در جشنواره را در پی دارد.

معاون فرهنگی- تربیتی این مجتمع با بیان این که ۴۷۲ طلبه غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه، در دوره پنجم این جشنواره شرکت کردند که موفق به ارائه ۸۲۴ اثر گشتند، ابراز کرد: ۳۰۴ اثر در مهارت­های تبلیغی، ۲۸۱ اثر در توانمندی تأسیس و اداره مراکز فرهنگی، ۱۴۰ اثر در مهارت­های رسانه­ ای و ۱۰۴ اثر در مهارت هنری حاصل تلاش پررنگ طلاب این مجتمع در جشنواره پیشین طوبی بود.

انتهای پیام/