لبخند بازارهای جهانی به توافق ژنو: کاهش ۳ دلاری قیمت نفت و افزایش شاخص بورس های بین المللی

پس از توافق ژنو این نخستین بار در ۵ سال گذشته است که شاخص بورس های بین المللی در اقصی نقاط جهان در این سطح گسترده و به صورت هماهنگ شاهد رشد بوده اند. قیمت نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه با کاهش ۳ دلاری به ۱۰۸ دلار در هر بشکه رسید. به گزارش “صدای زرند”، […]

پس از توافق ژنو این نخستین بار در ۵ سال گذشته است که شاخص بورس های بین المللی در اقصی نقاط جهان در این سطح گسترده و به صورت هماهنگ شاهد رشد بوده اند. قیمت نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه با کاهش ۳ دلاری به ۱۰۸ دلار در هر بشکه رسید.

صدای زرند

به گزارش “صدای زرند”، به نقل از عصر ایران، در پی توافق بامداد یکشنبه قدرت های جهانی با ایران در ژنو سوییس، قیمت نفت برنت در نخستین روز کاری هفته با کاهش ۳ دلاری به ۱۰۸ دلار رسید.

همچنین بنا به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در پی توافق هسته ای ایران شاخص بورس نیویورک نیز در نخستین روز کاری هفته از یک تا سه دهم درصد افزایش ارزش داشت.

همزمان ارزش دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر یورو و ین ژاپن تقویت شد و ارزش هر دلار آمریکا با ۴ دهم درصد در برابر ین ژاپن و نیز ۳ دهم درصد در برابر یورو افزایش یافت.

علاوه بر بازار بورس آمریکا شاخص بورس در بیشتر کشورهای جهان روز دوشنبه رشد داشت و دیگر شهرهای عمده آسیایی از جمله توکیو و سئول و کشورهای آسیای جنوب شرقی و استرالیا نیز شاهد افزایش شاخص بورس بودند.

همچنین بنا به گزارش روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا شاخص بازار بورس های بین المللی روز دوشنبه در گسترده ترین سطح در ۵ سال گذشته و پس از آغاز بحران اقتصاد جهانی به طور هماهنگ شاهد رشد بود. این نخستین بار در ۵ سال گذشته است که شاخص بورس های بین المللی در اقصی نقاط جهان در این سطح گسترده و به صورت هماهنگ شاهد رشد بوده اند.

تاثیر توافق هسته ای با ایران بر قیمت نفت و شاخص بازار بورس های عمده بین المللی در حالی است که ایران و کشورهای ۱+۵ هنوز نخستین گام را برای آغاز یک فرایند ۶ ماهه برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران با توافق بامداد یکشنبه ژنو برداشته اند.

انتهای پیام/