سهم مردم زرند را از ایستگاه راه آهن بدهید!

ایستگاه راه آهن زرند به عنوان یکی از ایستگاههای تشکیلاتی ایران  و اولین ایستگاه جنوب شرق کشور مورد کم لطفی های زیادی قرار گرفته است. به گزارش “صدای زرند”، ایستگاه تشکیلاتی در واقع به ایستگاهی اطلاق می شود که عملیات تنظیم قطار در آن انجام می شود و دارای خطوط مانور و واحد تعمیرات و پست بازدید […]

ایستگاه راه آهن زرند به عنوان یکی از ایستگاههای تشکیلاتی ایران  و اولین ایستگاه جنوب شرق کشور مورد کم لطفی های زیادی قرار گرفته است.

Sedayezarand.ir

سهم مردم زرند را از ایستگاه راه آهن بدهید

به گزارش “صدای زرند”، ایستگاه تشکیلاتی در واقع به ایستگاهی اطلاق می شود که عملیات تنظیم قطار در آن انجام می شود و دارای خطوط مانور و واحد تعمیرات و پست بازدید می باشد. حال آیا این لقب که خود بزرگی و اهمیت یک ایستگاه را نشان می دهد نباید برای مسئولین امر بزرگی کند و نسبت به رقع مشکلات این ایستگاه اقدامات لازم را انجام دهند؟

با توجه به موقعیت و اهمیت استراتژیک شهرستان زرند، ایستگاه زرند به عنوان اولین ایستگاه جنوب شرق کشور در سال ۱۳۵۰ تاسیس شده و بعدها راه آهن کشور از این ایستگاه به سایر شهرها مانند کرمان ادامه یافت است. اما در حال حاضر و متاسفانه، مردم شهرستان های زرند، رفسنجان و کوهبنان که استفاده کنندگان اصلی این ایستگاه می باشند سهمی از خرید بلیط مستقیم از این ایستگاه به مسیرهای تهران، قم و سایر ایستگاه های موجود در این مسیر را ندارند. مسافرین این ایستگاه برای عزیمت به شهر زیارتی قم مجبور به خرید بلیط کرمان – تهران و یا خرید بلیط زاهدان – تهران می باشند که مجبور به پرداخت هزینه ای مازاد بر مقدار واقعی می باشند.

این مشکل منجر به ایجاد گلایه ها و شکایات متعدد از طرف مسافرین و استفاده کنندگان از این ایستگاه شده است که در پی این شکایات و به منظور پیگیری این مشکل، از دفتر دکتر امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، جویا شدیم.

Sedayezarand.ir

جناب آقای رضا امیری، مسئول دفتر نماینده شهرستان زرند، ضمن ابراز تاسف از مشکل موجود و تقاضا از مسئولین امر در مورد حل این مشکل، بیان داشت: خوشبختانه نماینده شهرستان پیگیری های زیادی در این رابطه به صورت حضوری و کتبی با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشته است که امیدورام با همکاری مسئولین هرچه زودتر این مشکل حل شود.

امیری با بیان اینکه ایستگاه راه آهن زرند از اولین ایستگاههای ایران محسوب می شود، افزود: مسئولین امر باید این موضوع را بدانند که مردم شهرستان زرند و شهرستان های اطراف که از این ایستگاه بهره می برند، این حق را دارند که سهمی به صورت مستقیم برای مسافرت با قطار از این ایستگاه داشته باشند.

در این رابطه نامه پیگیری جناب آقای دکتر امیری برای حل این مشکل از طرف دفتر نماینده شهرستان در اختیار سایت قرار داده شد که در ادامه آن را مشاهده می کنید.

صدای زرند