حمایت ۶۵ درصدی افکار عمومی آمریکا از توافق ژنو

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد اکثریت افکار عمومی آمریکا از رویکرد دولت اوباما در قبال مساله هسته ای ایران و مسیر دیپلماسی برای حل و فصل این مساله حمایت می کنند. به گزارش “صدای زرند”، اکثریت مردم آمریکا از توافق ژنو حمایت می کنند و مخالف کاربرد نیروی نظامی برای حل مساله هسته […]

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد اکثریت افکار عمومی آمریکا از رویکرد دولت اوباما در قبال مساله هسته ای ایران و مسیر دیپلماسی برای حل و فصل این مساله حمایت می کنند.

صدای زرند

حمایت ۶۵ درصدی افکار عمومی آمریکا از توافق ژنو

به گزارش “صدای زرند”، اکثریت مردم آمریکا از توافق ژنو حمایت می کنند و مخالف کاربرد نیروی نظامی برای حل مساله هسته ای ایران هستند.

براساس نتایج یک نظر سنجی مشترک بین خبرگزاری رویترز و موسسه “IPSOS” آمریکا ۴۴ درصد آمریکایی ها از توافق اخیر ژنو حمایت می کنند در حالی که تنها ۲۲ درصد از شهروندان این کشور مخالف این توافق هستند.

در این نظرسنجی که از میان ۵۹۱ شهروند آمریکایی انجام شده تنها ۲۰ درصد پرسش شوندگان گفته اند که در صورت شکست توافق ژنو خواهان کاربرد نیروی نظامی علیه ایران هستند. در مقابل ۳۱ درصد گفته اند که ترجیح می دهند حتی در صورت شکست توافق ژنو مسیر دیپلماسی ادامه یابد و ۴۹ درصد نیز خواستار افزایش فشارهای تحریمی علیه ایران در صورت شکست توافق اخیر ژنو بین ایران و قدرت های جهانی هستند. نتایج این نظر سنجی نشان می دهد هنوز ۶۳ درصد از شهروندان آمریکایی به برنامه هسته ای ایران ظن و تردید دارند و معتقدند برنامه هسته ای ایران برای ساخت بمب اتمی است.

۶۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند اگر امنیت ملی آمریکا به طور مستقیم از سوی ایران تهدید نشود مخالف کاربرد هر گونه نیروی نظامی علیه ایران هستند و تنها ۲۱ درصد گفته اند که موافق کاربرد نیروی نظامی هستند.

نتایج این نظرسنجی آن گونه که “جولیا کلارک” از ناظران نظر سنجی موسسه “IPSOS” به خبرگزاری رویترز گفته است می تواند موضع دولت اوباما را در قبال فشارهای کنگره آمریکا برای تشدید برخورد با ایران تقویت کند چرا که از نظر او نتایج این نظر سنجی نشان می دهد اکثریت افکار عمومی آمریکا از جنگ گریزان بوده و از رویکرد دولت اوباما در قبال مساله هسته ای ایران و مسیر دیپلماسی برای حل و فصل این مساله حمایت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران