سطح زیر کشت زعفران در زرند در حال افزایش است

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: سالانه حدود ۱۵ هکتار به سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان افزوده می شود. به گزارش “صدای زرند“، سید علی امیری، مدیر جهاد کشاورزی زرند، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیاز به آب کم در تولید زعفران موجب استقبال کشاورزان مناطق مختلف شهرستان زرند بویژه منطقه […]

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: سالانه حدود ۱۵ هکتار به سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان افزوده می شود.

صدای زرند

به گزارش “صدای زرند“، سید علی امیری، مدیر جهاد کشاورزی زرند، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیاز به آب کم در تولید زعفران موجب استقبال کشاورزان مناطق مختلف شهرستان زرند بویژه منطقه دشتخاک که با خشکسالی روبرو شده اند، شده است.

وی ادامه داد: در مجموع هم اکنون سطح زیر کشت زعفران در زرند ۱۷۵ هکتار است که سالانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم زعفران از این سطح کشت برداشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: زعفران در دشتخاک، سربنان، حتکن و جرجافک شهرستان زرند تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرند بیان کرد: برای فروش محصول تولیدی زعفران این شهرستان و دستیابی به بازارها با مشکلاتی روبرو هستیم که یکی از این مشکلات حضور دلالان از استان های همجوار است.

وی گفت: دلالان، زعفران با کیفیت بسیار بالا زرند را با قیمت پایین از کشاورزان خریداری می کنند و در شهرها و استان های دیگر با قیمت بیشتری می فروشند.

امیری، اظهار کرد: در دو سال گذشته دو جشنواره ویژه محصول زعفران را برگزار کردیم که در سال جاری نیز این جشنواره در منطقه سربنان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/