توافق ها کاغذپاره ای بیش نیست!

بالاخره آن چیزی که می ترسیدیم به وقوع پیوست؛ توافق حاصل شد! همچین هم لبخند می زنند که انگار چه اتفاق بزرگی افتاده است! این توافق ها کاغذپاره ای بیش نیست! مثل همان قطعنامه ها و ایضاً مثل مدرک های دانشگاهی! در همین راستا و برای اینکه به شما ثابت کنیم این توافق اصلا هم […]

بالاخره آن چیزی که می ترسیدیم به وقوع پیوست؛ توافق حاصل شد! همچین هم لبخند می زنند که انگار چه اتفاق بزرگی افتاده است! این توافق ها کاغذپاره ای بیش نیست! مثل همان قطعنامه ها و ایضاً مثل مدرک های دانشگاهی!

در همین راستا و برای اینکه به شما ثابت کنیم این توافق اصلا هم خوب نبود موارد زیر را برایتان لیست می کنیم:

صدای زرند

۱- یعنی شما تصور می کنید کاری که ظریف در ۹۹ روز کرد را جلیلی نمی توانست در این همه سال انجام دهد؟! اشکال کار اینجاست که شما تا به حال صبحانه و ناهار کاری نخورده اید! نمی دانید لامصب این خارجی ها چه دستپختی دارند! یکی از دلایل ادامه یافتن مذاکرات این بود که تیم قبلی ایرانی عاشق غذاهای سرآشپز ۵+۱ بودند و به همین دلیل این مذاکرات را هی ادامه می دادند!

۲- یکی از مقام های اسرائیلی بعد از توافق های انجام شده، گفت: “یاد قصه پادشاه لخت افتادیم!”؛ اصلاً چرا باید مسیر مذاکرات طوری باشد که این مقام اسرائیلی یاد افراد لخت بیفتد؟! اصلاً معلوم هست در این مذاکرات چه خبر بوده است؟! واقعا که!

۳- وزیر دفاع اسرائیلی ها هم گفت: “توافق ژنو تسلیم شدن مقابل خنده های ایرانی بود.”؛ من از شما می پرسم، چرا باید در مذاکرات اینقدر لبخند به لب داشته باشیم؟! اینطوری آنها رویشان بالا می رود! دیپلماسی را باید از جلیلی آموخت، او یک لبخند هم در طول آن همه مدت نزد! بدون هیچ دلیلی، کلا لبخند نمی زد جلیلی!!

۴- آلن ایر و چندین نفر دیگه گفتند که این مذاکرات برد، برد بود! اصلا چه معنی دارد یک مذاکره برد برد باشد؟! ما اینهمه سال قطعنامه دانشان را پاره نکردیم که آخرش آنها هم ببرند! بعدش هم! بچه که گول نمی زنید، چطوری می شود هر دو طرف برنده باشد؟! مگر چنین چیزی ممکن است؟! شما تا به حال مسابقه فوتبالی را به یاد دارید هر دو طرف برنده شوند؟! اصلا هر چی عادل فردوسی پور بگه درسته!

۵- ظریف بعد از این توافق گفت: “تحریم ها در سراشیبی سقوط قرار گرفت.”؛ عوام فریبی در چه حد؟! کدام تحریم؟! اگر منظورتان آن کاغذپاره ها بود که آنها نتایجی در زندگی ایرانی ها نداشت! ما که هم نانمان بود و هم نون و ایضا بوقلمونمان! مشکلی نداشتیم که! فقط یکبار رفتیم آمپول بزنیم، گفتند تحریم است و فقط سوزن چینی موجود است! به ناچار با سرنگ چینی آمپول زدیم و هنوز جای آن تحریم ها درد دارد! خیلی هم جایش کبود شد، اسنادش هم موجود است!!

۶- مدیرعامل ایران خودرو هم گفت: “۳۰درصد مشکلات خودروسازان با رفع تحریم ها حل می شود.”؛ خب! خوبتان شد! تازه تصمیم گرفته بودند از یکی دوسال دیگر بی خیال تولید پراید شوند، اینطوری مشکلاتشان حل می شود و دوباره می زنند توی خط تولید انبوه پراید! اگر یک نفر در حوادث جاده ای طوریش شد، جواب زن و بچه مردم در جاده ها را شما می دهید؟!

۷- این وسط برخی هم کلاً جو گیر شده اند. سجادی گفت: “توافق ژنو در ورزش ایران هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.”؛ مثلا الان که توافق کرده ایم، تیم ملی فوتبالمان به جای شانش سی ام، شانس اول قهرمانی در جام جهانی شده است؟! حرف هایی می زنیدها! اصلا برویم از عادل بپرسیم؟!

۸- خاتمی گفت: “مردم نتایج مذاکرات را قدر می دانند.”؛ بعله! مشاهده می کنید که! خاتمی هم از نتایج پیش آمده شادمان است! البته نه آن یکی خاتمی، آن یکی خاتمیِ دیگر! اگر آن خاتمی هم خوشحال بود، ما دیگر حرفی نداریم!

۹- فیلمی بعد از توافق های ایجاد شده در عصرایران منتشر شد که با دیدنش شرم کردم! ظریف و کری با هم دست دادند! فکرش را بکنید! … یکی به آقای ظریف بگوید مراقب باشد، همه چیز از همین دست دادن شروع می شود! … این خارجی ها خیلی کلک هستند ها!

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران