حراج جان در جاده‌های پر خطر کرمان

جاده‌های کرمان هم‌چنان حادثه‌خیز هستند و هر روز خبری تلخ از آنها مخابره می‌شود. به گزارش “صدای زرند” به نقل از ایسنا، سال‌هاست جاده‌های استان کرمان به قتلگاهی برای مسافران این جاده تبدیل شده و هر روز وقوع حادثه‌ای در آن دل مردم این استان را به درد می‌آورد.   محور «سیرجان – بندرعباس»، واژگونی […]

جاده‌های کرمان هم‌چنان حادثه‌خیز هستند و هر روز خبری تلخ از آنها مخابره می‌شود.

حراج جان در جاده‌های پر خطر کرمان

حراج جان در جاده‌های پر خطر کرمان

به گزارش “صدای زرند” به نقل از ایسنا، سال‌هاست جاده‌های استان کرمان به قتلگاهی برای مسافران این جاده تبدیل شده و هر روز وقوع حادثه‌ای در آن دل مردم این استان را به درد می‌آورد.

 

محور «سیرجان – بندرعباس»، واژگونی خودرو ریو و یک کشته و سه مجروح

 

سرهنگ «مهریار سعیدی»، فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان می‌گوید: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری ریو، ۳ سرنشین خودرو مجروح و راننده آن جان خود را از دست داد.

 

وی می‌افزاید: در پی واژگونی یک دستگاه خودرو ریو با ۴ سرنشین در محور «سیرجان – بندرعباس»، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه سیرجان و ماموران پاسگاه گلستان به محل حادثه اعزام شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان ادامه می‌دهد: در بررسی صحنه‌ی حادثه مشخص شد خودرو ریو پس از منحرف شدن از مسیر جاده واژگون شده و متاسفانه سرنشینان خودرو که پدر خانواده و دو کودک ۳و ۶ ساله بودند مجروح و راننده خودرو که مادر خانواده است بر اثر شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد.

 

سعیدی می‌گوید: پس از بررسی حادثه از سوی کارشناس تصادفات، علت وقوع این سانحه رانندگی، عدم توجه به جلوی راننده ریو ناشی از عجله و شتاب بی‌مورد اعلام شد.

 

وی از رانندگان می‌خواهد در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه کنند و از انجام اقداماتی از جمله صحبت کردن با تلفن، خوردن و آشامیدن، توجه و صحبت کردن با سرنشینان خودرو … خودداری کنند.

 

دوشنبه، ۴ آذر ۹۲ ،۳ کشته و زخمی در واژگونی یک خودرو در رودبار

 

در پی واژگونی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵، دو تن کشته و یک نفر دیگر راهی بیمارستان شد.

 

سرهنگ «قزلباش»، فرمانده انتظامی رودبار استان کرمان در این‌باره گفت: با حضور ماموران انتظامی در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با سه سرنشین که در مسیر زهکلوت به اسلام‌آباد در حرکت بود، از مسیر خود منحرف و واژگون شده است.

 

وی علت سانحه از سوی کارشناسان را تصادفات عدم توانایی راننده پژو ۴۰۵ در کنترل وسیله‌ی نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه، اعلام کرد.

 

دوشنبه، ۴ آذر ۹۲ تصادف در رفسنجان یک کشته بر جا گذاشت

 

توجه نداشتن راننده‌ی پراید به جلو در رفسنجان یک کشته بر جا گذاشت.

 

بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابر پیاده در رفسنجان استان کرمان، عابر پیاده جان خود را از دست داد.

 

در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع یک تصادف در میدان امام حسین(ع) شهرستان رفسنجان، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ در محل حاضر شدند.

 

با حضور ماموران در محل مشخص شد، تصادف بین یک دستگاه سواری پراید با عابر پیاده به وقوع پیوسته که عابر پیاده از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

 

بر اثر وقوع این حادثه متاسفانه عابر پیاده بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می‌کند.

 

علت حادثه از سوی کارشناس تصادفات عدم توجه به جلو از جانب راننده پراید عنوان شد.

 

۲۰ آبان ماه ۹۲، حادثه رانندگی در جیرفت سه کشته و یک مجروح بر جا گذاشت

 

بر اثر حادثه‌ی رانندگی در محور «جیرفت – بافت» سه نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر هم مجروح شد.

 

سروان «حسین مسکونی» فرمانده پلیس راه جیرفت گفت: یک دستگاه خودروی سواری پژو با یک دستگاه پراید ساعت ۱۱ امروز در محور «جیرفت – بافت» تقاطع سربیژن برخورد کردند که دو سرنشین پژو و یک سرنشین پراید در صحنه جان باختند.

 

وی افزود: یکی دیگر از سرنشیان خودرو سواری نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

 

وی علت این حادثه را انحراف به چپ خودروی پراید اعلام کرد.

 

۱۹ آبان ماه ۹۲، حادثه رانندگی در محور بم – کرمان پنج کشته بر جا گذاشت

 

برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلر در محور «بم – کرمان» پنج کشته و ۱۴ مجروح بر جا گذاشت.

 

سرهنگ «احمد حجت‌آبادی»، رییس پلیس راه استان کرمان گفت: یک دستگاه اتوبوس که از یزد به زاهدان حرکت می‌کرد در کیلومتر ۵۵ محور «بم – کرمان» با یک دستگاه تریلر که از بم عازم کرمان بود به‌طور مستقیم برخورد کرد.

 

وی علت این حادثه را انحراف به چپ اتوبوس اعلام کرد و افزود: راننده‌ی اتوبوس، راننده‌ی تریلر و یک سرنشین اتوبوس در صحنه تصادف و دو تن دیگر نیز در بیمارستان جان باختند.

 

رییس پلیس راه استان کرمان ادامه داد: این تصادف ۱۴ مجروح داشت که به بیمارستان اعزام شدند و حال دو نفر از آنان وخیم است.

 

دکتر «محمد رجایی»، رییس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بم هم گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلر در کیلومتر ۵۵ محور «بم – کرمان» پنج نفر جان باختند.

 

وی افزود: ۱۴ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند که هشت نفر از آنان به بیمارستان پاستور بم و شش نفر دیگر به کرمان اعزام شدند و از مجروحان اعزامی به کرمان حال دو نفر وخیم اعلام شده است.

 

جاده‌ی «کرمان – چترود»، جاده‌ی مرگبار نام گرفت

 

دو طرفه و کم عرض بودن جاده‌ی «کرمان – چترود» علت اصلی تصادف‌های فراوان در این محور است و تصادف‌های متوالی سبب کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از مسافران این جاده شده است.

 

به‌طور میانگین هرهفته یک تصادف در این محور رخ می‌دهد که دو طرفه بودن جاده،‌ کم عرض بودن مسیر و نبود علائم هشدار دهنده در بسیاری از نقاط علت اصلی این قبیل تصادفات است.

 

محور «سیرجان – گل‌گهر» نیز قربانی می‌گیرد

 

این جاده یکی از جاده‌های شلوغ و در عین حال حادثه‌خیز است و تعداد تصادفات در این محور ضرورت تسریع در ۲ بانده شدن این محور پرترافیک را دوچندان می‌کند.

 

منشا بسیاری از تصادفات سرعت غیرمجاز است

 

و اما رییس پلیس راه استان کرمان در این‌باره به ایسنا می‌گوید: بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان سرعت غیرمجاز، سبقت، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ است که ما در استان کرمان به‌صورت جدی تلاش می‌کنیم تا با اعمال پیشگیرانه جلوی این عوامل و عناصر تصادفات خطرناک را بگیریم.

 

سرهنگ «احمد حجت‌آبادی» ادامه می‌دهد: ما اقدامات پیشگیرانه را به‌همراه آموزش به رانندگان و هم‌وطنان در دستور کار قرار دادیم و با اصلاح و بهبود پیچ‌ها و مناطق حادثه‌خیز سعی شده میزان تصادفات فوتی کاهش یابد.

 

وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را از اصلی‌ترین عناصر پیشگیرانه در کاهش تصادفات فوتی و جرحی اعلام و ادامه می‌دهد: تا زمانی که قوانین و مقررات مورد توجه و دقت نظر قرار نگیرد امکان اصلاح برخی شیوه‌ها و روش‌های غلط در رانندگی وجود ندارد.

 

در عین حال رییس پلیس راه استان کرمان می‌گوید: در شش ماه نخست سال استان کرمان با همکاری مسوولان و مردم توانست رتبه‌ی نخست کاهش تصادفات را در کشور کسب کند.

 

سرهنگ «حجت‌آبادی» ادامه می‌دهد: خوشبختانه در هفت ماهه سال با توجه به رعایت مقررات توسط مردم و تلاش همکاران ما در پلیس راه استان و سازمان‌های همکار، در بحث ترافیک راه و شهر سازی، اورژانس، هلال‌احمر و حمل و نقل پایانه‌ها در سطح استان موفق شدیم رتبه‌ی اول و کاهش ۳۲ درصدی در تصادفات را در کشور کسب کنیم.

 

وی با بیان این‌که منشا بسیاری از تصادفات سرعت غیرمجاز است، می‌افزاید: امسال استان کرمان با ۴۸ درصد کاهش سرعت غیرمجاز توسط رانندگان رو به رو بود.

 

رییس پلیس راه استان کرمان می‌گوید: اگر سرعت‌ها را در سطح معابر کنترل کنیم جلوی بسیاری از تصادفات گرفته می‌شود از این‌رو پلیس راه با حساسیت بسیاری در این بحث وارد شده است و با نصب دوربین‌های سرعت‌سنج و خودروهای ایمن و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص بسیاری از خطرات را مهار کرده است.

 

وی می‌افزاید: با نصب دوربین در چند مقطع از راه‌های برون شهری مانند هفت باغ به سمت پلیس راه کرمان، راین به پلیس راه ماهان و از گرده خانکوک به ایستگاه باغین و جاده‌ی قدیم ماهان به سمت کرمان ایمنی لازم برقرار شده است.

 

حجت‌آبادی می‌گوید: هم‌چنین به‌زودی با نصب دوربین‌های ثابت سرعت‌سنج در مسیرهای جاده‌ی قدیم ماهان به سمت کرمان، دلفارد به سمت جیرفت که محوری حادثه‌خیز است، انار به سمت رفسنجان از تصادفات شدید جلوگیری می‌شود.

 

در هفت ماه سال کشته شدن ۳۰۳ نفر در راه‌های برون‌شهری

 

وی ادامه می‌دهد: همانطور که بارها بیان کرده اکثر تصادفات بر اثر سرعت غیرمجاز است که این جایی بسی نگرانی است چون در هفت ماهه سال ۳۰۳ نفر را در راه‌های برون شهری از دست دادیم و ۲۴۱ نفر مجروح شدند.

 

حجت‌آبادی می‌گوید: پلیس راه با خودروهای مجهزی که در اختیار دارد در سطح راه‌ها تست سلامت را از رانندگان می‌گیرد و در بحث صدور دفترچه و کارت ماشین سنگین تست اعتیاد گرفته می‌شود تا رانندگانی سالم در اختیار مردم قرار دهیم که اکثر رانندگان استان کرمان سالم هستند.

 

براساس این گزارش، در استان کرمان در کنار محور «زرند – کرمان» دو جاده‌ی دیگر «کرمان – بم» و «سیرجان – بندرعباس» هم از خطرآفرین‌ترین محورهای استان هستند و شاهد بروز تصادف‌های دلخراش طی سالهای اخیر بوده‌اند، طرح دو بانده کردن این جاده‌ها نیز سالهاست در دستور کار قرار دارد اما اتمام این طرح‌ها به کندی پیش می‌رود.

گزارش از: فرزانه لشکری