امام جمعه زرند: یکی از فواید مذاکرات اثبات بی‌اعتمادی ما به آمریکایی‌ها بود

امام جمعه زرند گفت: مذاکرات پیامدهایی داشت که یکی از آنها اثبات بی‌اعتمادی ما به آمریکایی‌ها بود که حرف‌های خلاف واقع در مذاکرات را مطرح کردند. به گزارش “صدای زرند“، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین (ع) اظهار […]

امام جمعه زرند گفت: مذاکرات پیامدهایی داشت که یکی از آنها اثبات بی‌اعتمادی ما به آمریکایی‌ها بود که حرف‌های خلاف واقع در مذاکرات را مطرح کردند.

امام جمعه زرند: یکی از فواید مذاکرات اثبات بی‌اعتمادی ما به آمریکایی‌ها بود

امام جمعه زرند: یکی از فواید مذاکرات اثبات بی‌اعتمادی ما به آمریکایی‌ها بود

به گزارش “صدای زرند“، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: ایشان در جنگ صفین به دنیا آمد در زمان معاویه و جنایاتش پرورش یافت‌.

وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) از نزدیک واقعه کربلا، شهادت و اسارت اهل‌ بیت (ع) را دیده بود‌‌ و شاهد جنایت‌های ابن‌زیاد و یزید، حکومت مروان و ظلم‌ و ستم‌های اموی‌ها و مروانی‌ها در طول عمر خود بوده است.

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: با وجود تمام سختی‌هایی که این بزرگوار طی عمر خود شاهد بودند، بسیار خوب مردم کوفه و شام را بیدار کردند و نسبت به جنایات معاویه و یزید آگاهی بخشیدند و در دوران کوتاه اسارت جنایات‌های بیست ساله معاویه و دوران ‌کوتاه یزید را برای مردم شرح دادند و با خطبه‌های کوبنده مردم را از خواب غفلت بیدار کردند.

کرمی‌پور ابراز داشت: پس از دوره اسارت و حضور در مدینه برنامه‌های ارشادی، فرهنگی، تربیتی و مبارزات غیر مستقیم را آغاز کردند که مهمترین آنها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهادت امام حسین (ع) و فرزندان و یاران باوفای ایشان بود.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) با گریه بر شهیدان خاطرات آنها را زنده نگه می‌داشت، گفت: ایشان می‌فرمودند که  هر وقت کشته شدن فرزندان حضرت فاطمه (س) را به یاد می‌آورم‌، گریه گلویم را می‌گیرد.

امام جمعه زرند با اشاره به ۱۰ آذر شهادت آیت‌الله مدرس قانونگذار دوران خفقان ابراز داشت: این مرد به تنهایی مقابل تمام جیره‌خوران ظلم‌پذیر ایستاد و به مجلس شور و هیجان بخشید، اگرچه دشمنان او با قدرت ظاهری که داشتند، می‌‌خواستند که‌ نور الهی خاموش کنند و زهی خیال باطل که نور خدا خاموش شدنی نیست‌.

وی افزود: شهید مدرس انسان شجاعی بود که یک تنه مقابل استوار‌گران می‌ایستاد در یک اولتیماتومی که از دولت روس آمده بود که اگر فلان قضیه را انجام ندهید، ما از قزوین به تهران می‌آییم و تهران را می‌گیریم، دولت به مجلس فشار آورد که مجلس باید آن را تصویب کند.

کرمی‌پور اشاره کرد: یکی از مورخان آمریکایی می‌نویسد‌ که یک روحانی با دست لرزان  به پشت تریبون آمد و گفت که آقایان اگر بناست از بین برویم چرا با دست خود از بین برویم و مجلس هم به واسطه مخالفت او جرات پیدا کرد و آن مصوبه را رد کرد.

وی افزود: دین مبین اسلام‌ نسبت به تحصیل علم و دانش‌ آن قدر تشویق و ترغیب دار‌د که هیچ آیینی‌ به این اندازه سفار‌ش نکرده است و با مطالعه تاریخ به این نقطه می‌رسیم که پیشرفت کشورهای اروپایی و آمریکایی مرهون علوم اسلامی و دانشمندان ما است.

امام جمعه زرند ادامه داد: در حالی‌که آنها ‌جیره‌خوار خرمن لایتناهی اسلام هستند، اما مسلمانان را ناچیز می‌پندارند و جمهوری اسلامی عظمتی را برای اسلام به جهانیان نشان داد که طی تاریخ‌ اسلام شناخته نشده بود‌.

‌وی بیان داشت: یکی از اهداف جمهوری اسلامی‌ تعالی علمی در تمام زمینه‌ها است‌ که علم یک نعمت خدادادی است و‌ هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از دیگران بگیرد یا کسی را محروم از آن کند.

کرمی‌پور با تاکید بر اینکه دانش هسته‌ای از نعمت‌های بزرگی است که با تلاش شبانه‌روزی جوانان ما به دست آمده است، اما‌ دشمنان چشم دیدن‌ ندارند‌، گفت: پس باید تلاش خود را با هدایت‌های رهبر‌ معظم انقلاب تدوام دهیم و هیچ واهمه‌ای از دشمن نداشته باشیم‌.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای مذاکرات تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی‌ با نماینده شش کشور جهان ابراز داشت: عدم انعقاد تحریم‌های جدید که نتیجه‌اش ثباتی برای کسانی است که بخواهند برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشند‌ و ستون‌های تحریم متزلزل شده از فواید این مذاکرات است.

امام جمعه زرند بیان داشت: یکی از سیاست‌های مقام معظم رهبری ایجاد شور، هیجان و امید در مردم به‌ویژه جوانان است که نتیجه این مذاکرات‌ پیامد شادی را برای مردم داشت‌، هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری نقش بی‌بدیلی را داشت‌‌ که تیم مذاکره کننده را فرزندان خود و انقلاب دانستند و با طرح عنوان نرمش قهرمانانه شجاعت زیادی را به تیم مذاکره کننده دادند.

وی افزود: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور به مردم ‌حل مشکلات اقتصادی و  حل دانش هسته‌ای است که فعلا به مذاکرات‌ به دید خوش‌بینانه نگاه می‌کنیم.

کرمی‌پور با بیان اینکه یکی از پیامدهای مذاکرات روشن شدن کلام نورانی مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان همواره تاکید داشتند که ما اعتمادی به آمریکا نداریم یا آنها صداقت ندارند که هنوز جوهر تعهد‌نامه خشک نشده بود که برخلاف سیر مذاکرات حرف‌های بیهوده و خلاف واقع زدند.

انتهای پیام/