بهره‎برداری از ۱۳ پروژه صنعت و معدن کرمان در سال آینده

 مدیر پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۱۳پروژه بزرگ استان در ۱۲ ماه آینده به بهره‎برداری می‎رسد و پائیز ۹۳ شاهد اتفاقاتی مبارک در صنعت استان هستیم. به گزارش “صدای زرند”، محمد عابد‌ی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کرمان با اشاره به خدمات انجام شده در […]

 مدیر پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۱۳پروژه بزرگ استان در ۱۲ ماه آینده به بهره‎برداری می‎رسد و پائیز ۹۳ شاهد اتفاقاتی مبارک در صنعت استان هستیم.

عابدی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمان

به گزارش “صدای زرند”، محمد عابد‌ی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کرمان با اشاره به خدمات انجام شده در چند سال گذشته در مدیریت سازمان صنعت و معدن استان، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در بخش صنایع سنگین استان انجام شده و به زودی مس کاتدی بدون چرخه ذوب تولید می‎شود.

وی بیان کرد: ۲۰هزار میلیارد تومان از این سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی است که با ۴۰ پروژه در دست اجرا تا ۱۲ ماه آینده نتیجه این سرمایه‎گذاری در استان مشخص خواهد شد.

بهره‎برداری ۱۳ پروژه بزرگ صنعت و معدن کرمان در سال آینده

مدیر پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: ۱۳ پروژه بزرگ استان در ۱۲ ماه آینده به بهره‎برداری می‎رسد و پاییز ۹۳ شاهد اتفاقاتی مبارک در صنعت استان خواهیم بود.

عابدی نژادگفت: شش واحد کنستانتره آهن دو میلیون تنی در ۱۲ماه آینده در استان کرمان با سرمایه گذاری ۱۸۰۰میلیاردتومان راه اندازی می‎شود.

افزایش ظرفیت کنستانتره آهن کرمان

وی خاطرنشان کرد: با ظرفیت کنستانتره آهن موجود در استان تا سال آینده ظرفیت کنستانتره آهن استان به ۲۴میلیون تن می‎رسد.

مدیر پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از راه‎اندازی چند واحد تولید آهن اسفنجی در استان در ماه‎های آینده خبر داد و افزود: در استان کرمان علی رغم داشتن یک و نیم میلیارد تن ذخیره آهن هیچ تولیداتی در حوزه آهن اسفنجی نداشتیم که در ۱۲ماه آینده چهار و نیم میلیون تن آهن اسفنجی نیز تولید خواهد شد.

تولید مس کاتد با حذف مرحله ذوب در مجتمع شهربابک

عابدی نژاد با بیان اینکه صنعت مس کرمان حرف اول را در کشور و حتی در دنیا می‎زند، افزود: در چند ماه آینده ۵۰هزار تن مس کاتد در مجتمع مس شهربابک با تکنولوژی روز دنیا، با حذف چرخه ذوب و تنها با استفاده از کنستانتره مس تولید می‎شود.

وی با اشاره به اینکه دومین کوره بلند کشور در زرند در دو سال گذشته راه‌اندازی شده است، گفت: فعالیت‎های خوبی در حوزه فولاد شده که اگر نیمی از این پروژه‎ها به بهره‎برداری برسد، استان اصفهان را که قطب فولاد کشور است پشت سرمی‎گذاریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم