تصمیمات جدید درباره کنکور

دکتر ابراهیم خدایی با بیان اینکه در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو چهار تصمیم برای آزمون سراسری اتخاذ شد، اظهار کرد: شورا به صورت اصولی برگزاری تعدد آزمون‌ها را برای دادن شانس بیشتر به داوطلبان پذیرفت، اما با توجه به اینکه در قانون سنجش و پذیرش مسئولیت سنجش با سازمان سنجش است، اگر قرار […]

دکتر ابراهیم خدایی با بیان اینکه در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو چهار تصمیم برای آزمون سراسری اتخاذ شد، اظهار کرد: شورا به صورت اصولی برگزاری تعدد آزمون‌ها را برای دادن شانس بیشتر به داوطلبان پذیرفت، اما با توجه به اینکه در قانون سنجش و پذیرش مسئولیت سنجش با سازمان سنجش است، اگر قرار باشد آزمون سراسری بیش از این یک بار در سال برگزار شود، مسئولیت برگزاری آن با سازمان سنجش است.

تصمیمات جدید درباره کنکور

تصمیمات جدید درباره کنکور

وی به تشکیل کارگروهی در این زمینه اشاره کرد و افزود: این کارگروه تعدد برگزاری آزمون‌ها در سال، سال آغاز اجرای آن و دیگر موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیش نویس آیین‌نامه اجرایی تهیه و به منظور تصویب به هیات وزیران ارسال می‌شود، از تاثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۳ به صورت مستقیم و قطعی خبر داد و گفت: این میزان تاثیر برای کلیه داوطلبان کنکور ۹۳ لحاظ می‌شود و حتی ممکن است نمره داوطلبی کاهش یابد.

خدایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه این شورا، ۷۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود، تصریح کرد: جزییات این رشته‌ها و ظرفیت‌ها توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش در پایان گفت: بر اساس مصوبات این شورا حتی در صورت برگزاری آزمون‌های مختلف سراسری، دانشگاه آزاد آزمونی برگزار نمی‌کند و متولی برگزاری آزمون‌ها سازمان سنجش است.
منبع: خبرگزاری ایسنا
<