عوامل متعددی در تقویت و تضعیف حافظه نقش موثر دارند، با معرفی مهمترین عوامل تاثیر گذار همراه ما باشید.

صدای زرند

صدای زرند: خوابیدن زیاد در طول روز و افزایش بیداری شبانه موجب تضعیف حافظه می شود.

بدخوابی، کم خوابی، عدم استراحت به موقع، خستگی مفرط توأم با عدم تحرک لازم در طول روز از عوامل کاهش دهنده تمرکز و یادگیری است.

افراط در افزایش زمان بیداری، خواب طولانی مدت در طول روز حافظه را تضعیف، بدن را شل می کند.

مصرف زیاد مواد غذایی حاوی چربی های اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس بالا مانند انواع شیرینی، کلوچه، بیسکویت، سوسیس و کالباس، مواد غذایی فرآوری شده که حاوی مواد نگهدارنده و طعم دهنده و رنگ های مصنوعی است نیز موجب کاهش تمرکز و یادگیری می شود.

نوشیدن قهوه موجب بی خوابی های مداوم شب ها و به هم زدن ریتم شبانه روزی ساعت بیولوژیکی بدن می شود. همچنین نوشیدنی های حاوی کافئین در طول مدت شبانه روز موجب افزایش اضطراب و استرس می شود.

قهوه حاوی آدنوزین است و نوشیدن یک یا ۲ فنجان آن موجب تحریک پذیری مغز و جلوگیری از رکود سلول های مغز می شود ولی افراط در مصرف قهوه می تواند قدرت ذهنی را مختل کند.

انتهای پیام/