اعتیاد نتیجه انحراف در مسیر الهی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه مواد مخدر شهرستان، اعتیاد را نتیجه پرکردن خلا های وجودی در مسیر انحرافی و جدای از مشی های الهی عنوان کرد. به گزارش “صدای زرند”، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام مهدی حسنی در این جلسه اظهار کرد: گرایش به مواد مخدر امروزه […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه مواد مخدر شهرستان، اعتیاد را نتیجه پرکردن خلا های وجودی در مسیر انحرافی و جدای از مشی های الهی عنوان کرد.

صدای زرند

به گزارش “صدای زرند”، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام مهدی حسنی در این جلسه اظهار کرد: گرایش به مواد مخدر امروزه به صورت یک مشکل جدی در سطح جهانی مطرح می باشد، در مورد سبب شناسی گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آنها، فرضیه های مختلفی بیان شده است، اما هیچ یک از این نظریه ها به تنهایی نمی توانند علت مصرف مواد مخدر در یک فرد را تشریح کنند.

حجت‌الاسلام حسنی افزود:در اغلب موارد مجموعه ای از عوامل در ایجاد مشکل نقش دارند لیکن در هر شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص و در هر فرد برخی از عوامل نقش بارزتری را در مورد سبب شناسی سوء مصرف ایفا می‌کنند.

مهدی حسنی اظهارداشت:شریعت اسلام حفظ عقل و سلامت آن را به‌عنوان یکی ازمقاصد واهداف عالی دستورهای شرعی مورد توجه قرار داده وهرگونه عمل و رفتاری را که به زوال آن می‌انجامد، تحریم کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد:به بیان دیگر دین اسلام، هر چیزی را که موجب مسخ هویت انسان می‌شود و سلامت شخصیتی و شخصی او را به مخاطره می‌اندازد وزندگی متعارف و متعالی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، منع کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز شبهاتی وارد شده که درکلام ائمه صحبتی ازاعتیاد آورده نشده است، لذا باید توجه داشته باشیم که مواد مخدر در زمان ائمه‌ی معصومین (ع) وجود نداشته تا مستقیماً در کلام آنان مورد نهی قرار گیرد. به همین دلیل فقهاء برای اثبات حرمت مواد مخدر به روایات حرمت مسکرات که آثار سوء و زیان بار آنها شبیه به آثار و پی‌آمدهای مواد مخدر است استناد می‌ کنند.

انتهای پیام/