فرهنگ پایه پیشرفت همه جانبه در کشور است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در دهه اول محرم۱۴۳۵ در جلسه شورای فرهنگ عمومی،فرهنگ غنی دینی را پایه پیشرفت همه جانبه در کشور عنوان کرد. به گزارش “صدای زرند”، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام مهدی حسنی در این جلسه بیان داشت: مقوله فرهنگ […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در دهه اول محرم۱۴۳۵ در جلسه شورای فرهنگ عمومی،فرهنگ غنی دینی را پایه پیشرفت همه جانبه در کشور عنوان کرد.

51098

به گزارش “صدای زرند”، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام مهدی حسنی در این جلسه بیان داشت: مقوله فرهنگ از موضوعات ریشه ای هر تمدنی محسوب می‌شود. چه بسا که مردمانی با رفاهیات اقتصادی و مادیاتی فراوان دچار مشکلات و معضلات گسترده ای بوده اند و هر چه پیشرفت اقتصادی داشته،اما هیچ آسایش را تجربه نکرده اند.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: بر همین اساس توجه مقام معظم رهبری همیشه به مقوله فرهنگ به صورت ویژه بوده است.اما متاسفانه به دلیل ماهیت معنوی فرهنگ در بسیاری از اندیشه ها،فرهنگ نوعی عدم کارایی را نمایان می‌کند،و بر همین روال است که در بسیاری از طرح های فرهنگی پشتیبانی محکمی وجود ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی در دهه اول محرم ۱۴۳۵ پرداخت و گفت:تشکیل همایش و نشست علماء،روحانیون و مبلغین اعزامی قبل از محرم۱۴۳۵ ه.ق برگزار و به صورت ویژه توصیه مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی پیرامون سبک زندگی اسلامی و راهکارهای پیاده سازی این الگوی غنی در جامعه توسط ایشان مورد تاکید قرار گرفت.در همین راستا گزارشات پایان اعزام محرم و دهه عاشورا حاکی از مد نظر گرفتن منویات تبیین شده می باشد.

حسنی تصریح کرد:همچنین از سوی معاونت تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر به رابطین و مسئولین هیئت های خواهران و برادران،جهت احیاء فریضتین و استفاده از روحانیت معظم و سخنرانان محترم جهت ترویج و اشاعه فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت(ع) به‌ویژه عنایت به سبک زندگی اسلامی مد نظر قرار گرفت و در گزارشهای ارسالی نیز نتایج خوبی حاصل شد.

وی در پایان دین اسلام را دارای ظرفیت فرهنگی بسیار زیاد عنوان و گفت:مردم ایران دارای کامل ترین شریعت الهی هستند که ظرفیت مقابله با هرنوع مکتب الهادی بشری را دارد.فقط باید مراقب دسیسه های دشمنان سعادت و خوشبختی بشریت بود.

انتهای پیام/