کاهش ۱۵ درصدی تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته در کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان با بیان اینکه در حوزه تصادفات ناشی از مرگ و میر ۱۵ درصد کاهش داشته‌ایم، گفت: ۱۴۷ نفر در سال جاری نسبت به ۱۷۲ نفر نسبت به سال گذشته آمار تصادفات فوتی در استان کرمان هستند. به گزارش “صدای زرند”، سرهنگ مسعود غفوریان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام […]

رئیس پلیس راهور استان کرمان با بیان اینکه در حوزه تصادفات ناشی از مرگ و میر ۱۵ درصد کاهش داشته‌ایم، گفت: ۱۴۷ نفر در سال جاری نسبت به ۱۷۲ نفر نسبت به سال گذشته آمار تصادفات فوتی در استان کرمان هستند.

3 337

به گزارش “صدای زرند”، سرهنگ مسعود غفوریان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: تسهیلاتی که داده می‌شود تنها مربوط به موتورسیکلت‌هایی است که تنها تخلف ترافیکی داشته‌اند.

غفوریان بیان کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با هشت ماه سال گذشته ۲۵ نفر کاهش تلفات وجود داشته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با بیان اینکه در حوزه تصادفات ناشی از مرگ و میر ۱۵ درصد کاهش داشته‌ایم، گفت: ۱۴۷ نفر در سال جاری نسبت به ۱۷۲ نفر نسبت به سال گذشته آمار تصادفات فوتی در استان کرمان هستند.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد تصادفات فوتی در صحنه کاهش داشته‌اند، به طوری که در سال گذشته تعداد فوت شدگان در صحنه ۱۷۹ نفر و در سال جاری ۱۱۲ نفر بوده‌اند.

غفوریان با بیان اینکه در سال جاری تصادفات منجر به جرح با یک درصد افزایش رو به رو بود، اظهار کرد: کل اخطاریه‌های صادره در سال جاری سه درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: امسال ۵۰ درصد از تمام برخوردهایی که با متخلفین انجام شده است، مربوط متخلفین حادثه خیز بوده‌اند.

غفوریان گفت: در بحث برخورد با متخلفین حادثه ساز، در سال جاری با کاهش ۱۱ درصدی خودرو و ۲۳ درصد موتورسیکلت رو به رو بود‌ه‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: ۵۷ درصد از تمام تصادفات درون شهری یک طرف قضیه مربوط به موتور‌سیکلت سواران بوده است که ۳۷ درصد از کشته شدگان و ۵۴ درصد از مجروحین رانندگان موتور‌سیکلت بوده است.

وی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری ۲۶ درصد از تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است که از این درصد ۴۵ درصد منجر به فوت و ۲۴ درصد منجر به جرح شده است.

وی ادامه داد: با آمار ارائه شده استان کرمان ارگانهای مربوطه باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند و همچنین آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها با آگاهی بخشی،‌ تلاش کنند تا آمار تصادفات عابرین پیاده را کاهش دهند.

غفوریان با بیان اینکه استان کرمان بیشترین تصادفات را در کشور داراست، گفت: شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و زرند به ترتیب بیشترین آمار را در حوزه تصادف دارند.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: در استان کرمان ۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودرو که جریمه بالای یک میلیون تومان داشته‌اند، توقیف و ۲۳۰ جلد گواهینامه ضبط شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا