برگزاری رزمایش پدافند غیر‌عامل در مجتمع کک‌سازی‌ زرند ‌

رزمایش پدافند غیر‌عامل در مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران شهرستان زرند برگزار شد. به گزارش “صدای زرند” به نقل از فارس، رزمایش پدافند غیر‌عامل در مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران شهرستان زرند پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، نیروهای اجرایی و عملیاتی‌ زرند برگزار شد. این مانور با اعلام حملات هوایی […]

رزمایش پدافند غیر‌عامل در مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران شهرستان زرند برگزار شد.

برگزاری رزمایش پدافند غیر‌عامل در مجتمع کک‌سازی‌ زرند ‌

برگزاری رزمایش پدافند غیر‌عامل در مجتمع کک‌سازی‌ زرند ‌

به گزارش “صدای زرند” به نقل از فارس، رزمایش پدافند غیر‌عامل در مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران شهرستان زرند پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، نیروهای اجرایی و عملیاتی‌ زرند برگزار شد.

این مانور با اعلام حملات هوایی دشمن فرضی آغاز شد و با مهار حریق در انبار پایان یافت.

در این رزمایش بخش‌های مختلف‌ این کارخانه دچار حریق شد که با سرعت عمل گروه‌های آتش‌نشان، امداد و نجات، تجسس و پشتیبانی، عملیات پدافند غیرعامل انجام‌ و آمادگی واحدهای عمل‌کننده مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج کارگری استان کرمان در گفت‌وگو با  فارس هدف از برگزاری رزمایش را‌ ارتقأی آمادگی کارخانه‌ها و واحدهای کاری بزرگ و حساس ‌در برابر هر‌گونه تهدید احتمالی دانست‌.

حمید‌رضا حسینخانی گفت: ‌پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن است.

وی هدف از اجرای پدافند غیرعامل در مراکز تولیدی و صنعتی را افزایش ایمنی، پایداری و کاهش آسیب‌پذیری احتمالی و به ‌کارگیری تمام‌ ظرفیت‌های شهرستان در برابر تهدیدات طبیعی و اقدامات نظامی دانست.

وی اظهار داشت: تمرین و آشنایی کارکنان با وظایف محوله و تمرین عملی جلوگیری از تلفات جانی و مالی و به حداقل رساندن آن از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بود.

انتهای پیام/