سمپاشی ۴۰ هزار راس دام علیه انگل‌های خارجی

سرپرست شبکه دامپزشکی زرند گفت: یکی از وظایف دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های دامی و انگلی است که در این راستا از ابتدای امسال بیش از ۴۰ هزار رأس دام سمپاشی شدند. به گزارش “صدای زرند”، علیرضا سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند از سمپاشی بیش از ۴۰ هزار راس دام علیه انگل‌های […]

سرپرست شبکه دامپزشکی زرند گفت: یکی از وظایف دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های دامی و انگلی است که در این راستا از ابتدای امسال بیش از ۴۰ هزار رأس دام سمپاشی شدند.

خبرگزاری فارس: سمپاشی 40 هزار راس دام علیه انگل‌های خارجی

به گزارش “صدای زرند”، علیرضا سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند از سمپاشی بیش از ۴۰ هزار راس دام علیه انگل‌های خارجی در سال‌جاری خبر داد و گفت: مبارزه با انگل‌های خارجی دام در قالب طرح‌های کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر و انگلی دامی از وظایف دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو از مهمترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است، ابراز داشت: این یک بیماری شغلی محسوب می‌شود که از طریق کنه آلوده به انسان منتقل می‌شود و پوشیدن لباس کار مناسب، استفاده از دستکش و ماسک، سمپاشی دام و جایگاه نگهداری دام‌ها نقش بسزایی در پیشگیری از این بیماری دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی زرند خاطر نشان کرد: انگل‌های خارجی دام ضرر و زیان اقتصادی برای دامداران در پی دارد، لذا از دامداران درخواست می‌شود تا آلودگی‌های انگلی دام را جدی بگیرند و با سمپاشی به موقع نسبت به پیشگیری از عوارض آن اقدام کنند.

وی افزود: از دامداران تقاضا می‌شود با توجه به ارائه خدمات دامپزشکی بر اساس شناسنامه‌ها و دفاتر بهداشتی دام با مراجعه به شبکه دامپزشکی نسبت به تعویض یا صدور دفترچه جدید اقدام کنند.

انتهای پیام/