واکنش روحانی به شعار دانشجویان

حضور رییس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو، با حاشیه هایی همراه بود. به گزارش “صدای زرند”، محفل حضور روحانی در دانشگاه، تبدیل به فضای تقابل جریانات دانشجویی منتقد و حامی دولت شد و شعارهای سرداده شده در این نشست، مواضع دو جریان را به گوش رییس جمهور رساند. روحانی در این […]

حضور رییس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو، با حاشیه هایی همراه بود.

صدای زرند

به گزارش “صدای زرند”، محفل حضور روحانی در دانشگاه، تبدیل به فضای تقابل جریانات دانشجویی منتقد و حامی دولت شد و شعارهای سرداده شده در این نشست، مواضع دو جریان را به گوش رییس جمهور رساند.

روحانی در این نشست اسامی شخصیت هایی همچون طالقانی، بهشتی، مطهری، شریعتی، بازرگان، چمران و … سردمداران حرکت های دانشجویی و دانشگاهی در کشور بر شمرده و گفت: این افراد برای فعالیت های خود نه ریالی پول می گرفتند و نه حتی از دولت دستور می گرفتند.

روحانی در این مراسم تاکید کرد: درست است که دانشگاه خانه احزاب نیست، اما کارگاه سیاست است. سیاست نه به معنای رقابت در به دست آوردن قدرت، بلکه به همان مفهوم مرسوم فرهنگ اسلامی ایرانی ما، که سیاست به معنای تدبیر منزل و حکمت عملی بود. یعنی سیاست به مفهوم بهتر اداره کردن کشور.

بعد از این سخنان، فریاد مرگ بر آمریکا در سالن طنین انداز شد.

روحانی اما در ادامه گفت: دانشجویان عزیز ما علاوه بر اینکه حق مسلم آنهاست تا از دولت نقد کنند، نقدی دلسوزانه، و راه بهتر را به دولت‌مردان معرفی کنند، علاوه بر آن، دانشجو و دانشگاه باید نقاد جامعه و فرهنگ جامعه نیز باشد. ما باید با راه و روش ریا، نفاق، با راه و روش دروغ، اتهام، با راه و روش افراط و افراطی‌گری، نقادانه برخورد کنیم و همه را به مسیر عقلانیت و اعتدال، توسعه، پیشرفت، عدالت و آزادی دعوت کنیم.

بعد از این سخنان، جمعی دیگر از دانشجویان نیز شعار دادند:اتحاد، اتحاد، روحانی پاینده باد.

روحانی بعد از این شعار نیز گفت: خوبی‌اش این است که شعارهای دو طرف هر دو زیباست.

روحانی در بخشی از سخنانش با اشاره به این که دولت یک قفل مهم را در سیاست خارجی گشوده است، گفت: با گشوده شدن این قفل، شما ببینید چه کشورهایی ناراحت شدند و چه ضربه ای به صهیونیسم وارد شد. وی افزود: دانشجویان عزیز، اساتید بزرگوار! دولت تدبیر و امید در طول این ۱۰۰ روز و اندی، حداقل یکی از گره‌های اصلی که مربوط به ۱۰ سال گذشته در روابط خارجی بود را گشود و باز کرد. شما دیدید که در این تفاهم، چه کشورهایی عصبانی و ناراحت شدند. شما دیدید به صهیونیزم چه ضربه‌ای وارد شد.

در این هنگام، شعار مرگ بر اسراییل در سالن طنین انداز شد. همزمان نیز عده ای شعار مرگ بر امریکا سر دادند.

روحانی در برابر شعاری که بر استفاده از انرژی هسته ای تاکید داشت، گفت: حتما همینطور است. شعار ما این است، سانتریفیوژ باید بچرخد اما زندگی مردم و اقتصاد هم باید بچرخد. دولت بر این وعده‌ای که به مردم داده تا آخر ایستاده است.

وی گفت: غنی سازی حق مسلم ماست اما در کنارش پیشرفت و توسعه هم حق مسلم ماست.بهبودم معیشت مردم هم حق مسلم ماست.شکستن ساختمان منحوس تحریم ظالمانه هم حق مسلم ماست.

شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، یکی دیگر از شعارهایی بود که دانشجویان سردادند. در برابر این شعار نیز جمع دیگری از دانشجویان، شعار ” فتنه گر منافق، اعدام باید گردد” سردادند که روحانی با سخنان خود مبنی بر ضرورت تحمل همدیگر و ایجاد همدلی در جامعه، به هر دو طرف پاسخ داد.

روحانی در برابر شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، گفت: دولت بر وعده هایی که به مردم داده است، پایبند است.

رییس جمهور گفت: دولت به همه وعده‌هایی که به مردم داده، پایبند است. اما ما برای دستیابی به اهدافمان نیاز به ایجاد اجماع داخلی داریم. ما نیاز داریم به اجماع. ما نیاز داریم به همدلی. ما نیاز داریم به اینکه افکارمان را برای دستیابی به آرمان‌های بلندمان نزدیک‌ و نزدیک‌تر کنیم. باید آستانه‌ی تحمل برای تحمل همدیگر را بالا ببریم. اگر نتوانیم مسئله داخلیمان را در چارچوب عقلانیت و قانون، حل کنیم چطور می‌خواهیم معضلات پیچیده منطقه و جهان را حل کنیم.

بعد از این، دانشجویان شعار “روحانی مچکریم” سر دادند.

در نشست سخنرانی رییس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی، مخالفان و موافقان اظهارات رییس دولت، مواضع خود را قالب شعارهایی به رییس جمهور اعلام می کردند.

انتهای پیام/

منبع: بوتیانیوز