دکتر امیری: طرح حمایت از صنعت برق اتمام حجت با دولت و مجلس است

«حسین امیری خامکانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: این طرح در مدت هفت ماه بررسی کارشناسی با هدف رفع مشکلات صنعت برق تهیه شده است و امیدواریم در مجلس به تصویب نهایی برسد. وی با بیان این که اگر به داد صنعت برق نرسیم حتما سال آینده به مشکل […]

«حسین امیری خامکانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: این طرح در مدت هفت ماه بررسی کارشناسی با هدف رفع مشکلات صنعت برق تهیه شده است و امیدواریم در مجلس به تصویب نهایی برسد.

دکتر امیری: طرح حمایت از صنعت برق اتمام حجت با دولت و مجلس است

دکتر امیری: طرح حمایت از صنعت برق اتمام حجت با دولت و مجلس است


وی با بیان این که اگر به داد صنعت برق نرسیم حتما سال آینده به مشکل برخورد می کنیم، اضافه کرد: در قانون بودجه سال ۹۲ هم موادی در حمایت از صنعت برق به تصویب رسیده است که از جمله آن می توان به ماده ۱۹ اشاره کرد.

امیری خامکانی تاکید کرد که با اجرایی شدن این ماده قانونی زمینه ارتقای بازدهی، کاهش تلفات و توسعه انرژی های تجدید پذیر در کشور فراهم می شود.

وی به دغدغه های نمایندگان مجلس درباره قیمت انشعابات برق اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح دولت می تواند قیمت ها را منطقه ای اعمال کند که این طرح هم به نفع روستاییان و شهرهای کوچک است و هم فشاری بر روی برج سازان وارد نمی شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:هر سال باید پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود که در حال حاضر تنها قرارداد سه هزار و ۸۰۰ مگاوات منعقد شده و بر اساس اظهارات مسوولان وزارت نیرو سال آینده تنها یک هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار می شود که با این وضعیت حتما در تابستان به مشکل برمی خوریم.

امیری خامکانی اضافه کرد: وزارت نیرو می تواند با استفاده از درآمدهای مجازی بخشی از برنامه های خود را در زمینه کاهش تلفات، ارتقای بازدهی و راه اندازی واحدهای تولید پراکنده اجرا کند.

وی، یکی از دلایلی که وزارت نیرو تامین برق واحدها را به تاخیر می اندازد، کمبود برق عنوان کرد و گفت: در تهران چهار هزار مگاوات کمبود برق داریم و امروز هم یکی از موانع جدی تحقق حماسه اقتصای کمبود برق است.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عمده نگرانی ها تامین برق در اوج ساعت در تابستان است، افزود:بخش عمده مصرف برق در تابستان مربوط به سیستم های سرمایشی است در حالی که شرکت هایی وجود دارند که آماده اند مصرف انر‍ژی را در این بخش کنترل کنند.

امیری خامکانی تصریح کرد:دولت باید فضا را برای فعالیت شرکت های خدمات انر‍ژی «اسکو» فراهم کند و اگر آیین نامه های قانون اصلاح مصرف انرژی تدوین شود، می توانند بخش زیادی از مصرف برق کشور را بهینه سازی کنند.

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن شورای عالی انرژی گفت:اگر این شورا فعال تر شود می تواند با تدوین آیین نامه قانون اصلاح مصرف انرژی، تقاضای برق سال آینده را مدیریت کند.

وی همچنین درباره تعرفه برق اظهار داشت: دولت باید مرز بنگاه داری شرکت های تولید و توزیع برق را مشخص کند و اگر می خواهد به کسی برق مجانی بدهد مابه التفاوت آن را در نظر بگیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود:در حال حاضر درآمد وزارت نیرو از زمان قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هم کمتر شده است و با این وضعیت اگر این صنعت اقیانوس هم باشد، روزی خشک می شود.

انتهای پیام /