ایران دوباره منطقه‌بندی ‌می‌شود / کرمان باید معین استان‌های دیگر باشد

وزیر کشور گفت: منطقه‌بندی جدیدی از کشور ارائه می‌کنیم و استان‌ها با تعامل، همکاری و ارتباط با هم ضعف‌ها را باید برطرف کنند. به گزارش “صدای زرند”، به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در آیین تقدیر از استاندار سابق و معارفه استاندار جدید کرمان، اظهار داشت: شما کرمانی‌ها با معرفی رزم‌حسینی به […]

SedayeZarand.IRوزیر کشور گفت: منطقه‌بندی جدیدی از کشور ارائه می‌کنیم و استان‌ها با تعامل، همکاری و ارتباط با هم ضعف‌ها را باید برطرف کنند.

به گزارش “صدای زرند”، به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در آیین تقدیر از استاندار سابق و معارفه استاندار جدید کرمان، اظهار داشت: شما کرمانی‌ها با معرفی رزم‌حسینی به عنوان استاندار کرمان یک بار دیگر به من ثابت کردید که شعور سیاسی بالایی دارید و منافع استان کرمان و مردم را درک می‌کنید.

وی افزود: همراهی، عقلانیت و اعتدال بر رفتار شما کرمانی‌ها حاکم است و انتخاب استاندار کرمان دلیلی بر این مدعا است و در کوتاه‌ترین زمان منطقی‌ترین تصمیم را نخبگان سیاسی از گرایش‌های سیاسی مختلف اخذ کردند.

وزیر کشور ابراز داشت: این رفت و آمدها و تقدیر و معارفه‌ها به صورت طبیعی در دولت‌ها اتفاق می‌افتد و دولت‌ها نماد اراده ملت‌ها هستند که در انتخابات آن اراده را تجلی می‌بخشند و در واقع تغییر گفتمان‌ها است.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: در این دوره روحانی بدون فعالیت سیاسی و عقبه تشکیلاتی وارد عرصه انتخابات شد و اراده عمومی مردم در انتخاب یک گفتمان مبتنی بر تغییر با توجه به گفتمانی که غالب بود بر روحانی تجلی یافت و وی با تدبیر، اعتدال و امید به عرصه وارد شد.

وی تصریح کرد: توقع مردم این است بر اساس آن گفتار و شعار، تغییر در حوزه‌های ارشد و سیاسی انجام شود و این امر به معنای این نیست که مدیری که هست نارضایتی یا مشکلی در مورد وی وجود دارد.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: اسماعیل نجار استاندار کرمان را از گذشته می‌‌شناسم و وی جزو مدیران پاک با اخلاق و پرتلاش است و در زمان انتخاب استانداران از کردستان متقاضی داشتیم که نجار را برای این استان بفرستید.

وی بیان داشت: زمانی که علیرضا رزم‌حسینی را به عنوان استاندار کرمان در دولت معرفی می‌کردم، روحانی پرسید، رزم‌حسینی چه طوری است و عرض کردم، وقتی در مجلس برنامه‌هایم را ارائه می‌دادم، می‌گفتم رویکرد ما به استانداران رویکرد توسعه‌محور است و استاندار باید از آب، هوا و خاک تولید ثروت کند و رزم‌حسینی جزو مواردی است که می‌تواند از خاک، آب و هوا تولید ثروت کند.

این مسئول اذعان داشت: رزم‌حسینی مدیون هیچ شخص و گروهی حتی وزیر کشور نیست و این اراده و لطف خداوند است که وی استاندار کرمان شده است.

رحمانی‌فضلی ابراز داشت: روحانی در معرفی تمام استانداران بعد از اینکه رأی می‌آورند به این موضوع اشاره می‌کند، استانداران باید منادی اعتدال و گفتمان اعتدال باشند و رفتار اعتدالی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اعتدال آن است که شرع، عرف و عقل بر آن تاکید دارند، افزود: استانداران باید از رویکردهای سیاسی مختلف برای انتخاب همکاران خود استفاده کنند و در حوزه‌های مختلف این مشی را داشته باشد.

رحمانی‌فضلی همچنین ارتباط و تعامل با مردم از سوی مدیران را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: ما مدیون مردم هستیم و مردم ما را به این جا رسانده‌اند.

وی عنوان کرد: تعامل با مردم یعنی مداخله دادن مردم در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و باید به مردم تکیه کنیم تا موفق باشیم و هر زمان از مردم فاصله گرفتیم، توفیق از ما سلب شد و دریای خروشان مردم مشکلات را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در معرض نگاه دنیا هستیم، تصریح کرد: دنیا ما را در حوزه کارآمدی به چالش می‌کشد و در حوزه تئوری و فلسفی با ما مشکلی ندارد.

رحمانی‌فضلی دنیا را یک دنیای مادی دانست و ابراز داشت: همه به دنبال رفاه اقتصادی و اجتماعی هستند و اگر بتوانیم، نسخه‌ای را در این زمینه از منظر حکومت دینی پیاده کنیم، موفق می‌شویم، اما تاکنون الگوی ما موفق نبوده است.

وی عقب‌افتادگی‌ها، جنگ، محاصره و تحریم‌های اقتصادی را در مؤثر نبودن الگوهای ایران در بحث رفاه اقتصادی و اجتماعی از منظر حکومت دینی مؤثر دانست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کرمان باید معین استان‌های دیگر باشد، افزود: منطقه‌بندی جدیدی از کشور ارائه می‌کنیم و استان‌ها با تعامل، همکاری و ارتباط با هم ضعف‌ها را باید برطرف کنند.

رحمانی‌فضلی ابراز داشت: کرمان را در منطقه‌بندی جدید از کشور محور منطقه جنوب‌شرق می‌دانیم و رزم‌حسینی باید خود را آماده کنند که کرمان برای پاسخگویی به این طرح موفق باشد.

وی با بیان اینکه استاندار کرمان باید پیگیری جذب و خلق منابع جدید را در دستور کار قرار دهد، اذعان داشت: بهره‌بری را باید به جایی برسانیم که در تعیین میزان رشد اقتصادی آنچه که در برنامه دیده شده است را محقق کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در کرمان همت کنید که نرخ بهره‌بری را بالا ببرید که نیازی به تجهیز منابع ندارد و کاهش مصرف را مورد تاکید قرار داد.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: وزارت کشور حزب سیاسی نیست و از حزب سیاسی خاصی حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/