انتخاب شهردار زرند به حل اختلاف استان کشیده شده است

موضوع انتخاب شهردار زرند به حل اختلاف استان کشیده شده است که با ریاست استاندار محترم جناب آقای رزم حسینی تشکیل خواهد شد که امیدواریم نتیجه بخش باشد و هر چه سریعتر حکم جناب اقای یزدانپناه صادر شود و با توجه به وضعیت حساسی که شهرداری دارد بتوانیم برنامه ریزی کاملی جهت آبادانی شهر انجام دهیم و اعضای شورای شهر تماماً برای شهرداری جناب آقای یزدانپناه مصر هستند .

سیدرضا هاشمی زاده رییس شورای شهر زرند در مصاحبه با نشریه آینده ما گفت: موضوع انتخاب شهردار زرند به حل اختلاف استان کشیده شده است که با ریاست استاندار محترم جناب آقای رزم حسینی تشکیل خواهد شد.

 

رئیس شورای اسلامی زرند

 

صدای زرند : موضوع انتخاب شهردار زرند به حل اختلاف استان کشیده شده است که با ریاست استاندار محترم جناب آقای رزم حسینی تشکیل خواهد شد که امیدواریم نتیجه بخش باشد و هر چه سریعتر حکم جناب اقای یزدانپناه صادر شود و با توجه به وضعیت حساسی که شهرداری دارد بتوانیم برنامه ریزی کاملی جهت آبادانی شهر انجام دهیم و اعضای شورای شهر تماماً برای شهرداری جناب آقای یزدانپناه مصر هستند . این سخنان بخشی از مصاحبه آینده ما از آقای سیدرضا هاشمی زاده رییس شورای شهر زرند است که ادامه آن در ذیل آمده است .

 
– آقای هاشمی زاده لطفاً بفرمایید که کل بودجه امسال شهرداری زرند چه مبلغی است و نسبت به سال گذشته چه مقدار رشد داشته است ؟
با توجه به اینکه ما هنوز نتوانستیم مطالباتمان را از عوارضات کارخانجات و آلایندگی به طور کامل بگیریم بودجه را بر اساس درآمدهای خود شهرداری بسته شده است کل مبلغ بودجه ۱۴۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال است که البته نسبت به سال گذشته تنها ۲۱ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال رشد داشته است که می توان گفت این مبلغ ناچیز است و اعضای شورا شهر از مبلغ پشنهادی بودجه رضایت نداشتند .

 
– چرا رضایت نداشتند ؟
مبلغ خیلی کم بود و زیاد هم رشدی نداشت اما با توضیحاتی که از طرف سرپرست محترم و عوامل شهرداری داده شد قرار شد انشاا… در متمم بودجه سال آینده با توجه به وصولی هایی که با پیگیری اعضای محترم و مسوولین صورت خواهد گرفت شاهد رشد بودجه شهر و مطمئناً به دنبال آن شاهد آبادانی و ایجاد مراکز تفریحی و فرهنگی و رفع مشکلات شهری از قبیل آسفالت و ایجاد فضای سبز خواهیم بود .

 
– از کل این مبلغ چه مقدار به بخش عمرانی ، فرهنگی و جشن و پذیرایی اختصاص یافته است ؟
۶۴ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال برای بخش عمرانی و ۹۴۳ میلیون ریال نیز برای بخش فرهنگی و جشن ها اختصاص یافته است .

 
– به نظر شما عمده دلیل اینکه بودجه شهرداری زرند در مقایسه با شهرداریی مانند سیرجان و رفسنجان کمتر است ، چیست ؟
شهرداری زرند بودجه خود را بر اساس در آمدهای حاصل از صدور پروانه و تفکیک می بندد و در این زمینه ها نیز پیشرفت خاصی ندارد اما شهرداریی مانند سیرجان و رفسنجان به جهت عوارضاتی که از کارخانجاتشان می گیرند بودجه شان رشد زیادی دارد .

 
– شهرداری از محل آلایندگی کارخانجات شهرستان چند درصد عوارض می گیرد ؟
متاسفانه عوارضات ما از محل آلایندگی کارخانجات تا به امروز خیلی کم پرداخت شده و کارخانجات اعلام کرده اند تا تولید به مرحله نهایی نرسد ، عوارضی پرداخت نخواهد شد که امیدواریم در آینده با دریافت عوارضات رشد قابل توجه ای در بودجه شهر داشته باشیم .

 
– در حال حاضر آیا شهرداری زرند بدهی دارد ؟
بله به هر حال بدهی دارد اما در قبال این بدهی از مردم و ارگان های دولتی و کارخانجات نیز طلب دارد و خوشبختانه وضعیت بحرانی نیست و روال عادی طی می شود.

 
– موضوع بدهی شهرداری به تامین اجتماعی چه شد و آیا پرداخت شده است یا خیر ؟
طبق گزارشاتی که شهرداری ارائه نموده است در حال پرداخت است و در حال حاضر ماهیانه پرداخت می شود .

 
– به نظر شما بهترین راهکار جهت افزایش درآمدهای شهرداری چیست ؟
جذب سرمایه گذار ، ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ، وصول مطالبات شهرداری ، درخواست از مردم جهت پرداخت به موقع عوارضات و پیگیری جدی در مورد وصول مطالباتی از کاربری های تجاری در سطح شهر

 
– منظورتان از کاربری های تجاری چه کسانی هستند ؟
مغازه هایی که در سطح شهر به عنوان کاربری تجاری دارند ولی عوارضات تجاری را پرداخت نکردند .

 
– آقای هاشمی زاده موضوع آقای یزدانپناه برای سمت شهرداری به کجا رسیده ؟
آقای یزدانپناه با رأی قاطع اعضای شورای شهر به عنوان شهردار معرفی شدند که معاونت عمرانی استاندار جناب آقای کامیاب به مدرک تحصیلی ایشان ایراد گرفتند. البته اعضای شورای اسلامی شهر زرند به سوابق کاری آقای یزدانپناه توجه داشتند و سوابق کاری نیز در تبصره انتخاب شهردار آمده است که شورا از این تبصره استفاده نمود و شورا در مصوبه خود پافشاری نمود و با توجه به قانونی که موجود است موضوع به حل اختلاف استان کشیده شد که با ریاست استاندار محترم جناب آقای رزم حسینی تشکیل خواهد شد که امیدواریم نتیجه بخش باشد و هر چه سریعتر حکم جناب آقای یزدانپناه صادر شود و با توجه به وضعیت حساسی که شهرداری دارد بتوانیم برنامه ریزی کاملی جهت آبادانی شهر انجام دهیم و اعضای شورای شهر تماماً برای شهرداری جناب آقای یزدانپناه مصر هستند.

 
– با توجه به اینکه شورای شهر در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال شرکت دارند ، در این جلسات در زمینه زمین خواری به چه نتایجی رسیده اند و آیا در زرند با پدیده زمین خواری مواجه هستیم؟
در این چند سال اخیر خوشبختانه از طریق شورای شهر هیچ زمینی به فردی داده نشده است و اگر مواردی هم از طرف دیگر ارگان ها باشد در شورای حفظ حقوق بیت المال جناب آقای فرماندار و دادستان محترم پیگیر هستند و با جدیت این مسائل را دنبال خواهند نمود . شهرداری ها نیز طبق ماده ۱۷ تنها از طریق برگزاری مزایده باید اقدام به فروش زمین نمایند.

 
– بحث اجرایی پروژه فاضلاب شهری به کجا رسید؟
اعضای شورای شهر به شدت پیگیر موضوع هستند و در همین راستا با چندین سرمایه گذار جلسات متعددی را برگزار نموده ایم که با یکی از سرمایه گذاران نیز به نتیجه رسیدیم و انشاا… با همت تمامی مسوولین شهر در آینده ای نزدیک شاهد انعقاد این قرارداد خواهیم بود و جا دارد در اینجا از جناب دکتر امیری و فرماندار محترم و ریاست آب و فاضلاب شهری که در بحث جذب سرمایه گذار کمک نمودند تشکر نمایم.

 
– گلایه بسیاری از همشهریان از وضعیت آسفالت خیابان ها و کوچه هاست برای رفع این مشکل چه برنامه ای دارید؟
گلایه مردم بجاست با توجه به عمر چندین ساله آسفالت شهر و زلزله سال ۸۳ که آسفالت شهر را از بین برد نیاز است تا تمامی معابر سطح شهر آسفالت شود که به علت گرانی قیر و وضعیت بد مالی شهرداری این کار انجام نشد اما با رایزنی هایی که با مسوولین استانی و کشوری انجام شده است انشاا… امسال شاهد آسفالت معابر اصلی شهر خواهیم بود که در بودجه نیز گنجانده شده است.

 
– با توجه به مشکلات کمبود آب چه برنامه ای برای فضای سبز شهر دارید؟

 
همانطور که گفتید مشکلات کم آبی شهر و تعرفه های تجاری برق چاه های آب باعث شده است که از لحاظ ایجاد فضای سبز در سال های اخیر روند ایجاد فضای سبز کند شود و با توجه به اینکه حفظ فضای سبز نیروی انسانی زیادی نیاز دارد و سرانه فضای سبز شهر نیز از حد استاندارد بالاتر می باشد در کل وضعیت فضای سبز در حد مطلوبی است اما امیدواریم که بتوانیم روندی را که شهرداران قبلی در این زمینه داشتند را ادامه دهیم و فضای سبز جدیدتری را ایجاد نماییم.

 
– ارتباط اعضای شورای شهر با یکدیگر چگونه است؟
همدلی و روابط اعضای شورای شهر قابل تحصین است که می توانیم این صحبت را در تصویب یا رد مصوبات که با رأی قاطع انجام می شود بررسی کنیم که انتخاب شهردار نیز گواه این موضوع است.
باید یادآور شوم که تمامی اعضای شورای شهر وقت زیادی برای حل مشکلات مردم می گذارند و دفتر شورای اسلامی شهر نیز هر روز جهت رفع و رسیدگی مشکلات همشهریان باز است و هر هفته به صورت منظم جلسات شورا با حضور حداکثر اعضا برگزار می گردد و اکثر هفته ها نیز یک جلسه فوق العاده نیز جهت رسیدگی به مشکلات مردم برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی زرند