واکنش‌ مهدوی‌کیا به توهین‌ علیه مسی

حرف های مهدوی مهدوی کیا را مثل یک سوزن درون خود فرو کنیم. شاید که اگر اشتباهی کرده ایم، در آینده آن را جبران کنیم. البته با توجه به رفتاری که برخی از طرفداران به خاطر رنگ قرمز و آبی در سایت های اجتماعی و خبرگزاری ها از خورد بروز می دهند، با انتشار این […]

حرف های مهدوی مهدوی کیا را مثل یک سوزن درون خود فرو کنیم. شاید که اگر اشتباهی کرده ایم، در آینده آن را جبران کنیم. البته با توجه به رفتاری که برخی از طرفداران به خاطر رنگ قرمز و آبی در سایت های اجتماعی و خبرگزاری ها از خورد بروز می دهند، با انتشار این حرف های تلخ مهدوی کیا دوباره عده ای پیدا شوند که علیه خود او هم کامنت بنویسند!

SedayeZarand.IR

صدای زرند: مهدوی کیا که چهره ای محبوب و منطقی در فوتبال ایران است خیلی دوست دارد به خود بقبولاند توهین به مسی در یکی از سایت های اجتماعی، غیر واقعی است اما وقتی شواهد را می بیند، عمیقا می گوید: «متاسف هستم.» گفتگوی او با خبرآنلاین را بخوانید:

آقای مهدوی کیا بعد از مراسم قرعه کشی شاهد کامنت های عجیب و غریب بعضی از هموطنان مان در صفحه شخصی لیونل مسی در یکی از سایت های اجتماعی بوده ایم. خبر دارید؟

نه من که این کامنت ها را ندیده ام و از شما این موضوع را می شنوم.

در بعضی از کامنت ها حتی به خانواده او توهین شده است.

اگر این اتفاق افتاده واقعا باعث تاسف است. این حرکت زشتی است. یعنی چه که به او و خانواده اش توهین کرده اند؟ بالاخره مسی بهترین بازیکن دنیاست و واقعا محبوب است. چرا با نوشتن این حرف ها خودمان را جلوی او و مردم دنیا بد جلوه می دهیم؟ واقعا حرکت زشتی است. البته من فکر نکنم که این مسئله صحت داشته باشد. باورم نمی شود.

صحت دارد. این موضوع در خیلی از سایت ها هم بازخورد داشته و باعث انتقادهایی شده است.

قطعا خیلی از مردم ما مسی را دوست دارند و همیشه از او حمایت می کنند. این دوستان محترم هم که می روند برای مسی کامنت بد می گذارند، کاری نکنند که او عصبانی شود و ۵ تا گل به ما بزند. خواهش می کنم این دوستان دست از چنین کاری بردارند وگرنه اگر عصبی شود در زمین برایمان بیشتر دردسرسازتر می شود.

شما تصور کنید در آلمان هستید و یکی از دوستان تان می خواهد این کامنت های فارسی را برایش ترجمه کنید. چه حسی به شما دست می دهد؟

واقعا حرکت زشتی است. ما مدام از فرهنگ مان حرف می زنیم و می گوئیم فرهنگ داریم، فرهنگ داریم آنوقت می رویم در صفحه مسی چنین فحش هایی می نویسیم. من امیدوارم این موضوع واقعی نباشد. اصلا نمی توانم قبول کنم یک ایرانی چنین کاری کند. مایه تاسف است. شما ببیند وقتی بازیکنان محبوب به ایران می آیند، مردم چطور به استقبال شان می آیند. اخیراً دیدید که در زمان ورود میلان به تهران، مردم چطور به استقبال شان رفتند. وقتی من این چیزها را می بینم باورم نمی شود که ایرانی ها چنین کاری کنند و برای مسی حرف های توهین آمیز بنویسند.

شاید این عده هم مثل همان عده هواداری هستند که گاهی در بین ۱۰۰ هزار نفر، جو استادیوم را مسموم می کنند.

نمی دانم، واقعا نمی دانم. فقط می دانم که ایرانی ها علاقمند هستند و خونگرم. این حرکت ها واقعا زشت است و فقط فرهنگ و تمدن خودمان را زیر سوال می برد. اتفاقا ما باید از این فرصت استفاده کنیم و برخلاف چیزهایی که در دنیا می گویند، فرهنگ خودمان را نشان بدهیم. من نمی دانم با نوشتن این چیزها دنبال چه هستیم؟ می خواهیم روحیه مسی را تضعیف کنیم؟ شما شک نکنید اتفاقا با این کارها او تحریک می شود و خدای ناکرده به ما ۵،۶ گل می زند!

در تمرین نوجوانان هستید. از وضعیت این تیم بگوئید.

خدا را شکر همه چیز خوب است. ارد خوبی شرکت کنیم. این تورنمنت در سن پترزبورگ برگزار می شود و غیر از ایران و ژاپن که آسیایی هستند، ۱۴ تیم از اروپا شرکت می کنند. می تواند محک خوبی برای ما باشد.

خود شما هم که با ژاپن و کره جنوبی مذاکره کردید.

بله، کمیته بین الملل هم نامه های مورد نیاز را به فدراسیون فوتبال این دو کشور ارسال کرده و پیگیر هستیم. قرار است تاریخ مورد نظرشان را بدهند. ما طوری برنامه ریزی کرده ایم که به امید خدا هر ماه یک اردوی خارجی خواهیم داشت.

آقای علی دوستی با مشکلات جسمانی روبرو بود. آیا این مشکلات رفع شده؟

بله، خدا را شکر خیلی بهتر از قبل شده و در تمرینات حاضر است.