برخورد جدی با افاغنه غیر مجاز مقیم زرند / جداسازی دانش آموزان افغانی و ایرانی از ابتدای سال تحصیلی جدید

حبیب الله خنجری فرماندار زرند به همراه سرهنگ چوگانی فرمانده انتظامی منطقه زرند با سران طوایف مهاجرین افغان مقیم زرند دیدار و گفتگو کرد.

خنجری فرماندار زرند در نشست با سران طوایف مهاجرین افغان مقیم زرند گفت: با افراد غیر مجاز مقیم شهرستان زرند برخورد خواهد شد.

 

Afghani-Zarand_01

 

به گزارش صدای زرند، حبیب الله خنجری فرماندار زرند به همراه سرهنگ چوگانی فرمانده انتظامی منطقه زرند با سران طوایف مهاجرین افغان مقیم زرند دیدار و گفتگو کرد.

 
حبیب الله خنجری فرماندار زرند هدف از برگزاری این نشست را توجیه سران افاغنه دانست و گفت: همه افرادی که در شهرستان های استان به ویژه در زرند مقیم هستند، باید دارای کارت شناسائی معتبر باشند و با افراد غیر مجاز برخورد خواهد شد.

 
وی به افاغنه غیر مجاز ساکن در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: هیچ یک از ارگان های دولتی در خصوص این افراد تعهد نداشته و بکار گیری و پناه دادن به افراد غیر مجاز خلاف قانون و مقررات می باشد.

 
فرماندار زرند در ادامه تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از جرائم و خلاف هائی که در سطح شهرستان به انجام می رسد توسط همین افراد غیر مجاز انجام می گیرد و بعضاً به نام سایر مهاجرین تمام می شود.

 
نماینده عالی دولت در شهرستان زرند تصریح کرد: هر گونه فعالیتی از سوی مهاجرین و افاغنه باید براساس قانون و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد و در صورت انجام خلاف عرف جامعه با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

 
وی از طرح جدا سازی دانش آموزان مهاجرین و ایرانی از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد وگفت: در این طرح نیز دانش آموزان دختر و پسر ایرانی از مهاجرین تفکیک خواهند شد و افرادی در مدارس ثبت نام خواهند شد که کارت اقامت آنها دارای تائیدیه و برای سکونت در زرند صادر شده باشد.

 
خنجری فرماندار زرند ضمن گلایه از بعضی از رفتارهای افاغنه و راه اندازی کاروان های شادی و عروسی در شهر گفت: متأسفانه در بعضی مواقع شاهد رفتارهائی هستیم که هیچ گونه دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد و این امر باعث ناراحتی بسیاری از شهروندان شده است و ما نیز مجبوریم برخورد قهر آمیزی را برای آنها در نظر بگیریم.

 
وی در ادامه به وضعیت کار افاغنه نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت مهاجرین در صنوفی مانند مواد غذائی، خشکبار، میوه فروشی، خرید و فروش پسته و مغز ممنوع می باشد و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

 
ایشان در پایان به وضعیت پوشش نامناسب زنان مهاجر، بهداشت محل زندگی خانوارها، عدم نگهداری دام، ازدواج با زنان ایرانی نیز اشاره کرد و خواستار همکاری بیشتر سران طوایف با فرمانداری و نیروی انتظامی شد.

 

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی فرمانداری زرند