رشیدی: آستین های اداره «فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند» بالاست

وی خبر از برگزاری ۱۲جشنواره در قالب نماز، تئاتر، موسیقی، کتاب کودک، پسته و… را در سال جاری داد و بیان کرد: با آنکه بودجه تخصیص داده شده به آنها از طرف اداره کل از سال گذشته کمتر است، برآورد برگزاری این جشنواره ها را ۲۵۴میلیون تومان دانست، و اشاره کردند که آستین های خود را برای برپایی آبرومندانه این جشنوارها بالا زده ایم و با استعانت از خداوند منان و با تاثی از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری اراده کرده ایم تا جایگاه واقعی زرند را در زمینه فرهنگ و هنر در استان و ایران به هنر دوستان بشناسانیم.

در جلسه ای که در اتاق انجمن شعر ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند برگزار شد، جمعی از شاعران این شهرستان با حضور ریاست این اداره و دبیر اولین جشنواره استانی شعر نماز به نقد و بررسی این جشنواره پرداختند.
               

به گزارش صدای زرند، در این نشست صمیمی هر کدام از شاعران از زاویه نگاه خود پبشنهادات و نقدهای خود را از کم و کیف برگزاری جشنواره استانی شعر نماز بیان نمودند و دست اندرکاران این جشنواره به فراخور نقدهای مطرح شده پاسخ هایی را بیان می کردند.
               
از جمله انتقاداتی که بین شعرا مشترک بود ساعت و روز برپایی این جشنواره بود که مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در این باره گفت: زمان این مراسم از طرف برخی میهمانان استانی چندین بار تغییر کرده است و در روزجشنواره هم برنامه ی تعریف شده ایشان با توجه به کثرت کارها جناب فرشید فلاح، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تا ساعت ۱۱:۳۰بود؛ و از طرفی با توجه به عدم حضور به موقع بعضی از مسئولان به خاطر مسائل حاشیه ای شهرستان ما مجبور شدیم بعضی برنامه های پیش بینی شده جشنواره را با توجه به اولویت و اهمیت آن ها، اجبارا حذف کنیم.
               
ایشان انتقاداتی که پیرامون کم بودن تعداد شعرها بود را وارد دانستند و قول دادند در برنامه های آینده این نقیصه با تدابیری جبران شود.
               
دبیر اولین جشنواره استانی شعر نماز در این نشست از میزبانی دوباره زرند در سال آیند خبر داد و کرد: ابتدا بنا بر این بود که  ۳ منتخب برتر در این جشنواره داشته باشیم اما از آنجا که اشعار اراده شده به دبیرخانه، آثاری قوی بودند با تلاش های مدیریت اداره ارشاد زرند انتخاب آثار را به ۱۳ اثر ارتقا دادیم.
               
معینیان علت انتخاب مجدد شهرستان زرند برای میزبانی جشنواره استانی شعر نماز را کیفیت بالای برگزاری آن دانست.
               
وی در جواب یکی از انتقادات مبنی بر اینکه داوران اصل و محتوی شعرها را مورد ارزیابی قرار دهند نه مبنا آنها بر بر شهرت خالق اثر باشد، گفت: سر برگ آثار با کد نشانه گذاری می شود و داوران از خالق شعر بی اطلاع هستند پس شهرت شاعر نمی تواند قضاوت داوران را تحت شعاع خود قرار دهد.
               
در پایان جلسه  احمد رشیدی، رییس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی زرند به تاثیر شگرف شعر در تمامی آثار هنری اعم از تئاتر، موسیقی و اشاره کردند و شاعران را از زمره روشنفکران جامعه دانستند.
               
ایشان  اهتمام ویژه مجموعه تحت مدیریت خود در راستای حمایت از شعر شهرستان را از بارزترین فعالیت های امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند دانستند.
               
رشیدی در ارزیابی خود از جشنواره استانی شعرنماز گفت: با اینکه این جشنواره جزء برنامه های سفارشی بود، توانستیم با مدیریت کردن آن، یک شور و شوق در بین شاعران استان و شهرستان ایجاد کنیم که الحمدالله آثار خیلی خوبی را در این جشنواره داشتیم.
               
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند از تنگناهای پیش روی خود سخن به میان آورد؛ و خطاب به شاعران افزود: بودجه اختصاصی به جشنواره های سال گذشته ۱۰میلیون بود در حالی که ما  نزدیک ۴۰میلیون گردش مالی داشتیم.
               
وی خبر از برگزاری ۱۲جشنواره در قالب نماز، تئاتر، موسیقی، کتاب کودک، پسته و را در سال جاری داد و بیان کرد: با آنکه  بودجه تخصیص داده شده به آنها از طرف اداره کل از سال گذشته کمتر است، برآورد برگزاری این جشنواره ها را ۲۵۴میلیون تومان دانست، و اشاره کردند که آستین های خود را برای برپایی آبرومندانه این جشنوارها بالا زده ایم و  با استعانت از خداوند منان و با تاثی از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری اراده کرده ایم تا جایگاه واقعی زرند را در زمینه فرهنگ و هنر در استان و ایران به هنر دوستان بشناسانیم.

              

ShabeSher_01 ShabeSher_02 ShabeSher_03 ShabeSher_04

انتهای پیام/

گزارش: حسن ضیاءالدینی