‌تولید ۲۰ هزار تن پسته در زرند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان زرند گفت‌: در این شهرستان ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت پسته قرار دارد که ۴۲ هزار هکتار بصورت بارور و سه هزار هکتار نیز بصورت نهال هستند که در سال جاری۲۰ هزار تن محصول پسته تولید شد. صدای زرند: مهندس علی امیری، در گفت و گو با خبرگزاری […]

SedayeZarand.IRمدیرجهادکشاورزی شهرستان زرند گفت‌: در این شهرستان ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت پسته قرار دارد که ۴۲ هزار هکتار بصورت بارور و سه هزار هکتار نیز بصورت نهال هستند که در سال جاری۲۰ هزار تن محصول پسته تولید شد.

صدای زرند: مهندس علی امیری، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: برای فرآوری پسته ۶۴ ترمینال مکانیزه و نیم مکانیزه، ۷۵ کارگاه فراوری و ضبط پسته و سه هزار و ۲۰۰ کارگاه خانگی ضبط پسته در شهرستان زرند فعالیت می‌کنند.

امیری‌ به خشکسالی‌های اخیر شهرستان زرند نیز اشاره کرد و افزود: سختی آب در برخی مناطق این شهرستان بسیار بالا رفته است و افت سطح آب‌های زیر‌زمینی موجب شوری و سختی آب در برخی مناطق شده است که آب ۳۰ درصد از باغات پسته شهرستان زرند با شوری بالا روبرو است و امکان اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در این باغات وجود ندارد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان زرند در پایان خاطر نشان کرد: سرمازدگی، بارندگی در زمان گل دهی و گرمای بیش از حد تابستان به ۴۰ تا ۶۰ درصد باغات پسته در سال گذشته خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/