نواز شریف: سفر به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایران باعث افتخار است

نواز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس مجمع پارلمانهای آسیا در اسلام آباد در دیدار با حجه الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی ایران از پیشنهاد رییس هیات پارلمانی کشورمان درباره سفر به ایران استقبال کرد و گفت: در اسرع وقت از ایران دیدار خواهم کرد […]

SedayeZarand.IRنواز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس مجمع پارلمانهای آسیا در اسلام آباد در دیدار با حجه الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی ایران از پیشنهاد رییس هیات پارلمانی کشورمان درباره سفر به ایران استقبال کرد و گفت: در اسرع وقت از ایران دیدار خواهم کرد و این باعث افتخار است که ضمن سفر به تهران با مقامهای ارشد ایران دیدار و گفت و گو کنم.

صدای زرند: به گزارش ایرنا از هتل سرینا محل برگزاری اجلاس مجمع پارلمانی آسیا ، ابوترابی فرد امروز سه شنبه ضمن قدردانی از مقامات پاکستان برای میزبانی این نشست؛ خطاب به نواز شریف گفت: برگزاری اجلاس مجمع پارلمانی آسیا بهترین راهکار برای رسیدن به اهداف مشترک کشورهای قاره آسیا بوده و در این مسیر پاکستان و دیگر کشورهای عضو باید فعالیت های خود را بسوی برداشتن گامهای عملی افزون کنند.

رییس هیات پارلمانی کشورمان در نشست مجمع، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را با هدف استفاده بیشتر از ظرفیتهای کشورهای قاره آسیا برای رسیدن به نقطه مشترک اعلام کرد.

ابوترابی فرد تاکید کرد: جهت بررسی مسائل و مشکلات قاره کهن نشست های تروئیکا (سه جانبه روسای مجمع در زمانهای گذشته، حال و آینده) برگزار شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان افزود: موضوع کشورهایی هم که مایلند به عنوان ناظر در این نشست ها حضور یابند بلامانع می باشد تا بتوان از نقطه نظرات آنان استفاده کرد.

ابوترابی فرد در حاشیه اجلاس در دیدار با ˈناکیون ننˈ نایب رییس مجلس کامبوج، با بیان اینکه کامبوج بعلت تشکیل پارلمان قدرتمند برگرفته از آرای مردم دارای جایگاه ویژه ای در مجمع مجالس آسیایی(APA) است، گفت: اجلاس آینده این مجمع در کشور کامبوج برگزار می شود و ایران از این موضوع استقبال می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مذاکرات میان کشورها در حاشیه اجلاس مجمع پارلمانی آسیا؛ فرصت های مناسبی را برای ارتقا همکاری ایجاد می کند، افزود: هم اکنون مجلس ایران آمادگی خود را برای تشکیل گروه دوستی پارلمانی میان ایران و کامبوج اعلام می کند تا به این وسیله در باره مسائل آسیایی تصمیم گیری شود، همچنین دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی (APA) آمادگی دارد برای اجلاس سال ۲۰۱۵ کامبوج همکاری لازم را با این کشور داشته باشد.

در این دیدار ناکیون نن نایب رییس مجلس کشور کامبوج، با بیان اینکه کامبوج برای ایران به عنوان یک کشور مقتدر احترام قائل است، گفت: نقش ایران در برگزاری این اجلاس و سایر اجلاس ها بسیار پر رنگ است.

وی، ادامه داد: کامبوج برای اجلاس مجمع پارلمانی آسیا (APA) در سال ۲۰۱۵ اعلام آمادگی کرده و امیدواریم این اجلاس در این سال با موفقیت برگزار شود.

نایب رییس مجلس کشور کامبوج، بر لزوم افزایش ارتباط و تعاملات اقتصادی میان دو کشور ایران و کامبوج تاکید کرد و گفت: این کشور از برنامه ریزی جهت دیدار وزرای اقتصادی دو کشور برای توسعه اقتصادی استقبال می کند.

هیات پارلمانی کشورمان شامل ابوترابی فرد، حسین نجابت، حسین امیری خامکانی، اسماعیل جلیلی، عوض حیدر پور شهرضایی، محمد جواد نظری مهر و حسین شیخ الاسلام، سید مرتضی رضویانی و مصطفی هدایتی منش با هیات پارلمانی کشور مالزی نیز دیدار و گفت وگو کردند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان امروز در دومین نشست عمومی مجمع پارلمانی آسیا گفت: مجمع مجالس آسیایی می تواند نقش مهمی در نزدیکی کشورهای آسیایی و سرعت بخشیدن به تلاشها برای غلبه بر چالش های منطقه ای داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان افزود: کشورهای آسیایی برای مقابله با چالش های ˈصلح ، انرژی، اقتصاد و محیط زیستˈ نیاز به تلاش های مشترک برای غلبه بر این مشکلات دارند.

وی تاکید کرد: تبادل هیات های پارلمانی و تقویت کمیته دائمی این مجمع می تواند کمکی به مردم آسیا و نزدیک تر شدن آنان برای همکاری و رسیدن به رفاه بیشتر باشد.

نواز شریف گفت: اگر کشورهای آسیایی موفق به بهره بری از منابع خود را در راستای حفظ آنها و همچنین رشد اقتصادی باشند، قادرند فقر در این قاره کهن را تا سال ۲۰۵۰ میلادی ریشه کن کنند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کشورش بمنظور غلبه بر بحران انرژی بر روی پروژه های مختلفی از جمله خط لوله صلح ( انتقال گاز ایران به پاکستان) فعالیت دارد.

این نشست امشب با صدور قطعنامه پایانی به اتمام می رسد و هیات پارلمانی کشورمان بامداد فردا اسلام آباد را به مقصد تهران ترک می کند.

انتهای پیام/