سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران

مقامات نظامی اسرائیلی گفته اند: در سال آینده میلادی هیچ حمله نظامی از اسرائیل علیه ایران انجام نخواهد شد به همین دلیل همه پول هایی که برای کسب آمادگی ها هزینه شده بود بدون نتیجه بوده است. صدای زرند:‌ یک روزنامه اسرائیلی از سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری این رژیم برای برای تهیه مقدمات حمله […]

SedayeZarand.IRمقامات نظامی اسرائیلی گفته اند: در سال آینده میلادی هیچ حمله نظامی از اسرائیل علیه ایران انجام نخواهد شد به همین دلیل همه پول هایی که برای کسب آمادگی ها هزینه شده بود بدون نتیجه بوده است.

صدای زرند:‌ یک روزنامه اسرائیلی از سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری این رژیم برای برای تهیه مقدمات حمله نظامی احتمالی به ایران خبر داد.

روزنامه یدیعوت آحارونت نوشت: منابع اسرائیلی گفته اند هزینه های کسب آمادگی اسرائیل برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران به بیش از ۱۲ شیکل معادل ۴ میلیارد دلار رسیده است.

آمریکا درباره این رقم از سرمایه گذاری های نظامی – امنیتی اسرائیل هیچ وعده ای برای کمک و پرداخت کل یا بخشی از این پول نداده است.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز با امضای احکامی، هزینه کردن این مبلغ را تایید کرده است. این مبلغ برای برنامه هایی از جمله برگزاری مانورهای نظامی و کسب آمادگی های اطلاعاتی – امنیتی اختصاص یافته است.

این روزنامه افزود: اسرائیل به رغم اینکه قانع است نمی تواند بدون مشارکت و کمک آمریکا، عملیات نظامی علیه ایران انجام دهد اما این مبلغ را برای برنامه حمله یکجانبه تل آویو به ایران هزینه کرده است.

مقامات نظامی اسرائیلی همچنین گفته اند: در سال آینده میلادی هیچ حمله نظامی از اسرائیل علیه ایران انجام نخواهد شد به همین دلیل همه پول هایی که برای کسب آمادگی ها هزینه شده بود بدون نتیجه بوده است.

آنها همچنین گفته اند اسرائیل باید قدرت بازدارندگی تاثیرگذار و واقعی و نه نظری را ایجاد کند زیرا طرح هایی که تاکنون برای این منظور تهیه شده بودند به لحاظ ارتباط با واقعیت ها، مشکلات بسیاری داشته اند. با این حال مقامات اسرائیلی قصد دارند قدرت نظامی این رژیم را تا سال ۲۰۱۵ به سطح بازدارندگی کامل و تاثیرگذاری بالا برسانند.

روزنامه یدیعوت آحارونت اضافه کرد: فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل در سال جاری که همچنان ادامه دارد با صرف هزینه های گسترده ای همراه بوده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ابتدای سال جاری میلادی نسبت به حمله احتمالی اسرائیل به ایران نگران بود. اوباما شخصا نتانیاهو را تهدید کرد که در برابر ایران، خویشتندار باشد.

در همین ارتباط گری سیمور مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور هسته ای در سخنرانی در اسرائیل گفته بود: آمریکایی ها ایمان داشتند که اسرائیل در سال ۲۰۱۲ به ایران حمله خواهد کرد. امریکایی ها نگران بودند چنین حمله ای باعث شود منطقه ناآرام شود و آمریکایی ها را به دخالت نظامی در خاورمیانه سوق دهد که به سود منافع ملی واشنگتن نباشد. این موضوع همچنین باعث می شد برنامه استفاده از شلاق حمله نظامی اسرائیل برای تقویت ائتلاف بین المللی و تحریم ها علیه ایران و ایجاد نگرانی در میان ایرانی ها با مانع روبه رو شود.

انتهای پیام/