۹۰ درصد خشکی درختان پسته ناشی از عوامل تغذیه ای است / اطلاع رسانی در زمینه مسائل آلایندگی از وظایف روابط عمومی هاست

چهل و هشتمین نشست مدیران روابط عمومی ادارت شهرستان  زرند با محوریت بررسی دیدگاههای کارشناسی در خصوص تنویر افکار عمومی به میزبانی جهاد کشاورزی برگزار گردید.   صدای زرند: سید علی امیری رییس انجمن روابط عمومی زرند در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان در خصوص توجه بیشتر مدیران روابط عمومی به […]

RavabetOmomiچهل و هشتمین نشست مدیران روابط عمومی ادارت شهرستان  زرند با محوریت بررسی دیدگاههای کارشناسی در خصوص تنویر افکار عمومی به میزبانی جهاد کشاورزی برگزار گردید.

 

صدای زرند: سید علی امیری رییس انجمن روابط عمومی زرند در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان در خصوص توجه بیشتر مدیران روابط عمومی به انعکاس بهتر و خلاقانه عملکرد ادارات شهرستان، حق عضویت را به عنوان پشتوانه فعالیت و برنامه ریزی های انجمن دانست و پیگیری وصول آن را از سوی خزانه دار انجمن خواستار شد.

 

در ادامه مسعود لشکری دبیر انجمن ضمن اشاره به کارکرد و تاثیر رسانه های شهروندی خواستار رسیدگی، توجه و آشنایی بیشتر مدیران روابط عمومی با انواع و عملکرد این رسانه ها شد.

 

وی با اشاره به موضوع مبتلاً به این روزهای زرند و دغدغه مردم و مسئولین در خصوص آلایندگی های مراکز صنعتی تعامل بیشتر با رسانه ها و استفاده از این ظرفیت در خصوص تنویر افکار عمومی را مهمترین عامل و تاثیر گذارترین آن دانسته و افزود: یکی از برنامه های آینده انجمن برگزاری تورهای مطبوعاتی است تا اصحاب رسانه با حضور در این مراکز و جمع آوری آزاد اطلاعات بتواند در حاکم شدن آرامش روانی در جامعه شهری زرند نقش ایفا نمایند.

 

دبیر انجمن روابط عمومی های زرند افزود: رسانه‌ها‌، عامل و سازمان‌هایی هستند که ارتباطات‌، ایده‌ها و اطلاعات و تصاویر دنیای ما را می‌رسانند‌، تار و پود نمادین زندگی اجتماعی ما را تشکیل می‌دهند و در دنیای امروزی‌، جایگاه رسانه‌، تنویر افکار عمومی و ایجاد فضاهای مناسب برای گفتگو و برخورد سالم و سازنده نظرات و چندین نقش اساسی دیگر می‌باشد‌.

 

لشکری تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بالقوه معناداری در شکل‌گیری ادراک و افکار بازی می‌کنند‌. و طبعاً مدیران روابط عمومی با استفاده از این ابزار تاثیر گذار باید جریان ساز باشند نه اینکه با جریانی همراه شوند که این خطرناک ترین جنبه کار سازمانی است و هم به منافع سازمان و هم به منافع عمومی لطمه خواهد زد.

 

در ادامه مهندس علی زارعی، مدیر جهاد کشاورزی زرند، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این نشست و تبریک ماه ضیافت الهی آشنا ساختن مردم با حقایق و واقعیت ها را جزء وظایف ذاتی مدیران روابط عمومی برشمرده و افزود: در راستای  تضاد بوجود آمده در حوزه کشاورزی و صنعت زرند که متاسفانه بسیاری از کشاورزان یکی از دلایل بیماری درختان پسته را وجود مراکز صنعتی در شهرستان می دانند باید گفت ۹۰% خشکی درختان در این دوره مربوط به علت تغذیه نامناسب درختان می باشد.

 

وی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان مربوطه در چند مرحله مشخص گردید که ۹۰% خشکی درختان در این دوره مربوط به عوامل تغذیه ای درختان می باشد و فقط احتمال می رود ۱۰% مربوط به آلایندگی صنایع باشد.

 

مهندس زارعی، همچنین با اشاره به پایین آمدن سطح آب سفره های زیر زمینی که ریشه در کاهش نزولات جوی دارد، خاطر نشان کردند: با توجه به تحقیقات میدانی که کارشناسان این اداره با همکاری دیگر مراکز تحقیقاتی ذی صلاح در زمینه خشک شدن درختان پسته انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که عدم “تغذیه درست” موجب این پدیده ی طبیعی شده است.

 

اسماعیلی، مدیر روابط عمومی مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند نیز گزارشی از اقدامات زیست محیطی انجام شده در این کارخانه را ارائه نمود و اظهار داشت:  که تاکنون سهم آلایندگی صنایع در شهر زرند مشخص نشده است که نیازمند بررسی کارشناسی می باشد.

 

وی گفت: چرا باید صنایعی مانند کک سازی مورد  اتهام قرار گیرند در صورتیکه صنایعی مانند نیروگاه برق، کارخانه ذغالشویی و کشتارگاه ها نیز در شهرستان وجود دارد.

 

اسماعیلی افزود: حتی خودروهای موجود در شهر زرند نیز خود عاملی به تولید آلایندگی در شهر محسوب می شود اما در این زمینه بحث چندانی نمی شود.

 

همچنین محسنی، مدیر روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان زرند و کوهبنان، از مدیران روابط عمومی کارخانجات کک سازی خواست به منظور تنویر افکار عمومی شهروندان، فعالیت هایی که در زمینه کاهش آلایندگی های این مراکز صنعتی در حال پیگیری است از طریق نشریات چاپی و مجازی به اطلاع عموم رسانده شود.

 

در پایان این نشیت اطلاع رسانی صحیح و کامل در خصوص اقدامات زیست محیطی و وضعیت کارخانجات و صنایع شهرستان زرند توسط روابط عمومی ها جزء اولویت های کاری قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/