حمله به فیس‌بوک مسی، سازماندهی شده بود!

یک کار‌شناس امنیت سایبری مدعی شد ماجرای فحاشی منتسب به ایرانیان در صفحه فیس بوک لیونل مسی یک خرابکاری سازماندهی شده برای ضربه زدن به حیثیت ایرانی‌ها است. صدای زرند: به گزارش ایلنا،‌ پاشا ناصرآبادی با بیان این مطلب افزود: ‌ معمولا کامنت‌های اولی که برای یک مطلب در فیس بوک گذاشته می‌شود می‌تواند مسیر […]

SedayeZarand.IRیک کار‌شناس امنیت سایبری مدعی شد ماجرای فحاشی منتسب به ایرانیان در صفحه فیس بوک لیونل مسی یک خرابکاری سازماندهی شده برای ضربه زدن به حیثیت ایرانی‌ها است.

صدای زرند: به گزارش ایلنا،‌ پاشا ناصرآبادی با بیان این مطلب افزود: ‌ معمولا کامنت‌های اولی که برای یک مطلب در فیس بوک گذاشته می‌شود می‌تواند مسیر و جهت کامنت‌های بعدی را تعیین کرده و موجب اعلام نظرهای موافق و مخالف شود که همین مسئله در کنار پوشش خبری وسیع این رویداد در جهان به افزایش کامنت ها و بروز این اتفاق دامن زده است.

وی ادامه داد: این موضوع، نمونه‌ای از جدید‌ترین روش جنگ سایبری علیه حیثیت یک ملت است، درحالی‌که لیونل مسی، یک شخصیت محبوب در بین ایرانی‌هاست و الگوی بسیاری از فوتبال‌دوستان بوده و هست و بازی در مقابل وی باعث افتخار ملی‌پوشان ایرانی است. در نتیجه علیرغم تمام مشکلات فرهنگی فوتبال نمی‌توان چنین مسئله‌ای را منطقی دانست.

ناصرآبادی با اشاره به عدم پخش تصاویر خانم فرناندا لیما مجری برنامه قرعه‌کشی جام‌جهانی توسط صدا و سیما و بروز رخداد مشابهی در صفحه فیس‌بوک وی که آن هم به ایرانی‌ها منتسب شده، گفت: «چرا کسی نمی‌پرسد اصلا این همه ایرانی، او را از کجا می‌شناختند که بخواهند صفحه فیس‌بوکش را آماج ناسزا قرار دهند؟»

وی اظهار کرد: در این مسئله هیچ منفعتی برای ایرانی‌ها وجود ندارد اما با اندکی بررسی در می‌یابیم که با مواضع دشمنان ملت ایران همخوانی شگفت‌انگیزی دارد. در نتیجه می‌توان منشا ساماندهی آن را حدس زد.

ناصرآبادی با اشاره به سابقه اینگونه اقدامات بر علیه ایران، کرم استاکس‌نت را نمونه‌ای از معروف‌ترین حملات سایبری در چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: جنگ‌های امروزی رنگ و بویی تازه به خود گرفته و ماهیت آن‌ها در حال تغییر است و خسارت جنگ‌های سایبری به مراتب بیشتر و هزینه اجرای آن‌ها بسیار کمتر است و در عین حال نیازی به درگیری و رویارویی مستقیم هم ندارد.

وی گفت: از آنجا که دسترسی به فیس‌بوک در داخل ایران فیلتر است ردیابی دقیق این خرابکاری وجود نداشته و طبیعی است این افراد از طریق IP کشورهای دیگر به فیس‌بوک متصل شده باشند.

انتهای پیام/