مبارزه جدی با بیماری تب کنگو در زرند

جلسه پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در محل فرمانداری زرند برگزار گردید.

 جلسه پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور حبیب الله خنجری فرماندار زرند، لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی زرند و جمعی از مدیران ادارات سطح شهر در محل فرمانداری زرند برگزار گردید.

 

 

 جلسه پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

به گزارش صدای زرند، حبیب الله خنجری فرماندار زرند در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از اهمیت مدیران به بحث سلامت جامعه از ورود دام های غیر مجاز به شهرستان گفت و تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه بیماری باید شدت نظارت و کنترل ورود دام به شهرستان افزایش یابد.

 
فرماندار زرند افزود: خوشبختانه اقدامات اولیه توسط اداره دامپزشکی به خوبی در حال انجام می باشد ولی این اقدامات باید در سطح وسیع تر نیز انجام گیرد.

 
نماینده عالی دولت در شهرستان زرند به مصوبات جلسات نیز اشاره کرد و گفت: کلیه مصوباتی که با سلامت شهروندان در ارتباط هستند مهم و لازم الاجراست و کلیه مدیران باید در این خصوص تمام سعی خود را بکار گیرند.

 
لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی زرند نیز یادآور شد: بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که از طریق گوشت و خون دام بیمار به انسان انتقال می یابد و حداکثر زمان آن ۹ روز می باشد.

 
وی انتقال این بیماری از انسان به انسان را از طریق خون و ترشحات دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از این بیماری باید گوشت قرمز در دمای بالای ۵۰ درجه به خوبی پخته شود و پس از ذبح دام باید طی یک تا دوازده ساعت جمود نعشی بر روی جسد دام انجام گیرد.

 
رئیس اداره دامپزشکی زرند تصریح کرد: ساخت و وجود اطاق پیش سرد در کشتارگاه ها باید در اولویت اقدامات نهادهای ذیربط قرار گیرد.

 
وی در ادامه افزود: هم مرز بودن ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان ایران را در زمره کشورهای حجم پذیر از نظر انتقال بیماری ها دام و پرندگان قرار داده است.

 
ایشان تصریح کرد: سم پاشی محل نگهداری دام ها، توجیه قصابان و برگزاری کلاس های آموزشی، تأمین البسه مناسب برای سلاخان کشتارگاه، جمع آوری کودهای دامی، جلوگیری از ورود دام ها و پرندگان فاقد مجوز بهداشتی، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه پرستاران از اقدامات مهم در این خصوص خواهد بود.

 

انتهای پیام/