۴۰ درصد وزن مردم ایران بیش از حد متعادل است

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۴۰ درصد وزن مردم ایران بیش از حد متعادل است. صدای زرند: به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، مسعود فلاحی در حاشیه مراسم اقتتاحیه سومین نمایشگاه سلامت سرخس در شهرک گاز شهید مهاجر با اشاره به مصرف انواع مواد غذایی در […]

SedayeZarand.IRعضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۴۰ درصد وزن مردم ایران بیش از حد متعادل است.

صدای زرند: به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، مسعود فلاحی در حاشیه مراسم اقتتاحیه سومین نمایشگاه سلامت سرخس در شهرک گاز شهید مهاجر با اشاره به مصرف انواع مواد غذایی در کشورمان افزود: اگر به غذا و تغذیه اهمیت ندهیم مشکلاتی گریبانگیر مردم ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در خصوص سلامت مردم با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم اظهارداشت: متاسفانه در اثر ورود فرهنگ های غربی به کشورمان و مصرف مواد غذایی مضر نظیر فست فودها سلامت ایرانی ها و مردم کشورهای آسیای میانه به خطر افتاده است.

فلاحی عدم رعایت انضباط غذایی را عامل بیماری های متابولی در سطح جهان دانست و تصریح کرد: دیابت یک بیماری ساکت و آرام است که در حال پیشرفت است و باید عنوان کنم در حال حاضر میزان دیابت افراد ۱۰ درصد است و ۱۰ درصد هم در مرحله پیش دیابت هستند.

استاد دانشگاه ادمونتور کانادا با بیان اینکه آنچه ما ایرانی ها مصرف می کنیم بیش از نیاز بدن است اذعان کرد: این موضوع باعث بروز بیماری های گوناگون نظیر سرطان می شود که ناشی از مصرف غذای زیاد و چاقی است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد وزن مردم ایران بیش از حد متعادل است و ۳۰ درصد مردم چاق هستند.

فلاحی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان دچار بیماری دیابت هستند افزود: در ۱۰ سال آینده این تعداد به دو برابر افزایش می باید و نصف کره زمین به این بیماری دچار می شوند.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد خواستار اجرای ساختار تغذیه ای از طریق برگزاری دوره های کوتاه مدت برای تربیت متخصصین آشپزی شد و بیان کرد: باید با این اقدام جلوی پیشرفت و بروز بیماری ها را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما باید از مصرف بیش از حد برنج، قند، نان و نوشابه خودداری کنند اذعان کرد: متاسفانه اغلب مردم ما فکر می کنند اگر برنج و غذا در سفره های زندگی نباشد نمی توان تغذیه کرد در حالی که مصرف بیش از حد این مواد غذایی موجب بروز بیماری های گوناگون می شود.

فلاحی تاکید کرد: مصرف مواد قندی برای نسل آینده ما خطرناک است بنابراین هرآنچه را مصرف می کنیم باید کمتر مصرف کرد لذا توصیه می کنیم از مواد غذایی نظیر گوشت و ماهی در سفره های ایرانی مصرف شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی یادآور شد: متاسفانه سونامی سرطان در جموری اسلامی رو به افزایش است که باید برای کنترل آن از نهاد خانواده کارهای جدی را شروع کنیم.

انتهای پیام/