دکتر امیری: پیشنهادهای ایران درخصوص انرژی به تصویب اعضای مجمع آسیا در اسلام آباد رسید

دکتر حسین امیری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایرنا گفت: پیشنهادهای موثری از سوی هیات ایرانی در کمیسیون های انرژی و اقتصادی اجلاس مجامع آسیایی ارائه گردید که این پیشنهادها ازسوی اعضا به تصویب رسید. صدای زرند: دکتر حسین امیری خامکانی، پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد […]

SedayeZarand.IRدکتر حسین امیری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایرنا گفت: پیشنهادهای موثری از سوی هیات ایرانی در کمیسیون های انرژی و اقتصادی اجلاس مجامع آسیایی ارائه گردید که این پیشنهادها ازسوی اعضا به تصویب رسید.

صدای زرند: دکتر حسین امیری خامکانی، پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: از جمله این پیشنهادها که به تصویب رسید برگزاری نشستی با وزرای انرژی کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده انرژی است.

روسا، معاونان و نمایندگان ۳۰ کشور عضو مجمع مجالس آسیایی از جمله هیات پارلمانی ایران به ریاست حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب قطعنامه پایانی این اجلاس سه روزه با عنوان اعلامیه اسلام آباد را مصوب کردند.

دکتر امیری خامکانی افزود: تشویق و ترغیب دولت ها برای اجرای قطعنامه های مصوب شده این اجلاس از جمله توسعه شبکه گازی مشترک میان کشورهای منطقه با توجه به هماهنگی که بین اعضای این مجمع پارلمانی بوجود آمد که از دولت های خود مصوبات را پیگیری کنند یکی از مسائل مهم این اجلاس می باشد.

در قطعنامه پایانی ششمین اجلاس مجمع مجالس آسیایی (APA) که به مدت سه روز دراسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد کشورهای عضو این مجمع، استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را حق ملت ها دانستند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان تاکید کرد: هماهنگی کشورها در این مجمع بیشتر از هماهنگی دولت هاست زیرا مجالس بعنوان نمایندگان و منتخب مردم و ملت ها محسوب می شوند.

نماینده هیات پارلمانی کشورمان در این اجلاس افزود: ما شاهد تلاش نمایندگان در راستای هماهنگی و همگرایی بودیم البته گاهی برخی از نمایندگان تحت تاثیر مسایل سیاسی و رویکرد دولت های خود قرار گرفتند.

امیری ادامه داد: ولی ما احساس می کنیم همگرایی در این نهاد مردمی بهتر از دولتهای کشورهای عضو می باشد. از سوی دیگر مجمع مجالس آسیایی نیز باید تلاش خود را به ترغیب دولت ها به منظور اجرای قطعنامه های تصویب شده متمرکز کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان نخست وزیر پاکستان و رییس مجلس سنای این کشور بعنوان رییس جدید مجمع دلگرم کننده بود. در این سخنان تاکید شد که از ظرفیت های اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی و ایجاد یک آسیای یکپارچه باید استفاده شود.

انتهای پیام/