پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی پروژه سد ثامن راور

فرماندار راور با بیان اینکه پروژه ساخت سد ثامن راور ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سد ثامن روستای قطروئیه پس از بهره‌برداری، آب آشامیدنی شهرستان‌های راور و زرند را تامین می‌کند. صدای زرند: محمدرضا شریفی امروز، فرماندار راور، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به خدمات نظام اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: یکی […]

SedayeZarand.IRفرماندار راور با بیان اینکه پروژه ساخت سد ثامن راور ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سد ثامن روستای قطروئیه پس از بهره‌برداری، آب آشامیدنی شهرستان‌های راور و زرند را تامین می‌کند.

صدای زرند: محمدرضا شریفی امروز، فرماندار راور، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به خدمات نظام اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: یکی از اقدامات قابل توجه در شهرستان راور احداث سد ثامن در روستای قطروئیه است که پس از بهره‌برداری آب آشامیدنی شهرستان‌های راور و زرند را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح سد ثامن یکی دیگر از طرح‌های مهر ماندگار استان کرمان است که در فاصله حدود ۱۳۵ کیلومتری شمال مرکز کرمان و در دو کیلومتری شرق روستای قطروئیه بر روی رودخانه حتکن و در ابتدای تنگه قدرون واقع شده است و از نوع بتنی غلطکی «R.C.C» است.

وی هدف از ساخت این سد را مهار سیلاب‌های رودخانه حتکن و قدرونی، تامین آب شرب درازمدت شهر راور و روستاهای اطراف با خط انتقالی به طول ۳۶ ‌کیلومتر و تامین آب شرب دراز‌مدت شهر زرند با خط انتقالی به طول ۵۸ کیلومتر به واسطه هشت ایستگاه پمپاژ اعلام کرد.

فرماندار راور از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی پروژه سد ثامن خبر داد و افزود: در حال حاضر مقدمات آب‌گیری بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته آماده است و طی یک ماه آینده اتمام می‌یابد و پس از آن آب‌گیری آغاز می‌شود.

شریفی یکی دیگر از اهداف احداث سد ثامن در منطقه را‌ تامین آب کشاورزی به میزان ۹۰۰ هکتار باغ‌های پسته شهرستان راور بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تامین آب از سد قدرونی پس از ذخیره و کنترل سیلاب‌ها حدود ۱۴.۸ میلیون متر مکعب است و ارتفاع سد ۴۴ متر، طول تاج ۱۹.۵ متر و عرض پی سد ۴۳.۲ متر است.

شریفی همچنین از جانمایی و تسطیح محدوده روستا به منظور استقرار اهالی در موقعیت جدید روستای قطروئیه خبر داد.

انتهای پیام/