آمریکا اگر جرات دارد، زیر توافقنامه بزند/ قطعا یکی از قدرت‌های موشکی منطقه هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را یکی از قدرت‌های موشکی منطقه دانست و گفت: به علت نگرانی دشمنان دلیل نمی‌شود آورده‌های خود را کم ببینیم. صدای زرند: به گزارش عصر امروز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور حزب موتلفه که صبح امروز در موسسه فرهنگی موتلفه برگزار […]

SedayeZarand.IRرئیس مجلس شورای اسلامی ایران را یکی از قدرت‌های موشکی منطقه دانست و گفت: به علت نگرانی دشمنان دلیل نمی‌شود آورده‌های خود را کم ببینیم.

صدای زرند: به گزارش عصر امروز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور حزب موتلفه که صبح امروز در موسسه فرهنگی موتلفه برگزار شد، مرحوم عسگر اولادی را یک سیاستمدار ریشه‌دار خواند و گفت: مهم است که در عرصه سیاست افراد رفتار حکیمانه داشته باشند و بادکنکی عمل نکنند. سیاستمداران بادکنکی تا باد و طوفان ایجاد نشود خود را نشان نمی‌دهند و صعود نمی‌کنند، اما سیاستمدار ریشه دار فضا را آرام میکند و اهل حکمت است.

وی ادامه داد: وقتی فضا غبارآلود و پوپولیستی شود و حرفها از روی فقه زده نشود، سیاستمداران ریشه دار مانند بادکنکی‌ها نمی‌توانند عمل کنند .

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های روز گفت: اینکه کشورهای غربی جیغ بنفش سر می‌دهند به علت نگرانی آنها ازدستیابی بمب اتمی ایران نیست که ما هم دنبال آن نیستیم. آنها جیغ می‌کشند چرا که تکنولوژی هسته‌ای که فناوری بسیار بالایی است، توانسته تراز کشور را در عرصه بین الملل بالا ببرد.

لاریجانی ادامه رشد علمی را از مسائل استراتژیک نظام خواند و گفت: نباید تردید کرد که رشد علمی کشور خوب بوده و غالب مسائل استراتژیک که توان کشور را بالا برده، با هدایت های مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه ایران قطعا یکی از قدرت های موشکی در منطقه است، گفت: به دلیل اینکه دیگران نگران نمی‌شوند، نمی‌شود آورده‌های خود را کم ببینیم و دلیل ندارد آن را بپوشانیم و آنهایی که باید بدانند می‌دانند که برای ما قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است. البته ما بازدارندگی را در سلاح کشتار جمعی نمیدانیم و در دفاع مشروع می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئول اطلاعات ارتش همین کشورهایی که خیلی حرف می‌زنند در جریان جنگ ایران با عراق به مسئولان عراقی گفته بود که حاضریم به شما بمب اتمی بدهیم تا کار ایران را تمام کنید.
وی با اشاره به دستیابی دانشمندان کشورمان به هواپیماهای شناسایی در زمینه دفاعی، گفت: این هواپیماها تکنولوژی بالایی دارد که ما نباید آنها را دست کم بگیریم .

لاریجانی همچنین با تاکید بر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب اقتصاد کشور، گفت: کشور ما استعدادهای بالقوه زیادی دارد و اگر دولت جدید به این ظرفیت‌ها توجه کند، می‌توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار آمریکایی ها بعد از توافقنامه ژنو، گفت: حرف‌های مسئولین آمریکایی در مورد هسته‌ای که البته زیادی حرف می‌زنند، مهم نیست و به آنها می‌گویم اگر جرات دارید زیر توافقنامه بزنید تا ببینید ما چکار می‌کنیم. شما نشستید حرف زدید سر میز مذاکره؛ دعوا کردید و اینکه در جلسات خود می‌گویید به این توافقنامه عمل نمی‌کنیم، نشان می‌دهد که خیلی “کوچولو” هستید و حتی به آن چیزی که خودتان هم قبول کردید، عمل نمی‌کنید. ما با این افراد نمی‌توانیم حرکت بزرگی ایجاد کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بالاخره این مسئله حل می‌شود و این نیست که فکر می‌کنند می‌توانند به جمهوری اسلامی کلک بزنند. ما آنها را زیر ذره بین گذاشتیم و در مرحله بعد باید درست رفتار کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های کلنگ زده شده در دولت قبل که میزان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: اگر این پروژه‌ها بخواهد تمام شود، ۵۰ الی ۶۰ سال زمان می‌برد که در آن زمان دوباره کلنگی زده شده است، اما بخاطر آمار دادن این پروژه‌ها را کلنگ زدند .

لاریجانی با بیان اینکه آمار خلاف واقع چه دردی را دوا می‌کند، خاطر نشان کرد: اینکه می‌گویند فلان قدر اشتغال ایجاد کردیم در حالی که ظرفیت‌های کشور به این اندازه نیست دردی را دعوا نمی‌کند و اینکه گفته شد رشد اقتصادی ما ۷ درصد بوده، اما دو ماه بعد که دولت جدید روی کار آمد، اعلام کردند رشد اقتصادی منفی ۵ درصد بوده است. این آمار خلاف واقع چه دردی را دوا می‌کند؟

انتهای پیام/