عارف: فعالیت‌های انتخاباتی مجلس دهم را آغاز کرده‌ایم/ حزب تشکیل می‌دهم

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اعلام این خبر که فعالیت‌های انتخاباتی مجلس دهم را آغاز کرده‌ایم گفت: امیدواریم با معرفی نیروهای برجسته و کارشناس مجلسی قوی داشته باشیم. صدای زرند: به نقل از عرش نیوز، محمد‌رضا عارف که پس از امضای دفتر یادبود نلسون ماندلا در سفارت جمهوری آفریقای جنوبی با خبرنگاران سخن می‌گفت از […]

SedayeZarand.IRرئیس بنیاد امید ایرانیان با اعلام این خبر که فعالیت‌های انتخاباتی مجلس دهم را آغاز کرده‌ایم گفت: امیدواریم با معرفی نیروهای برجسته و کارشناس مجلسی قوی داشته باشیم.

صدای زرند: به نقل از عرش نیوز، محمد‌رضا عارف که پس از امضای دفتر یادبود نلسون ماندلا در سفارت جمهوری آفریقای جنوبی با خبرنگاران سخن می‌گفت از تشکیل کارگروهی برای مطالعه و بررسی ایجاد حزب متبوعش خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال ارزیابی شرایط کشور و گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها هستیم، متذکر شد: مبنایم این است که اگر قرار شد فعالیت سیاسی در قالب حزب داشته باشیم، بیشتر به سمت همگرایی و تقویت تحزب و جایگاه تشکل‌های سیاسی باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌هایش برای انتخابات مجلس دهم گفت: فعالیت‌ برای حضور در انتخابات مجلس دهم را در حد راهبردها آغاز کردیم و در حال کار هستیم.

عارف افزود: معتقدیم همه گروه‌های سیاسی باید از الان کار انتخاباتی را آغاز کنند تا انتخاباتی پرشور در حد انتخابات ریاست جمهوری و یا با مشارکتی بالاتر داشته باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره فعالیت‌های این بنیاد اظهار داشت: بنیاد امید ایرانیان یک مجموعه راهبردی است و فعالیت اجتماعی – فرهنگی غیرسیاسی از نوع حزبی دارد.

عارف افزود: بنای ما این است که فعالیت‌های انتخاباتی در قالب حزبی و تشکل‌های همسو و همگرا انجام شود و بنیاد فعالیت‌های علمی خود را داشته باشد.

وی از برنامه خود برای ایجاد شعبات استانی بنیاد امید ایرانیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

عضو سابق هیئت‌مدیره بنیاد باران درباره انصرافش از حضور در این هیئت در دوره جدید نیز اظهار داشت: این موضوع بحث روز نبود و آنچه از سوی آقای رازانی مطرح شد مربوط به حدود دو سال قبل بود.

عارف با تاکید بر لزوم گردش نخبگان در همه تشکل‌ها اظهار داشت: من ۳ انجمن علمی را پایه‌گذاری کردم و در اساسنامه هر سه مجموعه تصریح شده شورای اجرایی آنها حداکثر سه دوره می‌تواند فعالیت کند و بعد باید اعضای آن تغییر کنند.

وی ادامه داد: بنیاد باران هم از این امر مستثنی نیست و از سه چهار سال قبل اعلام کرده بودند که دوستان جدیدی در هیئت مدیره بیاید.

عارف خاطرنشان کرد: بنیاد امید ایرانیان هم از حدود ۵ سال قبل فعالیت دارد و از آنجا که تغییر مدیریت را یک اصل می‌داند این مسئله را پیگیری کردند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا خروج شما از بنیاد باران به دلخوری شما از برخی مسائل ارتباط نداشت و نمی‌توان آن را نوعی گلایه تلقی کرد اظهار داشت: این موضوع هیچ ارتباطی با انتخابات نداشت و بنده هم هیچ وقت اهل گلایه از هیچ کس نبودم و فقط از بی‌تقوایی‌هایی که هنوز در کشور وجود دارد گلایه‌مندم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوال دیگر فارس در خصوص عملکرد دولت در سیاست خارجی و مذاکرات ژنو اظهار داشت: موضع من نسبت به سیاست خارجی دولت مثبت است و روند خوبی طی شده و به دوستان دست مریزاد می‌گویم.

عارف در پایان ابراز امیدواری کرد مسئولان دستگاه دیپلماسی با قوت بیشتر در جهت حفظ و تامین منافع ملی در مذاکرات با دست پر برگردند.

انتهای پیام/